SME
Utorok, 4. august, 2020 | Meniny má Dominik, DominikaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Automobilka Mitsubishi v Európe zrejme skončí, nový Outlander už nepríde (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Mitsubishi je gigant

A robi vsetko mozne, ale tie auta im uz dlho nejdu :(.
 
Hodnoť

Hmm ....

Ďakujeme Bruselským úradníkom za nerealistické CO2 limity, ktoré deformujú celý trh s autami.
 

 

Vsetci maju rovnake podmienky na predaj novych aut v eu. Nevidim deformaciu trhu...
 

 

:)) no ale videli sme ako nemecke automobilky kreativne emisne normy splnaju. Ma pravdu tie nove emisne normy znamenaju tlak na prechod, plugin-full el. Uvidime ci toto zelene sialenstvo , nebude skorej cesta do pekla pre EU priemysel.
 

 

Automobilky deformujú klímu, takže odtiaľ vietor fúka.
 

Oni trh čistia

Máš to pomýlené.Ak chceš,aby tvoje deti žili v 45 stupňových horúčavách,o hlade a smäde a v zasmradenej atmosfére,vyskúšaj si život v afrike.
 

 

CO2 smrdí ? Odkeky ?
Tie nové limity CO2 pre autá v EÚ majú zanedbateľný vplyv na otepľovanie v porovnaní s emisiami v iných krajinách, priemysle, požiarmi, únikmi metánu, ...
Automobilky sa s tým vysporiadávajú napr. plug-in hybridmi, kde je papierová spotreba 1-2l/100km, lebo 50-70 km ide auto na elektrinu. Ak nedobijaš, tak má to auto vyššie CO2 ako diesel. A CO2 z výroby elektriny sa počíta za nulu, čo je ďalšia skvelá deformácia.
 

Presne tak

1, elektrina = 0g CO2 je nezmysel

2, Osobné autá v SR 2 mil. ks x 15 000 km x 150g/km = 4,5 mil. ton CO2/ročne
USS = 8 mil ton ročne, ENO = 1,8 mil. ton CO2/ročne, ...
 

No neviem.

Ako bude ľudstvo likvidovať tie elektrické vozidlá? Po ekologickej stránke ešte stále nie je jednoznačné, ktoré vozidlá v konečnom dôsledku škodia viac.
 

 

elektromobil ma menej suciastok ako diezlak,,,tak neviem,preco si myslite,ze ma skodit viac,.. baterky sa daju recyklovat a co je este lepsie,,baterky sa daju este vyrazne vylepsit aj co sa tyka kapacity,tak aj moznosti recyklacie.... ropne motory sa uz nejako extra vylepsit nedaju..
 

Odpad zvačša nepočítame na ks, ale kg

a určujeme či ide o nebezpečný odpad.

Hmotnosť je jasne väčšia.
Batéria je jednoznačne nebezpečný odpad, to znamená, že aj podiel nebezpečného odpadu bude vyšší.
 

 

a ten koniec mojho prispevku ste nedocitali? ved nie je zamknuty.......
https://www.nature.com/article... tu mate sucasne moznosti recyklacie li-ion baterii
 

Dočítal

Rovnako ako majú limity ICE, majú limity aj EV.

Čo sa týka motora, verím % vo vyššie zvýšenie účinnosti ICE motora ako elektromotora, tam to už nie je veľmi kde posunúť.

V oblasti batérií/paliva sa batérie jednoznačne zlepšujú.
Majú však svoje chemické limity.

Recyklovať možno "všetko" otázka sú náklady a návratnosť takého procesu.

Koľko batérií ktoré doma použijete odovzdávate na recykláciu?
Priemer v EÚ je cca 50%.
Je pravda, že čím väčšia batéria tým pravdepodobnejšia recyklácia,
pri olovených autobatériách sa vyzbieralo až 80%.
 

 

ked sa vam bude nabuduce dieta alebo niekto z rodiny dusit na astmu alebo inu obstrukcnu chorobu pluc,,tak ho poslite nadychat sa splodin z dieslov do strednu rusnej krizovatky alebo este lepsie do vybrannych cinskych a indickych miest....
 

 

To je síce pravda a najmä staré, dymiace dízle mi dosť vadia, keď ma predbiehajú na bicykli. Ale za to tiež môže štát s jeho reguláciami. Nebyť nich, ľudia by jazdili na tom, čo je z hľadiska pomeru ceny, spoľahlivosti, komfortu a emisií najlepší motor - atmosferický benzín s nepriamym vstrekom. Ten okrem CO2 nevypúšťa prakticky skoro nič iné.
Strašiť s otepľovaním spôsobeným CO2 z áut je svinstvo, lebo na to neexistuje vedecký dôkaz. Všetko je to iba demagógia slúžiaca na zotročenie ľudí.
 

 

No veď jedna z regulácii je práve ten tlak na znizovanie emisii CO2, nehovorí sa o tom tak často, ale boli tam zahrnuté aj emisie oxidov dusíka a siry priamo aj nepriamo.. Priamo napríklad povinnost katalyzátora, filtrov pevných častíc, "adblue", nepriamo tak, že zníženie emisií CO2 znamená zníženie spotreby a tým pádom aj zníženie ostatných emisií..
 

 

Emisie CO2 sú jedna vec (ide o spotrebu paliva, len prepočítané na vypustené CO2) a emisie ostatných škodlivých látok riešia úplne iné predpisy (EURO 5, 6...)
Aj 20 rokov staré benzínové motory v pohode splnia najprísnejšie emisné limity na ostatné škodliviny a stačí im na to katalyzátor. Žiadne DPF ani AdBlue nepotrebujú. Len trochu viacej "žerú" a preto sú výrobcovia tlačení do vývoja priamovstrekov, downsizovaných turbo motorov s chýbajúcimi valcami a mizernou životnosťou a veľkou komplikovanosťou a podobné nezmysly.
 

 

tak vsetky 20 rocne motory euro 6 normu nesplnia,,isto nie vsetky.... a znizenie emisii CO2 nepriamo znizi aj emisie ostatnych plynov,,,aj ked to bude pod normu euro 6, tak pre verejne zdravie to bude len a len prospesne..
 

 

Ale uniká ti základná pointa toho celého. Ekošialenci nás chcú masívne zdaniť za vypúšťané CO2 a presne k tomu sú určené limity CO2 a pokuty za nadmerné emisie, ktoré brutálne zdražujú autá.
Proti sprísňovaniu EURO noriem nemám nič a najmä staré dymiace dízle by som z ciest odstránil rád. Problém je, že hnusné diesle sú na cestách práve kvôli tým nezmyselným limitom na CO2. Nebyť nich, jazdíme na krásnych voňavých V6-V8 atmo benzínoch, ako je to v USA.
 

 

ale tie pokuty za CO2 sa pocitaju na celu produkciu danej automobilky a maju byt pre automobilky motivacne znizovat spotrebu a setrit penazenky spotrebitelov...to ze to niektore automobilky ponali podvadzanim (VW) alebo carovanim (spotreba pluginhybridov alebo hybridov z plnej urovne nabitia baterii) je druha vec.. eurouradnici nie su extremne blbi a metodika na vypocet spotreby a emisii sa casom zmeni... inak,mne tie udaje pri hybridoch co sa tyka emisii a spotreby az tak nevadia,,lebo tie vysledky sa daju v mestach dosiahnut a tie emisie dusika a siry najviac vadia v mestskom prostredi,,na dialnici az tolko nie...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto