SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Škoda Enyaq oficiálne: nadchne dojazdom a zaparkuje cez mobil (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

Pobavil výraz "maskovanie"

prehliadnuť takéto auto na ceste je takmer nemožné.
Rozumiem tomu, že automobilka sa bude chcieť novinkou oficiálne pochváliť na nejakom autosalóne, ale s týmto "maskovaním" to auto zamaskujú iba ak v kukurici.
 

 

netvar sa ze nevies o co ide. Mas nejaky lepsi vyraz?
 

 

ale ved kvôli tomu maskovaniu vôbec nevidíš detaily..
že zbadáš auto v maskáčoch, to nič neznamená..
 

V Škode si myslia,

že hej, tak dali 6 fotiek, aby sa zákazník už začal tešiť na to, keď auto naozaj uvidí.
 
Hodnoť

 

Wow. Elektricke SUV. To je naco dobre? Aha, ak to bude dostatocne drahe, bude sa to kupovat ako teple rozky.
.
Auto jeden a pol tony, baterky dalsia tona, bude sa s tym chodit po meste a pretazovat distribucna siet elektro. Asi som uz stary, alebo mi tento svet unika z dohladu.
 

Tento svet a táto škoda-

to nie je slepá ulička ale rovno cesta do pekla.

Do miest patria maličké úsporné ľahké 2-miestne autíčka s minimálnym nárokom na výkon batérií a teda s dopadom na el. záťaž. Baterie max 10kWh pri dojazde 100km.

Všetko iné je čistý blud , nereálne.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Nechápeš čo píšem alebo nechceš chápať

alebo si robíš srandu. Kolobežky sú fajn, po meste zasa elektrické sú zbytočnosť, akurát tak pre leňochov. Po druhé nie je kolobežka ako kolobežka, tie , čo vidno na uliciach sú detské hračky. No hlavná pointa je , že kolobežka nenahradí auto. Auto je jednoducho najlepší dopravný prostriedok na bežnú prepravu. Po meste však to auto musí byť malé úsporné , ako som už písal.
 

 

A ked pojdem na dlhsiu trasu ako len po meste, co aj casto robievam, tak si kupim dalsie vacsie auto, ze? A na parkovisku budu zavadziat 2 auta namiesto jedneho.
 

Malé mestské 2-miestne

elektrické vozidlo ani by sa nemuselo nazývať auto. Ano, po meste by ľudia mali tie úsporné ekologické autíčka a k tomu normálne auto. Dnes je situacia, že pomaly každý člen domácnosti má bežné, čiže veľké auto. Tak čo je potom lepše? Podľa mňa by si to ľudia kupovali, ale niet ich, veľké automobilky to schválne absolútne ignorujú a tlačia zákazníkom iba veľké 4-miestne 1-tonové autá. A navyše elektrické veľké, kde potom treba kvantum batérií a kvantum el. energie a drahé jak sv.ňa. Veď to je nonsens, čiže nereálne, aby sa to hromadne uplatnilo.
 

 

A to tvoje male auto netreba zaparkovat a nezaberie jedno parkovacie miesto? Nehovoriac o tom, ze v takom aute mam velky problem odviezt rodinny nakup, ked to ma kufor na jednu tasku.
 

Jednu tašku uvezie bicykel,

malé mestské autíčko toho uvezie oveľa viac. Čo sa týka parkovania, dlžka je 2 až 2,5m. Ide tu však predovšetkým o ekologiu a ekonomiu. Malé auto je ľahké, je skutočne mestské s max. rýchlosťou povedzme 70-80km/h, dojazd stačí 100km - a na takéto parametre stačí malý výkon , povedzme 10kW a tým aj malá kapacita batérií , povedzme 8kWh , no a preto aj relatívne nízka cena.
Pozrime sa na tú Škodu - v najslabšej verzii 55kWh bateria a 109kW motor. Je aj verzia 82kWh a 150kW. Nsa spýtam - toto je cesta ako riešiť automobilizmus? iba ak pre vyvolených. Ale auto je o tom, že má byť pre každého. Na druhej strane auto najviac používame v mestskej a prímestskej doprave, navyše väčšina sám alebo max. dvaja. Z toho všetkého vyplýva malé 2-miestne ľahké úsporné elektrické autíčko. Podčiarkujem hlavne úsporné, ako pre majiteľa-lacné, tak pre prírodu-nízka spotreba energie a baterií. 10kW vs 100kW, 8kWh vs 50kWh.
 

 

Na trhu sú aj malé mestské e-autá - Škoda Citigo iV, VW e-up, Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Mercedes Smart, Renault Zoe a Twingo, Honda e... Enyaq je auto pre cesty aj mimo mesta, nechápem, prečo s ním máte problém.
 

 

Lebo vsetky tieto auta su jednoducho pridrahe. Ak chceme masovo rozsirit elektromobily, musime vyrabat auta pre masy. A nie taketo 2,5 tonove mastodonty. Toto je ekologia?
 

 

Na Slovensku je to jedno, kedze nemame mesta, iba dediny. Mestske auta maju zmysel v naozajstnych mestach.
 

 

Do mesta patria jedno a dvojmiestne zdielane elektricke auta ktore by sa pouzivali rovnako ako sa teraz pouzivaju v mestach elektricke kolobezky alebo bicykle. Potrebujes = pouzijes, zaparkujes a viac sa o to auto nestaras. V New Yorku tvoria viac ako polovicu individualnej dopravy taxiky, co je de facto tiez sposob zdielania aut. Styl ze dve a viac aut v rodine, z toho aspon jedno musi byt dvojtonova krava (lebo majitel ma maleho tak si to musi nejako kompenzovat) je neudrzatelny
 

 

V prvom rade, ak mas vo velkomeste zmysluplnu hromadnu dopravu, auto v podstate ani nepotrebujes. Zil som nejaky cas v Prahe a auto som nepotreboval vobec. Nejaky vylet ci prepravu skrine som riesil pozicanim auta na niekolko dni ci uz v okruhu kamaratov, alebo v pozicovni a vsetko ostatne riesila bez problemu MHD.
 

:-)

V pohode mozes nabijat kazdu noc pomalym prudom bez potreby cokolvek menit na istici. Staci ti na to 220v zasuvka a kazde rano mas svocjich 150 km a viac. Tu by som odporucal dat si od elektrarni sadzu/tarifu tzv nocneho prudu. Ak by si mal auto s dojazdom 350 km - co je dnes bezne, tak dobijas len kazdy druhy den. A nemusis stracat cas tankovanim a stanim na pumpach ako benzinovi a naftovi soferi. Snad v noci spis nie? :-). Vtedy nabijaj ked auto stoji. Ako mobil alebo tablet
 

To je sice pekne

, ale na to potrebujes mat garaz. Ako natankuju masy v takej Petrzalke?
 

Masy

Nie každý je súčasť masy. Holt ako nie každý má dom :). Našťastie “všetci rovnako” už neplatí od 1989 a každý sme si strojcami svojho šťastia
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME Auto