SME
Piatok, 10. júl, 2020 | Meniny má AmáliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Najzaujímavejšia Honda v histórii je ako zo sci-fi filmu (prvá jazda) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Aj elektromobil Citigo iV vyvoláva emócie - najmä vo chvíli, keď si majitelia pripomenú, že oproti Honde e ušetrili 15 tis. €.
 

 

To je sice pravda, ale tiez si porovnajte vybavu tych aut.

To Citigo v zakladnej vybave za 22 tisic je fakt spartanske, som prekvapeny, ze Skodovka tam vobec dala klimatizaciu. Jedina vec co stoji za zmienku je, ze to ma asistenta pre udrziavanie v jazdnom pruhu.
 
Hodnoť

 

pekne male auticko, len tou vysokou cenou a "hobby" dojazdom asi chcu zabezpecit nizke predaje, aby mala fabrika cas na zoznamenie sa a rozbeh v novej elektro oblasti
 

 

Ten dojazd do mesta este viac-menej staci, malokto najazdi denne po meste do prace a z prace (na co je toto urcene) viac ako 200km.

A ak sa to skutocne nabije na 80% za pol hodiny na rychlonabijacke (napr. kym robite vecerny nakup), tak to nie je az taky problem. Vacsiu bateriu by bol aj vcelku problem do takehoto miniauta napratat ak to nema byt na ukor kufra alebo zadnych sedadiel.


Ta cena je samozrejme mimo, to ziadne predajne rekordy trhat nebude. Takato kategoria mestskych miniaut je predajna v cenach tak do 15 tisic eur (Twingo, Citigo, a pod). Ale to je vseobecny problem elektromobilov, vdaka cenam baterii (bateria je 40-50% ceny auta).
 

 

Tipujem ze Honda to auto nestavala s ohladom na predaje. Skor to beriem ako PR a imidzovku. Honda tu rozhodne neriesila cenu.
 

 

Ano, to je velmi pravdepodobne.

Ale to je problem vacsiny tychto aut - napr. v clanku spominany Renault Zoe tiez nie je ziaden predajny zazrak, cena zacina na 24 tisic eurach - bez baterie (!). S bateriou zacina na 32 tisic. To nie je vtip, finta je v tom, ze ak si auto kupite bez baterie, musite si ju za cca 90 eur mesacne prenajimat (tarif je podla najazdenych kilometrov) ...

Pritom Zoe ma vybavu ma podstatne spartanskejsiu ako tato Honda, a dojazd je prakticky identicky.

Par tychto Zoe nam tu jazdi, kupuju si to vacsinou dochodkyne na jazdenie k lekarovi (u nas v cinziaku su tusim dve) a na nakup a obcas nejaka firma na vybavovacky po uradoch.
 

 

A čo tak emisné limity. VW má plné parkovisko nepredaných e-vozitiek. Spriemeruje im to spaľováky.
 
Hodnoť

 

35 k za „auto“ s dojazdom 200 km a maximalkou 145 km/h, ako stvorene pre uradnickov z bruselu
 

naco potrebujes na mestskom aute

vacsi dojazd a hlavne maximalku?
 

 

aby som mal pocit, ze za svojich 35 dostanem adekvatnu protihodnotu, ako som zvyknuty pri konvencnych autach
 

 

Tak si nekupuj miniauticko urcene do mesta. S Ferrari tiez nevozis tehly na stavbu.

Navyse netusim naco ti vacsia maximalka je, ked aj tak legalne viac ako 130 sa prakticky nikde ist neda, ak neratam ten pokusny usek v Rakusku kde je 140 a nemecke dialnice (kde je aj tak kazdych 10 kilometrov rozkopavka a obmedzenie na 80 alebo aspon 120). O mestach, kam je toto urcene, ani nehovorim.

Na zavodenie su ine auta a hlavne okruhy, nie cesta.

Ze je toto auticko prilis draha imidzovka? To je druha vec. Ale maly dojazd a 145 maximalka by bola asi to posledne co by mi vadilo ...
 

 

Ano trafil si, celkom pravidelne chodim na slovakiaring. Teraz mam dve auta, lebo jednym kompromisnym (pre rodinu a na zabavu) som to nevedel vyriesit. Prvym prispevkom som len chcel povedat, ze nebyt nerealnych emisinych limitov z bruselu by automobilky nikdy taketo nezmysly na trh nepriniesli. Honda asi nevie co s peniazmi, lebo fakt neviem, co si o tomto cude mysliet.
 

 

To nie je ani o emisnych limitoch na jednotlive auta, ale ze emisie sa automobilkam pocitaju za celu flotilu.

Takze ak chcu vyrabat a predavat nafuknute SUVy s velkymi motormi, ktore vyrabaju tony emisii, musia to vyvazovat takymito nezmyslami, ktore sa sice nepredavaju ale maju nulove emissie ...

Mam pocit, ze to vysvetloval sef Fiatu, ktory prosil aby si ludia ich miniauto nekupovali, lebo realne, napriek vysokej cene, na nom automobilka trati. Vyraba sa (v minimalnych mnozstvach) len preto, aby si ho mohla firma zaratat do emisii.
 

 

Dalsia vec je, ze je lahke nadavat na bruselskych uradnikov co nastavili nerealne kvoty - lenze ak by to neurobili, tak by firmy nemali ziadnu motivaciu do cistejsich aut investovat (ci uz elektrickych alebo modernizacii motorov).

A fakt je, ze individualna doprava sa na emisiach ci uz sklenikovych plynov, ozonu, oxidov dusika a prachu podiela vyznamne, takze nerobit nic sa proste neda.

Ze su taketo excesy nenormalne? To je pravda. Ale to treba riesit a nie kydat na uradnikov.
 

 

To beriem, len neslo by to robit trochu inac? Rozumnejsie.
Pchame tu na jednej strane drahe a vobec nie tak ekologicke e-auta a na druhej strane vidim slabe obmedzovanie neekologickych klasickych aut. Napriklad len trend SUV dviha spotrebu a nikoho to netrapi.
Co tak ucit ludi ekologii. Tiez samych seba pani/panie europoslanci a nelietat(nezasadat v oboch mestach) Brusel-Strasburg?
 

 

Treba, lenze ako?

Ked ludia si explicitne chcu vyvazat zadky vo velkych SUV - je to najpredavanejsi segment na trhu, napriek tomu ze ekologickejsie a velakrat aj lacnejsie alternativy (nielen elektricke) existuju. Takze neviditelna ruka trhu to nevyriesi.

Apely na to, ze treba kupovat ekologickejsie auta nefunguju (asi rovnako ako kampane "kupujte slovenske vyrobky").

A ak sa prijme smernica/zakon, ktorym sa neekologicke auta napr. viac zdania alebo dokonca zakazu, tak sa strhne okamzity vresk populistov (a nielen tych) o zlom Bruseli, ekoterorizme a podobne.

Staci sa pozriet do Francuzska - pokus o zavedenie dane z fosilnych paliv, prijem z ktorej mal ist na financovanie prechodu od fosilnych paliv (a ktora by realne zvysila cenu litra benzinu o par centov) spustil "povstanie" zltych viest.

To su politicky prakticky nepriechodne opatrenia. Takze europska komisia a parlament robi opatrenia tam kde sa to da - pritlacenim na vyrobcov.

To s tym presuvanim poslancov medzi Bruselom a Strasburgom je sice pravda (a aj sa o tom uvazovalo), lenze to je primarne politicka zalezitost.

To nie je nejaka uradnicka "svojvola", to stahovanie je zakotvene v zakladajucej zmluve EU z roku 1992 - oficialne sidlo Parlamentu je Strasburg, parlamentne vybory sa stretavaju v Bruseli a sekretariat (parlamentni uradnici) su v Luxemburgu. Akakolvek zmena tohto systemu by vyzadovala otvorenie tejto zmluvy, vyrokovanie novej a potom jednohlasne schvalenie vladami a parlamentmi vsetkych 27 clenskych statov.

Co je asi rovnaka sanca v dohladnej dobe, ako ze sa slony naucia lietat.
 

 

Toto vsetko poznam. Chcel som poukazat aky je to chory system.
Tlacim eauta, lebo ine(lepsie/lacnejsie) riesenia su polit. nepriechodne(lebo by sa ludia asi vzburili).
Pendlujeme tam a spet(a rocne na to miname 250 mil eur), lebo v dobe zrodu EU boji urcite narody jesitne. Zmena je polit. nepriechodna(lebo politici nechcu, ludia ano.)
My na toto zakapeme.
Jedno a j druhe sa da riesit, len holt sa nechce. O tom to je primarne.
Dnes som pozeral nejaku motoristicku relaciu. Recenzovali nejaky bezny mestsky crossover(trochu nafuknuta sedan vezia) a na nom 245 pneumatiky. Take auto tak siroke pneumatiky vobec nepotrebuje a len toto navysuje spotrebu.

