SME
Piatok, 10. júl, 2020 | Meniny má AmáliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nová Honda Jazz ostala verná tvarom, ale zmenila pohon aj výbavu (prvá jazda) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Otrasne, vyzera to horsie ako 15 rocny jazz. Ci zvnutra alebo zvonka.
 
Hodnoť

 

ale ju dopackali a tak krasne auto to bolo.
 
Hodnoť

Hybridy sú nezmysel. Uhlíková stopa

pri výrobe auta je obrovská. A spotreba len o niečo nižšia. Toto je slepá ulička. A navyše drahá.
 

 

Neviem či sa to takto dá povedať. Japonci stavili na hybridy a asi to neurobili len tak od stola. Museli mať na to prepočty a ver mi veľké automobilky investujú do podkladov k strategickým rozhodnutiam veľké peniaze. Rovnako slepá ulička sa zdá aj elektroauto a vodíkový pohon je zatiaľ viac utópia. Spoločenská objednávka je jasná - menej emisii a zaručený recept na to nemá zatiaľ nik. V článku sa neuvádzajú emisie, ale pokiaľ viem v tejto disciplíne sa Japoncom darí o niečo viac ako Európanom.
 

 

No ja neviem, Mam sice len anekdotalne skusenosti, ale hovoria cosi ine. Vlani sme mali v rodine na mesiac Ford Fusion Hybrid. Severoamericky, to iste ako Mondeo v Europe. Nahradil pocas opravy Nissan Altimu. To je auto strednej triedy, vybavene motorom o vykone 130 kW a seststupnovou prevodovkou. Fusion je rovnako velky (akurat kufor je o cosi mensi kvoli baterii) a ma systemovy vykon 140 kW. Altima v lete berie pri jazde po meste 9.5 l/100km. Fusion za ten cas bral 6.5 l/100 km. Ja si myslim ze to uz je dost velky rozdiel. Uznavam ze zo zrovnanie dvoch aut nevyplyva nic a aj to ze s Fusionom jazdil prevazne nas syn a zabaval sa tym ze jazdil tak aby pri brzdeni dobil bateriu co najviac.
 

 

tych 6.5L/100km hybridneho Fusion je presne to co sme mali na Oahu na dovolenke za tyzden - 1 tankovanie. Nastastie hotel sme mali na kraji Waikiki, takze sme nestravili vela casu v premavke. ale inak to bolo kopec hore-dole. a zodpoveda to presne spotrebe hybridnej Camry 2012, kde mam zaznamenane kazde jedno tankovanie za 8 rokov.
 

 

re "Hybridy sú nezmysel. Uhlíková stopa pri výrobe auta je obrovská. A spotreba len o niečo nižšia. Toto je slepá ulička. A navyše drahá. "

ved daj nejaku referenciu.

tu mas "Life-cycle Analysis of Vehicles and Materials with the GREET LCA Model. Michael Wang and Jarod Kelly, Argonne National Laboratory, United States"

https://www.itf-oecd.org/sites...

Strana 17 "GREET 2 results for different powertrain technologies"
Greet 2 model je tuna https://greet.es.anl.gov/ na pravej strane od vyroby po recyklaciu

Na tej strane 17 mas
Gasoline ICEV 7.75 tony CO2e
Gasoline HEV 8.25 tony CO2e

Tu si zober dve auta rovnakej kategorie
http://www.fuelly.com/car/toyo... priemerna spotreba 4,6L/100km
http://www.fuelly.com/car/volk... s 1.4TSI priemerna spotreba 7.1L/100km

najazd pocas zivotnosti auta 300 000km
delta spotreby 1,5L/100km

pocas zivota auta delta spotreby je 4500L ~ 1190 galonov; co je nejaky 3,6tony benzinu.

pri prazdnej vahe Golfu 1350kg to je delta pouzeho benzin je 2,6 nasobok prazdnej vahy auta

Tu je Greenhouse Gas Equivalencies Calculator
https://www.epa.gov/energy/gre...

zoberies deltu spotreby benzinu poca szivota auta pocas zivota: 4500L ~ 1190 galonov;
a zistis, ze 1190 galonov benzinu zodpoveda 10.6 tonam CO2e (CO2e = Carbon Dioxide Equivalent)

cize na zaciatku si mal za cely cyklus vyroba recyklacia auta pol tonovu vyhodu CO2e v prospech Gasoline ICEV
Gasoline ICEV 7.75 tony CO2e
Gasoline HEV 8.25 tony CO2e

ta pol tonova nevyhoda CO2e hybridu bola negovana 10.6 tonovou usporov CO2e pri pouziti hybridu (gasoline HEV) v porovanani s Gasoline ICEV.

Golf TSI pri porovnani s Priusom ma urcite dalsie vyhody, ktore tu nie su, ako lepsie zrychlenie, lepsie jazdne vlastnosti. Ale co sa tyka minimalizovania CO2 za pri vyrobe a recyklacii auta (Greet 2 model) a pouziti auta (Greet 1 model; spalovanie benzinu a jeho vyroba a dovoz k nadrzi); tak tu Prius daleho vpredu pred Golfom alebo hociktorym inym autom s TSI ekvivalentnym motorom
 

 

ono je to este horsie pre Golf, lebo delta spotreby je 2.5L/100km, nie 1,5L/100km
 
Hodnoť

 

Dnes daju cenu 19590 zaklad,a ze vraj fantastická cena,a to je pre koho,a co potom ze je hybrid,chudoba na to nemá,a ten co ma penize nebude kupovat takého osklivca.
 
Hodnoť

Podľa ňa najviac šik bol

Jazz II, aj jednička v čase príchodu mohla byť, i keď nenadchla. Jazz III nie nejhorší, ale dizajnom II neprekonal.
Táto IV s tým predkusom, no.... povedzme, že áno, ale posledná v poradí.
 

Takmer mojimi očami

vidíš Jazzy.
Pre mňa všetky generácie boli síce v rámci generácie trochu predražené, ale najviac sa mi páčili, a boli to najlepšie (vnútri najväčšie ) malé autá.
Sedadlá Magic Setas sú dokonalé.
Vlastne som aj vlastnil dve generácie Jazzov, aj ked okufrované kvôli kočíku a rôznym odrážadlám (lebo dedič mal vek 0-5) takže Jazzový interier , techniku a absolutnu bezporuchovosť mám odskúšanú na vlastné ruky-nohy.
Jedničková City bola jedna hnusoba škaredá, ale 8 sviečkový motor robený na spotrebu žral ako dízel, alebo hybrid.a po sklopení Magicov sa v ňom pohodlne vyspali dvaja dospelí ako v dodávke.
Dvojková City bolo jedno nádherné malé auto (jak malý Accord ), ale motor už bol trochu žravejší Vetec a Magic Sety v ňom neboli (vraj sa to celé viac posunulo smerom dozadu, aby bolo viac miesta na nohy vzadu seiacich). Velmi tomu neverím, obe mali rovnako velký 500 litrový kufor, skor som to bral tak, že chceli ľudí donútiť kupiť radšej väčší Civic. Však aj Cityny v europe skončili (v zapadnej myslím ani nikdy neboli ).

No ale toto tu, čo kapota vyzerá ako nedovretá, volant ako s vynechanou časťou , hlavný digitálny budík ako čiernobiely televízor 4.3, tak to je sila.
Zapichli to tými kolotočárskymi puklicami (ešte že neodkukali nejaké ganksta EL EJ puklice z nejakého hydroodpruženého Kadilaku a netočia sa proti smeru jazdy ).

No a prečo to je o 30 % drahšie ako hybridný Yaris, to ako teraz Honda je japonský Mercedes a Toyota japonský Opel, či ako ?
 

 

Uplne to je jedno, obe su prilis male. Najmensie co by som kupil od Hondy je Accord a od Toyoty Camry.
 

100 ludi

100 chutí

Ja som tolko behal v mladosti všelijakými autami služobne (od SUV, cez kombi Volvo, dodávky až po 7,5 tony ), že moje vlastné auto bude vždy malé.
Lepšie sa mi to šoféruje, všade sa zmestím, málo to žerie, menej stoja gumy a iné spotrebáky do nich atd atd. A možno ma nieketo obviní z Gretizmu, ale aj moje envirosvedomie mi našepkáva, že malé auto je to správne.
Chladničku mi Datart dovezie až do kuchyne ,dom mám hotový, nelyžujem, nerybárčim, negazdujem, nekempujem (dovolenkujem jedine v hoteloch, dovolenka má byť odpočinok aj pre manželku, takže nijaké krájanie paradajok v apartmánovej kuchynke jej nedovolím ) pre mňa je od Toyoty už aj Corolla veľká. Radšej vyšupovaný Yaris, ako Corolla v základe za rovnaké peniaze.
Jazdíme autom len traja, ja mám do roboty 1,5 km, žena kilometer, chlapec do školy 700 metrov.Nabeháme ročne spolu so ženou na aute súkromne maximálne tak 8-9 tisíc km vrátane jedného Chorvátska, takže trieda Fabia absolutne stačí.
A keby som si mal vybrať auto zadarmo (ktoré nemôžem predať, ale musím používať ), tak by to bola zase takáto trieda.
Aj tak časy ked som sa za volant tešil už skončili (a to som to miloval ) teraz som vyslovene nešťastný, ked mi počasie nedovolí niekam ísť na skutri.
A ked spustí Regiojet Chorvátsko aj z Ke, tak ani tam už nepôjdem autom.

Samozrejme netvrdím, že sa vo Yarise jazdí lepšie ako v Camry niekde na dialnici (v meste určite áno), ale tá práca, ktorú by som musel vynaložiť na doplatenie toho rozdielu v cene mi za to skrátka nestojí ani na tej dialnici. Prípadne odopieranie niečoho iného na úkor zväčšenia auta (zmenšenie domu, bazenu, uhlopriečky tv, porcie večere, dlžky dovolenky,kvalty štúdia detí, velkosti ich dedičstva atd atd... doplň čo sa hodí). Pravda ked sa bavíme o balíku využitelných peňazí, ktorý máme v svojich konkretnych hraniciach ).

PS:tento príklad neber osobne, ale určite aj ty keby si predal dom a išiel do menšieho , tak by ti vyšlo aj na Lexus.
A možno keby si išiel pod most tak aj na S classe , alebo Rolls-Royce.
A neurobíš to, lebo PRIORITY.
Samozrejme, ked robíš nejaký job s nabehanými tisíckami km (nevravím, že rovno obchodáka ), tak to dajme tomu chápem mániu vo veľkých autách,ale potom prijmi moju úpromnú sústrasť a skús si nájsť robotu v nejakej budove. Ver tomu, že tam budeš mať viac miesta ako v akejkoľvek limuzíne.
 

 

Tak ja robim job kde som v kuse prec z domu, ale na maloktore pracovisko sa da dojst z domu autom. Takze sa leti a moj daily driver vlastni National...teda, v tomto pripade Avis pretoze National tuto nie je. A nie, ja uz nedokazem robit pracu kde by som bol v kuse na jednom mieste. Cestujem kvoli praci od roku 1992 a stareho psa novym kuskom uz nenaucis.
Co sa toho tyka, vlastnymi autami jazdime malo aj my, ale aj tak je najmensie z nich strednej triedy. Ono totiz nikdy nevies koho na ceste stretnes, nevies co sa prihodi. Jednoducho chcem mat okolo seba viac plechu. Toto sa tu prihodilo minuly tyzden: https://viconsortium.com/vi-co...
Tu sice presiel do protismeru chlapcisko v Yarise, cize on sposobil nehodu, ale vidis ako tie auta dopadli. F150 do ktoreho narazil vyzera v podstate neposkodeny, z Yarisa je vytrhnuty motor...chlapec zomrel na druhy den v nemocnici. Nechcem tvrdit ze v Camry by zarucene prezil, ale urcite by mal vacsiu sancu. Mozno aj v Corolle.
 

samozrejme

ohľadne pasívnej bezpečnosti veľké vs malé auto sa prieť nemôžem, ani nebudem.
Ale ohľadne aktívnej hrajú veci v prospech auta menšieho . Menšia hmotnosť, kratšia brzdná dráha, ťahšie to prevrátiš, ťahšie ti ustrelí zadok atd.
Takže už ked nehodu máš , je lepšie byť v aute väčšom, ale väčiu šancu nehavarovať v rovnakej krízovej situácii máš v menšom.
Bavíme sa dúfam o jazdení v rámci pravidiel (čo ovplyvniť vieme ),nie o tom, že v Pole ťa skôr rozhádže v dvestovke, ako v Passate.
No a linknutý článok napovedá, že žiješ niekde za mlákou, takže úplne mojimi očami na dopravu zrejme nepozeráš, najskôr sa to nedá.
Určite nedochádzate každý do práce kilometer ako my, väčšinou bez auta.
Nejaký Talian žijúci v úzkych uličkách Palerma, alebo Thajčan prepletajúci sa medzi rikšami bude mať mne podobnejší názor.

Teraz trochu odbočím. Bol som raz pre jedného američana z Chicaga na letisku. Prišiel k nám robiť servis na jeden velký stroj. Už meno mi navrávalo, že to bude nejaký čudný američan, volal sa Adam Darsky.
Bol to nakoniec típek z polskej štvrte, ktorý síce nebol nikdy v europe (ani v Polsku ), ale anglicky sa vraj naučil až v škole a kedže to bola taká polsko -slovenská firma v Amerike (majitel a zakladatel nejaký Flashka ), tak ked sa s niečim pri oprave trápil, tak domov niekomu volal po anglicky a niekomu po polsky.
No a ten ked sadal po prílete do auta a videl okolo seba Oktavie (nie Fabie ) tak sa pýtal :
"Zacsem k...,,a tutaj macse take male samochudy ? ".

Ešte ma napadá jedna perlička s ním. Spomínal, že vraj sú vo firme takmer všetci komunita chicagskych slovákov a poliakov, a majú tam pár černochov na také pomocné práce, a že tí všetci často používajú hore spomenuté slovo " k....a " a "do p...e".
Neviem, ako to teraz bude po premiešaní , ked napríklad basketbalisti chcú také percento černochov - majitelov teamov, aké percento je hráčov, tak možno aj tú mašinu príde nabudúce opraviť človek, ktorý nebude mluviť po polsku (a do eu auta sa nezmestí už vôbec ), a Adam bude zatiaľ zametať dvor na firme.

Ale tak je to dobre, že všetci máme na výber a cesty sú pestré.Pred 30 rokmi by sme si tí šťastnejší vyberali medzi škodovkou a žigulou a velkú tatru by mali iba tí najšťastnejší, vyfasovanú aj so šoférom.(zas sa bavíme o slovensku )
 

 

re "Ešte ma napadá jedna perlička s ním. Spomínal, že vraj sú vo firme takmer všetci komunita chicagskych slovákov a poliakov, a majú tam pár černochov na také pomocné práce, a že tí všetci často používajú hore spomenuté slovo " k....a " a "do p...e". "

ja som sice ITak, ale to " k....a " a "do p...e" to ked zavesim do vzduchu (tu na lavej strane atlantiku), tak vsetci vedia, ze bol vyhlaseny poplach a to sme vsetci stredna a stredna vyssia vrstva....

o tom Chicagu, tak je stvrt, ktora sa vola Cermak, jeden z primatorov Chicaga sa volal Cermak, https://en.wikipedia.org/wiki/... Moja rodina tam dakedy zila (pristavovany v 1927). Ta stvrt bola original ceska a slovenska. Pamatam si ako moja rodina mala fotky na stenach so zenami z americkeho cerveneho kriza ceska a slovenska vetva. Potom sa ta stvrt stala polskou a teraz je to mix afro-americanou a latinx.
 

 

Ono ani s tou aktivnou bezpecnostou to nie je u malych aut az take jednoznacne. Ano, hmotnost je sice mensia, ale treba ju nejako preniest na vozovku. Tu sa uplatni konstrukcia naprav a pneumatiky. A v tych maju vacsie auta opat navrch.
A ano, bavime sa o jazdeni v ramci pravidiel, ci maximalne o tom k comu sa priznava vela diskutujucich tuto - teda max. 10km/h nad limit mimo obce.
Mas pravdu v tom ze zijem za velkou mlakou - napokon, netajim sa tym a bydlisko mam priamo v uzivatelskom mene. Cize zijem v Kanade a momentalne som pracovne na ostrove St. Croix. Ano, auta su u nas vacsie a rychlosti nizsie ako v Europe. Som na to zvyknuty a prave preto si objednavam auto strednej triedy ked idem na Slovensko. A co sa tyka Talianska, pokial sa Taliani za poslednych 20 rokov ako vodici nejak signifikantne nezmenili, bral by som ho aj tam.

A plne suhlasim s tym ze je deobre ze vsetci mame navyber.
 

valsidal, mal by som otázočku:

City II bolo skutočne veľmi epekné autíčko, u mňa bodovalo práve tý, že to bo sedan, tie ja milujem.
Len ten pekný dizajn kazili tie motokárové malé kolieska úplne sa strácajúce v podbehoch.
Nemám z tých rokov žiadne info, len sa mi čosi marí a tak sa pre istotu pýtam:
Mohol majiteľ City II obuť aj väčšie kolesá, bolo to v súlade s techničákom? Pretože Bývam v meste, kde je dealer Hondy a jazdí tu tých Jazzov aj City dosť, ale City som s inými ako tými malými kolieskami nevidel.
 

ja som mal

najvyšupovasnejšiu verziu s automatickou klímou a ovládaním na volante.
Ako nová bola (nie mnou ) kupovaná v Polsku, lebo tu to bolo absolutne nepredajné, takže to díleri nedržali (priamy velkostný konkurent okufrenej verzie Clia Thalie,, alebo Fabie ale za presne dvojnásobnú cenu (16 vs 8).
A tá moja mala 16 kolesá. Na zimu som si nechal 15 z tej predchádzajúcej.
Neboli až také utopené, ako na jedničke, ale nijaké valce to pravdaže neboli.
16 boli v techničáku max.
Teraz je jedna presne v mojej výbave aj kolesami na Bazosi, takže tieto kolesá som mal aj ja:

https://auto.bazos.sk/inzerat/...

Mal som čiernu, fakt dobre vyzerala (len to bola vyhňa ), a žena ked ju vidí ísť okolo (predaná kamošovi, ako všetky moje autá ), tak furt na mňa vyčítavo pozrie, že teraz máme škaredšie auto :).
 

 

Honda City bola mimoriadne skarede auto.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto