SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Akých prvkov výbavy sa zrieknuť pri výbere nového auta? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

 

"Zle nakonfigurované auto môže majiteľa dlho mrzieť...."
To je svätá pravda, ale človeka skôr bude mrzieť to, čo mu chýba - ako "luxusné zbytočnosti", aj keď som za ne v minulosti minul nejaké peniaze navyše. Mňa napr. srdí, že keď som u predajcu auto konfiguroval, tak mi vôbec neponúkli termoreflexné čelné sklo, ktoré mi teraz dosť chýba, keď idem proti slnku a riadne na mňa pripeká.
 

 

velka pravda
 
Hodnoť

článok

, ktorý sa mi takmer trafil do vkusu.
Mal som to pri kúpe podobné.
Za navigáciu, ani farbu by som nedal ani cent (chvalabohu, čierna, s ktorou som sa trápil pri predchádzajúcom aute v základoch nebýva). Ešte tých 80 € , čo chceli pri mojom za bielu by som dal, ale nejakých 480 až 650 za metalízu alebo perleť by som pri malom lacnom aute nepriplatil v žiadnom prípade. Ale nakoniec som išiel čo sa týka farby do uplneho , bezpríplatkového základu.
Podsvietenia, príplatky za hudbu, v žiadnom prípade. Dnešné rádiá v základoch hrajú pre amatéra ako som ja celkom v pohode, telefon cez BT to načíta, takže počúvam svojho Devina Towsenda, alebo Violet Cold z telefonu.
čo mať musím je klíma (jedno či MC, alebo AC ), tempomat , automatickú prevodovku,sedadlo polohovatelné a nadvihnutelné do tvaru stoličky (sedím blízko volantu s vystretým chrbátom , žiadne pololežmá ), a úzky ,prípadne žiadny stredový tunel, aby som vedel na dialnici pri tempomate roztiahnuť nohy. Potom aj zadné okná v elektrine a čím väčší objem motora na svoju triedu. Nie výkon, ale objem.A samozrejme čím menšiu spotrebu a cenu od značky, ktorej verím, že je u nej prvoradá kvalita a spoľahlivosť.
Jazdím predpisovo (max +10 tachometrových ) všadekde sa dá, dlhé trasy mimo dialnic, kedy sa ponáhľam nerobím, takže nejaké záchrany života mojej posádky pri predbiehaní, lebo mám 250 k + ma nezaujímajú.
Ten objem skrátka preto, lebo verím tomu, že 100 koní z 1,5 ky vydrží erdžať dlhšie, ako 100 koní z 1,0 ky, prípadne 0,9-ky.
Kufor ma nezaujíma (sme len traja, nepodnikám, a dom mám hotový )


Ale ako píšu, že človek vie byť sklamaný, ked mu niečo vo výbave chýba.U mňa je to adaptívny tempomat.
Mám za sebou jednu služobnú cestu KE-BA a späť na aute, čo to malo (Kamiq 1,5 t automat ). Taký veget, že od Nitry po Moldavu som šiel za týpkom, čo sa snažil tiež jazdiť predpisovo (+- ), ja som to zapol, a snád som nedal nohy na pedále. Dialnica, nedialnica, dedina, nededina, odšoféroval to ten človek predo mnou za mňa, ja som len krútil volantom.Cím sme šli pomalšie, tým si ho moje auto pustilo bližšie pred seba, jedna pohodička.
Len nechápem význam týchto múdrych tempomatov v kombinácii s mechanickými prevodovkami. To ako mi auto samo spomalí pred dedinou ,ja nepodradím, a ventily mi začnú hrkať ? Celý ten význam to stráca.
A svetlá by som zobral lepšie (ale neboli pre moje autov konfigurácii).
Tak nemám sadať kamošovi do premiovky, čo o polnoci pred sebou tlačí deň, a ešte mu na displeji vyskakuje infra obrys zajaca v priekope. Moja chyba, nemusel som vedieť, aké to je :).

Menšie kolesá s vyššími gumami oceňujem, nie len pohodlie, ale aj iné ceny pneu (zákruty nemusím rezať ako mladoch na Golfe IV.)

A ešte ked mi núkali bez príplatku bezkľúčové štartovanie, a ja som to odmietol, tak tiež kukali na mňa v predajni jak puci. Ale aspoň kluče nemusím doma zamykať do olovenej krabičky, aby mi jeho signál niekto nezosilnil, a moje auto sa neocitlo niekde v Litve.

Osobitne som dokupoval len lakťovú opierku a gumené koberčeky do kabíny aj kufra. Všetko nie originály, ale aftermarketom vyrobené presne na môj model- ročník ) auta.
A z Bazoša originál zdvihák, kedže lepiacim sadám neverím (respektíve si tým nechcem zalepiť senzor tlaku vo ventile ), polystiren tvaru kolesa z diery v kufri letel do rohu pivnice a vozím tam rezervné koleso (v zime jedno letné a v lete naopak ).Ozaj, nekupi niekto ten polystiren ?
 

Auto

Rozmyslam ze ake auto si kupil, vychadza mi to na Toyotu (prvorada kvalita a spolahlivost).
 

 

Podla mna ma subaru outback
 

 

Aj ja si myslim, ze je to Toyota, konkretne Yaris Hybrid s 1.5 73 kw :)
 

no, veru

podľa mňa najlacnejšie auto na trhu (v pomere cena-hodnota ).
Síce tej môj modelový ročník 2016 vyzerá trochu ako po čelnom náraze, ale aspoň ma oproti idúci kamoši spoznávajú, nie ako ja ked idem oproti striebornej Oktávke kombi, a neviem, kto z tých 50 ľudí čo poznám , že ju majú mi práve kývol.. Hlavne ked to rozoznám od iného škodavagu tesne pred minutím.
Ked som to kupoval, tak som zo srandy napísal do Skodovky, že ako by na tom bola s cenou Fabia (predsa naša a lacná ).
Takže ked som zadal výkon minimálne ako ten Jardo (že objem taký do toho už nedávajú mi bolo jasné ), automat prevodovka aj klíma, cúvacia kamera, nejaký ten displej namiesto rádia, elektrony, okna v elektrine.
No a cena tej "našej" a hlavne lacnej fabie vyšla niečo presne o 2 000 € viac, čo pri aute tejto triedy tvorí nejakých 15 % ceny plus.
Nepoviem, keby som hľadal malý mercedes, audinu,, alebo BMW (mini ) tak budiš, ale škoda má byť o tolko drahšia od Toyoty ?
No a nevraviac, že keby ostatné automobilky nedali mne nepochopitelný 20 ročný technologický náskok pre Toyotu ohľadne hybridov a dala by sa tá Fabka v tom 2016 tom kúpiť aj ako hybrid, tak to by bolo dalších minimálne 3 tisíc hore.
Takže obyčajnému človeku, čo nie je rybár ani poľovník, do práce chodí pešo, alebo na skútri, má jedno dieťa, ktoré už nie je v kočíku, na dovolenku chodí bez kufra plného paštét a plechovkového piva mi lepšie auto nevyšlo.
Mohol som mať za rovnakú cenu aj 1,6-ku Corolu,s MT (tú ked tiež porovnám s podobne veľkou Oktáviou, tak tam je 4 000 € rozdiel základných verzií ) ale takto je to lepšie a nelutujem.
Samozrejme chybičky sa nájdu. Nejdú mi do takého uhla otvoriť zadné dvere, a nesvietia mi (pre mňa nepochopiteľne ) tlačidlá na volante.
Sprostosti medzi sedadlami (esp, a ani neviem čom dalej ) , ktoré používam raz za rok svietia, ale gombíky ktorými riešim rádio a telefon som sa musel naučiť ovládať po tme ako Pavlovov pes..
Neporovnávam s nejakými premiovkami, ale s vlastnou predchádzajúcou Hondou r.v.. 2009. Tam volant pekne svietil.Oproti nej mi aj chýbajú dokonalé zadné sedadlá Magic seats, ale to chýba každému inému autu na svete, takže s tým som bol zmierený.
Celkovo tie sedadlá v Hondách, jedna super múdra vec, a promo kolo toho si tí japončíci spravia menšie ako iní so škrabkou pri nádrži. Nechápem.
 

 

Ja mam hybridnu Corollu a uz by som ine auto, ako hybridne, ci elektricke nechcel :)
 

Subaru Outback

si valsidal určite nekúpil. Outback má všetky v článku opísané “zbytočnosti” vo výbave a nemusíš si ich konfigurovať resp. priplácať.
Spokojný majiteľ Outbacku aj so “zbytočnosťami” :)
 

 

Adaptivny tempomat je iba v kombinacii s automatom.
Inak automaticka klima je o mnoho lepsia nez mechanicka.
 

Adaptivny tempomat

No ja ho mam kupodivu s manualnou prevodovkou v Skode Karoq
 

 

Len clovek tym prichadza o jeho najvacsie vyhody - jazdu v kolone.
Aj ked neviem, ci Karoq ma tu verziu, co je schopna stat dlhodobo na brzde, alebo len 3s a potom si to musis prebrat sam.
 

 

Tak to som nevedel, ze to uz davaju aj k manualu.
 

mal som aj mechanicku klimu

, teraz mám automatickú dvojzonovu, jasné že je lepšia, ale nie o tolko, aby to stálo za zmienku.
Rozdiel je určite menší ako auto bez klimy a s klímou.
K tej dvojzonovosti, to čo mám sa mi zdá blbosť (že ľavá polka auta sa dá nastaviť iná teplota ako pravá. Skôr by som ocenil, keby som mal prieduchy aj dozadu, ale na to mám zrejme malé a lacné auto.
Ale zhruba nám to vyhovuje, ja mám na dlhej ceste rád chladnejšie, žena s dedičom sedia vzadu, a majú radi teplejšie, takže je to akurát.

A autom s adaptívnym tempomatom a kvaltpákou som tiež šiel. Nový Opel Insignia..
Takže ti len teoreticky zachráni život , ked nezaregistruješ, že pred tebou sa brzdí, ale ten veget, čo to vie spôsobiť v kombinácii s automatom sa tam stráca. Takže je to len pre bezpečnosť , nie aj pre pohodlie (môj názor ).
 

 

U mna dvojzonova moznost je super. Ja si to dam ako pises chladnejsie a manzelka si prida viac tepla.
 

 

Dvojzonova klimatizacia je fajn.
Ja klimatizaciu pouzivam vyhradne z donutenia, takze v podstate nikdy, ako pisem na inom mieste, ale niekedy sa jej nevyhnem.
Kolega z prace miluje zimu a v sluzobnom aute ma nastavenu teplotu (v sucasnom obdobi) na 19°C. Ja si na pravej strane nastavim mojich oblubenych 25°C (aj ked je vonku iba 22°C :-). Obidvaja to prejdeme mlcanim a cestujeme :-)
 
Hodnoť

strešné okno a väčšie kolesá

nechcem, inak chcem v aute všetko.
Samozrejme nechcem ani malé auto, lebo sedačky v autách od strednej triedy dole sú na píp.
Nikdy som moc nepochopil ľudí, ktorí si kúpia auto s najvýkonnejším motorom, kopcom vychytávok a základnými sedačkami, z ktorých človek vylezie po pár hodinách ako zbitý pes.
 

Ak vylezies

zbity ako pes, nie je to chyba sedaciek, ale tvojho zleho sedenia, je to odpoved tvojej chrbtice na zle drzanie. Pri koser sedeni mozes vstat aj z drevenej lavice po hodinach a nic ti nebude.
 
Hodnoť

 

Mozem potvrdit skrucanie karoserie na Tourane pri stresnom okne. Vie to pekne ist na nervy. Ale, neviem ci sa to nedeje aj bez stresneho okna.
 

ja mozem

potvrdit, ze sa to deje aj bez stresneho okna... tie zvuky pekne lezu na nervy...
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto