SME
Utorok, 4. august, 2020 | Meniny má Dominik, DominikaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Privítali sme novú Toyotu Yaris. Aké sú prvé dojmy? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Toľko som o Yarise snívala, až som po tomto definitívne dosnívala. :(
Ako mohli z neho spraviť až tak škaredé auto?
 

Mne sa naopak

páči až veľmi. Oveľa viac, ako môj ročník 2016.
Určite je to generačne veľký skok, ale niektoré veci ohľadne praktickosti sa vedia aj zhoršiť.
Pre mňa sú mínusy oproti predchádzajúcej generácii (subjektívne ):
-pribudol stredový tunel. Koniec pohodlného rozčapenia za volantom. Volnosť aspoň pre pravé koleno, ktoré je dnes rarita aj v oveľa väčších autách je pre mňa velké plus, ktore už nebude.
-stredový displej vyskočil tabletoidne z palubovky a začlenil sa do súčastného, pre mňa nepochopitelného prúdu. Chytač prachu.
-zmizla klasická ručná brzda . Asi som starý, ale hocikolko nabehám autom s tlačidlom namiesto páky, furt tam šmátram a špekulujem, či knoflík tlačím, či ťahám, či čo. Páka ručnej brzdy je absolutne intuitívna pre mňa
-motor . Zo 4 valca je 3 valec. Ja som dokonca chytil posledný ročník, ked linka na hybridné sústavy (motor+prevodovka ) nebola ešte v Polsku (robili tam len klasické benziňáky ), ale prišla pekne v kontajneri do francúzskej kompletárne z Japonska. Nie že by som bol rasista, ale predsa viac verím nejakému Takeshimu, čo tú sústavu skrutkuje 20 rokov do Priusov, ako Jacekovi, čo sa to učí na novej , nezabehanej linke (aj ked pod dohľadom nejakého Masayohashiho. Myslím, že aj do súčasne dopredávaného modelu už to robia poliaci.
-pribudol jeden stierač. Nedám dopustiť na moju jednu veľkú lištu, jak ukradnutú z autobusu. Dva sú vraj pre výrobu lacnejšie, technologicky jednoduchšie vyrobitelné a montovatelné. Nemajú taký ten zložitý mechanizmus ramienka. Pre zákazníka naopak lacnejšie,kedže jedna, hoci dlhšia lišta je lacnejšia, ako dve kratšie pri výmene.
No a pokiaľ zmizlo aj ostrekovanie cez hadičku vyvedenú na lištu, a sú tam štatndartné trysky ostrekujúce viac strechu vlastnú , či auta za mnou (nedokázal som to rozoznať z fotiek), tak zmizne dalšia výhoda Jarda.
- no a potom ešte jedna taká prkotina. Pribudla jedna skrutka na kolese. Takže dva krát do roka o 4 povolované a doťahované skrutky naviac. Viem, bezpečnosť, ale ja som ešte o vyššej šanci odpadnutia kolesa pri 4 skrutkách nepočul. Zaujímal by ma názor nejakého Automotive inžiniera, prečo je to dobré dávať už aj u takýchto malých áut.5 skrutiek. Však Hamiltonova F1 má len jednu :).

Zvyšok všetko krajšie, lepšie takto na fotkách. Ale že neporovnatelne.
Interier, exterier, svetlá , rýchlostná páka (tá moja s tými rebríkovými schodami je fakt hnusná, hlavne tá kulisa )
Tá vnútorná kľučka skrytá v madle je fakt zaujímavá a originálna , a snád sa na to dá zvyknúť, pre mňa fajn.

Takže najkrajšie malé auto (mnou preferované nákupy) v mojom osobnom rebríčku. Vystriedala na prvom mieste poslednú Micru (ktorú som ale na živo videl snád 2 x), takže to hovorí dosť o hraničných sférach môjho autovkusu. Ale to je podobne ako s mojim vkusom hudobným, tiež v okolí nepoznám nikoho (hlavne v mojom veku :) ) kto si v noci pustí na zaspanie ruskú, či azerbajdžanskú Atmospheric Black Metal kapelu :)
 

jaj a zabudol som

najväčšie negatívum. Plus 3000 € za rovnaký stupeň výbavy. Pri Lexuse zanedbatelné, pri malej Toyote 20 % -tné zdraženie (chápem, že je inde stredná výbava 2016 a 2020, ale aj tak)
 

 

Veru, aj toto. Ten rozdiel je obrovský na mňa.
Kamoška pred dvomi rokmi strednú verziu s automatom v akcii za 12 000 kúpila. Novú!
Teraz, keď som tam bola, tak s automatom a cca v strednej výbave cena kol 17-18 000 už. :(
 

podakujte sa EU

nezmyselne regulacie a nariadenia.
 

 

Mne sa viac. teda až veľmi páči tá predchádzajúca verzia.
Nedávno som si bola pozrieť aj na predajni, aj som si vyžiadala cenovú ponuky. Mali ešte niečo aj z tých "starších " na sklade, len v tých najvyšších výbavách a to mi nijako už nevychádzalo. :/
Napokon, priznám, že mi nateraz celkom zmrzla tá možnosť nového auta. :(
Potrebujem kvôli zdravotným dôvodom auto s automatickou prevodovkou, tak som zvažovala yarisku. Tak si zatiaľ musím vystačiť s mojou 18 ročnou Tálkou.
 
Hodnoť

 

Toto by mohol autor článku vysvetlit

'a o 40 percent lepšou tepelnou účinnosťou, než jeho predchodca.'

To ako tepelná účinnosť oproti predošlému yaris hybridbemu motoru išla hore o 40%... Lebo to si ťažko predstaviť...
 

Pravdepodobne

V zmysle Carnotovho cyklu a ucinnosti tepelnych motorov
 

 

moja pointa bola, ze zvysit tepelnu ucinnost o 40% oproti motoru co bol v gen 3 hybridnom yarise mi nedavalo zmysel ze je to mozne.

vcera sa mi to nechcelo hladat, ale tu je to z wiki
https://en.wikipedia.org/wiki/...
3gen Toyota Yaris Hybrid
motor: 1NZ-FXP
Peak thermal efficiency is about 37%.


https://en.wikipedia.org/wiki/...
4gen Toyota Yaris Hybrid
motor: M15A-FXE
The hybrid version with 14.0:1 compression ratio achieving 41% thermal efficiency

cize zvysenie tepelnej ucinnosti je takmer o 11%.
 
Hodnoť

 

Mne osobne sa nová Yarska nepáči, interiér je katastrofa hlavne to UFO pred vodičom vyzerá ako príšerka z kresleného filmu “ Despicable Me”. Ten stredový displej je klasika ukradnutá za Audi a vôbec, predražené auto bez fantázie. Očakávam že ich predaj bude prepadák abudú musieť ísť s cenou dole min o 1500€, aby sa rozbehol predaj v EU.
Škoda že to takto dopadlo, bolo to v celku pekné auto za dobrú cenu.
 
Hodnoť

 

Toyota zvykla robit akcie, kde cena isla dole o 1000 - 1500€.
 
Hodnoť

Kolotočárina alebo čínsky transformer

toto čudo už nadobro stratilo dôstojnosť akú by jedno auto malo mať.Predchodca bol prijateľnejší,toto je maškara
 


Najčítanejšie na SME Auto