SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Elektrická Škoda Enyaq ukazuje prvé skice interiéru, inšpiroval sa obývačkami (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Tesla tablet

Uuu to bolo kecov, ked sa predstavila TM3 s tym hnusnym obrovskym tabletom v strede...a ejhle, Skodofka po 4 rokoch predstavuje to iste ,s este vacsim tabletom bez viditelnych HW tlacidiel (ok ok, pridali aj zakladne "otackomery" za volant)...
 

 

Ten tablet je tragicky.. aj v Tesle, aj v tejto studii. Ale tato skoda ma aspon druhy displej pred vodicom.
 

suhlas

Tesla pripomina auto iba zvonku na rozdiel od tejto Skodovky, ktora okrem toho ze je naozaj auto a nie Tesla vyzera dobre aj vo vnutri teda az ba ten tablet. Ale najvacsi brutal bol ten tablet v Tesle S nastojato.
 

 

Co je britalne na tom tablete v S ? Tam je aj display pred vodicom a zatial nic lepsie a jednoduhsie na ovladanie som v ziadnom aute nenasiel.
 

ze ked si sadnes

do auta, vies intuitivne kde co je. Ked sme testovali Teslu S, nebolo to vobec intuitivne. Ano, dalo sa rozbehnut a ist. Preto mam radsej auta. Ostatne na Tesle radsej riesit nebudem. Bol to taky silny nedorobok, ale richly. To treba uznat.
 
Hodnoť

Jedna vec su skice druha vec

je produkt ktory je pouzitelny dostupny hromadne vyrabany a ma aj kvalitny software. Tesla uz moze len navysovat kapacitu kedze od roku 2013 u ma realny produkt a nie skice.

Dalsia zalezistost je softwarova vybava. S cim pride asi Skoda? Tesla je mozno draha ale ma software, cipy ktore maju velmi schopnu verziu samoriadenia. Kazdy den v realnej prevadzke desiatky tisic aut od Tesly zbiera a spracovava tvrded data, ktore automobilka analyzuje a casom upravuje.

Skoda dnes sa tak maximalne dokaze udrzat v pruhu a zaparkovat priecne na parkovisku mozno aj zacuvat do garaze. To uz casom nebude stacit. VW a Skoda su roky pozadu a ich e-auta tak nebudu pre automobilky ziskove. Bez kvalitneho softwaru budu ich produkty bud musiet zlacniet alebo predavat pod cenou.

V dobe smartfonov vsetko zalezi na kvalitnom software. Hardware maju automobilky pomerne rovnaky kedze komponenty vyrabaju rovnaky dodavatelia. Nemecko bude tazit z toho ze Tesla bude mat automobilku a aj vyvojove centrum pri Berline. tesla uz v Nemecku nejake podniky vlastni. Talentovani inzinieri nebudu mat chut pracovat pre tradicne automobilky ktore miesto toho aby prisly s niecim novym but kopiruju trendy, alebo rovno instaluju podvodny software.
 

 

to si pekne napisal a suhlasim.
iba si zabudol na jednu vec, pdla niektorych teslo do konca roka skrachuje. sice to hovoria uz 5 rokov, ale tento rok sa to urcite stane.
 

Možno neskrachuje, ale zatiaľ by som

sa na jej autonómiu nespoľahol.

Kolega mi hovoril ako sa cestou na dovolenku striedajú v šoférovaní s manželkou.
Moja otázka znela: A ty spíš, keď manželka šoféruje?
Nie, vtedy dávam ešte väčší pozor ako keď šoférujem ja.

Tak nejak je to aj s tou Teslou. Zvláda možno 99,999% situácií.
Stále však niektoré bežné vyhodnotí tragicky.
Ten systém zatiaľ nie je v stave, aby bol z môjho pohľadu autonómny.

Slovíčko kvalitný software je pre mňa Columbova žena. (robím v sw biznise)
Len si spomeňte, koľko záplat a update sa robí na akýkoľvek sw.
Všetci ten sw roky testujú a keď sa vyraďuje stále nie je dokonalý.

Prejem Tesle veľa úspechov, minimálne pre odvahu a snahu niečo zmeniť.
 

 

No, budem Ti oponovat. Ano, dokonaly SW neexistuje, ale to ani Musk nikdy nesluboval. Ak SW pouzivame tak preto, ze je dokonaly ale to, ze s nim to je lepsie ako bez neho. A take SW existuju. S autonomnym riadiacim systemom je to rovnake. Potrebujeme nieco, co dosiahne spolahlivost lepsiu, nez je sucastny stav. Vzhladom na to, ako vacsina ludi soferuje, nie sme od toho daleko. Tym, ze zacne nahradzat tych najhorsich soferov, by mala bezpecnost dopravy stupat a zaroven samotny system bude ziskavat na spolahlivosti, cim bude nahradzat dalsich.
 

 

Ja budem oponovat zase tebe.
Sme od toho este velmi daleko.
To, co bezny ludia(vodici) zvladaju bez problemov, tak to autonomne auto este dlho nezvladne.
Problem s autonomnimi autami je ten, ze sa musi integrovat s aktualnym stavom. Strc "autonomne" auto len do trochu narocnejsej premavky alebo tam, kde je horsia cestna infrastruktura a pohori. Pritom aj vikendovy vodici to zvladnu.
Autonomne auta/funkcie budu len pomaly pribudat.
Terjasi stav je taky, ze co slo relativne jednoducho integrovat sa uz integrovalo (udrziavanie v jazdnom pruhu, parkovanie, adaptivny temponat,....). Dalsi pokrok bude o dost narocnejsi a to sa este poriadne neotvorila otazka zodpovednosti a rozne "moralne" otazky ohladom autonomnej jazdy.
 

 

Pravny stav na nadchadzajucich par rokov uz je vyrieseny :-) Auta jazdia s tym, ze za vsetko je zodpovedny sofer. TJ budeme mat prechodny stav. Garantujem Ti, ze sa najde dost ludi, co to nechaju jazdit vsade.
To co bezni vodici zvladaju bez problemov, je velmi diskutabilne, lebo tam neratas unavovy faktor, nepozornost. Ano, ked sa vodic sustredi, je lepsi. Lenze (budem hadat) cca 90% nehod je sposobenych nepozornostou, unavou, vedomym porusovanim predpisov (nedostatocna vzdialenost, rychla jazda). Toto su veci, ktore ziadny vodic neprizna. Preto treba statisticky porovnat spolahlivost autonomnych systemov s vodicmi z realnej prevadzky a buds velmi prekvapeny. Fakt je, ze USA, Cina a dalsie krajiny toto uz riesia vo velkom. Slovensko nema na vyber, ak to raz bude akceptovane, bud sa prida, alebo sa stane krajinou tretieho sveta.
 

 

Ano neratam tieto veci a to zamerne.
Unavovy faktor, nepozronst a dalsie podobne veci som nemal na mysli. Tieto veci su v inej skupine rovnako ako v pripade autonmnych aut SW chyby, chyby HW, externeho rusenia alebo zlyhaniam autopilota.

Bavime sa len o tzv. "zakladnej urovni" kde sa nerata s chybami. Ratame idealny stav, kde sa tieto veci nezaratavaju.

Pozorny a neunaveny vikendovy vodic vs autonomne auto bez SW a HW chyb za idealnych poveternostnych podmienok.
Ludsky vodic da bez vecsich problemov v podstate akukolvek zapchu alebo zhustenu premavku, rozkopavku/opravu, alebo ine viac, ci menej standardne situacie.
Naopak dnesny najlepsi autopilot o tomto moze len snivat. Toto je realita.
Aj unaveny a nepozorny vodic bude na tom stale ovela, ovela lepsie.

Nato aby toto nejaky autopilot zvladol ako ten vikendovy vodic si este velmi dlho pockame. Budem rad, ked sa toho doziju moje deti a to mam velmi male deti.
Vlastne neviem, ci budem rad. Autonomna jazda autom ma vobec netrapi. Autonomnu jazdu autom povazujem za nedolezitu vec. Ovela viacej by som privital ine veci.

Osobne som toho nazoru, ze technologicky pokrok ludstva je na dostatocnej urovni aby sme mohli zit kvalitny zivot.
 

 

Uvazujes v rezime ON/OFF. Musk implementuje autonomny system postupne. Mozno budeme musit este dlho prebrat riadenie pri rozkopavkach, ale to neznamena, ze auto Ta nedokaze doviezt ak ku nej a tam to bezpecne spomali a pipnutim Ta poziada o spolupracu, bez toho, aby si bol akokolvek ohrozeny. Sme znovu na zaciatku diskusie, ziadny system nie je dokonaly, potrebujes len to, aby bol lepsi nez ten predchadzajuci. TO neznamena, ze musi byt lepsi vo vsetkom, staci ze je lepsi v niecom, ludia ho budu pouzivat na to. Zacnu dialnicami a rychlostnymi cestami.
 

 

Európske automobilky sú oproti Tesle podľa vlastného odhadu pár rokov pozadu.

„Čo ma najviac znepokojuje, je schopnosť pracovať s pomocnými systémami,“ povedal Diess (šéf VW) svojim top manažérom a pokračoval: „500 000 Tesiel funguje ako neurónová sieť, ktorá neprestajne zhromažďuje údaje a ponúka zákazníkom každých 14 dní nové jazdné zážitky prostredníctvom vylepšených funkcií. To dnes nemôže ponúknuť žiadny iný výrobca.“

Japonský hospodářský magazín Nikkei Business Publications si nechal rozebrat elektromobil Tesla Model 3. Zjistil, že Tesla je zejména v elektronice o šest let napřed před konkurencí.

Elon Musk aktuálně na svém Twitteru napsal, že Tesla je otevřena licencování softwaru a dodávkám pohonů a baterií. Nebylo by to poprvé!

Bolo by pre rozvoj elektromobility veľmi dobré, keby európski šéfi automobiliek potlačili svoje egá a dohodli sa s Teslou na licenciách a dodávkách pohonov a batérií.
 

Nastastie v Nemecku je este

vela mudrych ludi ktori dokazali pretlacit to ze Tesla buduje svoje vyrobne a technologicke kapacity v Nemecku. Povodne sa uvazovalo o UK. Nemecko ma vynikajuce skoly a talentovanych ludi ktori mozu prichadzat z celej EU. Tesla casto nedokazala dostat talenty do USA, ktory pracovnym povoleniam.

Nemecko bez problemov dodalo politicky kapital do projektu. Povolenia, pozemok, proste uz sa stavia raketovym tempom. Ich banky to prefinancuju. Nemecky priemysel dodava plno spickovych komponentov do Tesiel uz dnes, takze zaspali hlavne tradicne automobilky a ich CEO, aj ked uz aj oni si uvedomuju aka je Tesla zmena. VW sa netajil tym ze o Teslu mali zaujem, lenze to je uz nedosiahnutelny ciel kvoly jej trhovej kapitalizacii.
 

 

Tesla by v prvom rada mala makat na kvalite vyroby. Ta je stale zalostna.
 

vzdy ma pobavia taketo predpovede

btw. ja som susedovi montoval luster a u zakaznika som ozivoval vyrobnu linku a kedze som rovnaky dodavatel tak by luster mal vediet vyrabat a linka svietit?
 

Tesla

agend. Pravdu mas, ze Tesla vyraba moyno dobry HW a SW, ale auto nic moc. A vobec celkovo sme videli porovnanie na Nurburgringu. Vieme ako to dopadlo. Tesla na odtahovacke a Porsche brazdilo okruh v plnej palbe dalej. Mozno niekomu Tesla staci a mozno niekto chce auto s elektromotorom a nie Teslu s elektromotorom. Ale zasa nemozeme cakat hned vsetko ok. Tesle palec za rozsirenie niecoho, na co budeme v buducnosti mozno dost nadavat. Mne pride vodik ako daleko lepsia alternative na pohon elektromotorov v aute.

A ruju na srdce. Ak sa bavime o ekologii, urcite je perverznost mat 2,7 tonovu Teslu namiesto 1,5 tonoveho auta. Dufam ze s tymto suhlasis, lebo s tym sa nesuhlasit neda.

Pekny elektricky den:-)
 

 

tvoje informácie už asi pol roka nie sú aktuálne: https://electrek.co/2019/11/04... Tesla má lepší čas na Nurburgringu ako Taycan.
S tou hmotnosťou to tiež nie je taký rozdiel ako sa snažíš prezentovať. Model3 je asi o 150kg ťažší ako porovnateľné BMW3. Ak máš záujem o porovnanie ekologického dopadu môžeš si prečítať https://www.tesla.com/ns_video... alebo odporúčam twitter @AukeHoekstra, ktorý pravidelne vyvracia pofidérne štúdie, v poslednom čase hlavne z Nemecka, ktoré sa snažia manipuláciou faktov dokázať, že diesle sú ekologickejšie ako EV.
Navyše je jasné, že EV budú do budúcnosti oveľa viac ekologické, zatiaľčo spaľováky pôjdu opačným smerom.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto