SME
Štvrtok, 4. jún, 2020 | Meniny má LenkaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Porsche 911 Targa prichádza s pohonom všetkých kolies a výkonom až 450 koní (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Žiadne údaje o prevodových pomeroch

alebo aspoň o otáčkach motora , pri takom aute nie pri 130ke, ale povedzme pri 200ke na najvyššom prevodovom stupni.
Nič, tabu.
 

 

Netreba ich uvadzat, lebo su primerane.
 

To potom netreba uvádzať ani výkon,

ani krútiaci moment, ktoré sú určite primerané.
Nie nie, u mnohých aut, vrátane športových , primerané prevodové pomery nie sú. Napr. nie sú primerané ani v Bugatti Veyron a dokonca sú neprimerané vo Ferrari. V Lotuse sú primeranejšie prevodové pomery , ale nie vo všetkých modeloch. Top primerané prevody na rýchlosť má akurát američan Dodge Viper.
Takže by som veľmi rád vedel, ako je to s Porche 911. Bohužiaľ výrobca to tají a motoristickí novinári sú leniví, neochotní to zverejniť alebo jednoducho tupí.
 

 

definuj „primerane prevodove pomery“. Co to je? 3000 pri 100 km/h je primerane? Alebo primerane je max 2000?
 

Primerané prevodové pomery sú také,

aby maximálnu rýchlosť auto išlo pri optimálnych otáčkach, popr. mierne vyšších. Prevodové pomery teda hlavne majú byť primerané k max rýchlosti, sú aj iné faktory ale väčšinou maximálna rýchlosť je určujúca. Maximálna rýchlosť je daná samozrejme aj výkonom motora.
Takže pozrime sa na toto Porsche Targa 911. Výkon má 450k , to bohate stačí na to, aby išlo 300km/h, ak má správne prevody. Pri max rýchlosti by mal motor točiť na mierne zvýšené otáčky , než sú optimálne. Optimálne sú väčšinou tak okolo 3000ot/min, pri max rýchlosti nech je to aj 4000ot/min, ale viacej nie. To dáva súčin prevodového pomeru na najvyššom prevodovom stupni a prevodového pomeru v rozvodovke tak cca 1,5 , pri obvode pneu 2 metre.
Pri takých prevodových pomeroch by Porsche išlo 300km/h pri slušných 3850ot.min-1, pri optimálnych 3000ot.min-1 by išlo 230km/h.
Nižšie rýchlosti by samozrejme neišlo na max. prevodovom stupni ale nižšom, aby malo optimálne otáčky.
Pri rýchlosti 100km/h by malo pri najvyššom prevodovom stupni otáčky len 1300/min, čo samozrejme by bolo nezmyselné, takže 100kou by auto išlo asi na trojke.
Ale to sú len moje domienky, kedže nie sú uvedené prevodové pomery alebo aspoň otáčky motora pri max rýchlosti. Zatajujú. TABU
 
Hodnoť

Len taka uvaha, ci skor otazka

Na co je pri vykonnom sportovom aute odnimatelna strecha?
S otvorenou strechou je jazda uz pri 80-ke neprijemna.
Ak kabriolet, tak do 80 km/h. Ale na to staci motor 44 kW (Filip Rezny, "kone" - uloha na cely den). Ak niekto pozaduje vykon 300 kW, asi nevyuzije otvaraciu strechu.

Coze? Ze niekto s 300 kW Porsche jazdi 80-kou? Moc pozerate rozpravky.
 

 

cize presadzujes neuniverzalnost, a aby na kazdy typ cesty a pocasia bolo ine auto?
cize kto chce ist do mesta musi mat jedno auto, ak chce ist do mesta a je prijemne pocasie, tak si zoberie ine auto aby mohol ist bez strechy, na dialnicu si musi kupit ine lebo tam je vysoka rychlost na kabriolet?
aj na kabriolete sa da strecha zatianut, ak sa zhorsi pocasie, alebo ak sa clovek presuva dialnicou na ine miesto, kde si moze uzit jazdu s otvorenou strechou.
Ak sa ti nepaci kabriolet/targa od porsche, mozes si najst kabriolet od ineho lacnejsieho vyrobcu, tam by si mohol najst aj slabsie motory, ale pocitaj s tym, ze kabriolet je tazsi, a na jazdu porovnatelnu s rovnakym autom s pevnou strechou potrebuje silnejsi motor.
 


Najčítanejšie na SME Auto