Slo by veci pekne pomaly a postupne regulovat, len my od dobroty uz nevieme, co robit. Na jednej strany populisti a sebci a na druhej ludia, ktory si chcu udrzat posty a teple miesta.
Pekne si prirpavit kampan, vysvetlik, ukazat a slo by vela veci(len je to ako s nasimi uradnikmi - museli by pracovat). Nie ako napr. pri vysavacoch, kde sa v beznych mediach clovek nedozvedel, ze o com je vlastne ta smernica ale vsade sa omielalo len obmedzovanie vykonu. Pricom to obmedzovanie vykonu bola ta menej podstatna vec v tej smernici.
 

 

Politici nechcu lebo ludia nechcu. Ked raz niekto chce SUV lebo sa mu to paci/je to velke/citi sa v tom bezpecne tak ako ho chcete donutit aby si kupil napr. Clio?

Zacnite mu zvysovat zdanenie - volic s vami vyrazi dvere, pretoze mu tahate peniaze z penazenky. Zakazat rovno? Chcete mat ludi v uliciach?

Samozrejme, ze ludom to treba vysvetlovat a ich vzdelavat - lenze ked stvrtina ludi viac veri Zemi a Veku a Hlavnym spravam a dalsia stvrtina pocuva roznych populistov kriciacich "dost bolo expertov" a ako nas zly Brusel chce znicit, ci uz navozenim migrantov, zakazom ziaroviek ci diktatom emisii aut (a preto mame vystupit z Unie, natahat ostnaty drot na hranice a zaviest povinnu vychovu k narodnej hrdosti ...) je to potom tazke. A zvysku zalezi viac na potratoch a aby si nejaki dvaja chlapi nahodou nedali na ulici pusu, nie na ekologii.

Okorente to troskou (alebo aj vela) nacionalizmu ("Ziadny bruselsky uradnik nam nebude hovorit ako mame v Cechach zit" - nedavno Babis) a sme doma.

Pritom toto su veci co by si mali v prvom rade riesit staty samy a nie cakat na regulacie z Bruselu. Ved ak sa nic neurobi, staty a ich obyvatelia na to doplatia, nie "Brusel".

Lenze ked politik hladi maximalne na horizont nejakych 4 rokov do dalsich volieb, tak je tazke ho presvedcit, ze sa ma starat o to, ze o 50 rokov bude zo Zitneho ostrova pust. Koho to zaujima ak ma o styri roky nezvolia?

A co este chcete "pomaly a postupne" regulovat? Ved napr. tie emisne limity platia uz roky (EURO 6 prijate v 2012, platnost od 2018), boli tam dlhocizne prechodne obdobia.

Len, samozrejme, vsetci cakali az na poslednu chvilu, ked prechodne obdobia skoncili, lebo co ked to nejaka buduca garnitura zrusi. Tak isto to bolo so ziarovkami, vysavacmi a vsetkymi inym.

Napr. v Europe sa oficialne klasicke ziarovky zacali zakazovat uz 2009tom. Vacsina obchodnikov a ludi si to vsimla az v 2012tom, ked prechodne obdobie skoncilo a klasicke ziarovky sa zrazu nemohli predavat. A vypukla hysteria o "zlom Bruseli co po bananoch ide ludom regulovat cim smu svietit".

Uz pomalsie tie regulacie zavadzat ani nejdu a pritom vedci uz roky biju na poplach, ze sa to robi prilis pomaly a to co by stacilo pred dvadsiatimi rokmi je uz dnes malo.

A to, ze vacsina ludi netusi, ze ten "zly Brusel" su vlastne nasi europoslanci (ktorych sa vacsina ludi neunuva ist volit), komisari (ktorych navrhuje nasa vlada a volia ich aj nasi europoslanci) a ministri (prostrednictvom Rady Europy) ani nehovorim. Pritom sa to uci v skolach na obcianskej nauke ...
 

Brusel

Ako to robí Brusel že donútil vzniknúť Teslu v USA?
 

 

tato maximalka je uplne v poriadku, pri elektro autach je problem dosiahnut viac, to by tam musel byt zbytocne silny motor, alebo prevodovka s dvomi stupnami. Koli tomu aj volvo znizuje maximalnu rychlost aby ludia nemali potom problem s nizkou maximalnou rychlostou elektro aut

ale dojazd je naozaj nepouzitelny, ak odratas 20-30 % na realny dojazd, ak sa bude pouzivat aj v zime, tak este menej, potom si potrebujes nechat dojazdovu rezervu, a ak by si chcel zaratat nahodou aj straty pri samovybijani tak ti vela pouzitelnych km neostane, naozaj len do maleho mesta na jazdy okolo domu
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto