SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Záujem o elektromobily aj hybridy na Slovensku rastie, pozrite si najpredávanejšie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Štát vyberie peniaze vo forme spotrebnej dane z benzínu (nafty) aj od vodičov, ktorí si nové auto dovoliť nemôžu a tieto peniaze dá vodičom, ktorí si môžu dovoliť výrazne drahšie nové auto, a ktorí okrem toho žiadnu spotrebnú daň platiť nebudú.
Super!
 

Videl som veľa nezmyselných dotácií,

tato patrí do TOP5, ašpiruje na najvyššie priečky.

Tona CO2 v podobe povoleniek sa predáva za 30€.
Dotácia na BEV je 8 000€. Produkcia CO2 nech je 150g/km

Ak by to auto najazdilo 200 000 km tak nevyprodukuje 200 000km x 150g = 30 ton.

Tie môže vyprodukovať ktokoľvek kto zaplatí 30 ton x 30€/tonu = 900€
Tomu čo ich nevyprodukuje dáme 8 000€.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

Článok je síce o EV, ale

keď sa budeme baviť o príspevkoch, tak ten pri pohrebe má určite vyššiu logiku.
O jeho výške môžeme diskutovať, ak má byť trochu funkčný, mal by byť vyšší.

Faktom je, že niekoho môže pohreb zaskočiť. Asi nie vo vyššom veku, ale žiaľ pri haváriách a nešťastiach zomierajú aj relatívne mladí ľudia.

Cena pohrebu sa môže tiež výrazne líšiť.
Sociálna rakva je za 70€, lacné rakvy 139€, bežná 300-400, luxusné 700-1600€.

Niekedy povinnosť pohrebu zostáva na obci. vtedy je im aj 80€ dobrých.

Aj príspevok pri narodení dieťaťa dostane každé dieťa, to neznamená, že je nezmyselný.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

Tak, tak ....

A navyše pri výrobe elektriny pre ten elektromobil sú emisie CO2 cca 20-30g/km
 

.

“Slovenské elektrárne zlomili rekord, 92% elektriny vlani vyrobili bez emisií”
 

 

Vďaka jadrovým a vodným elektrárňam sa po roku 2019 môžu Slovenské elektrárne pýšiť tým, že až 92,5% elektriny dodávajú do siete bez emisií CO2. Špecifické (merné) emisie CO2, vztiahnuté na čistú dodávku elektriny, sa v roku 2019 dostali na historicky najnižšiu úroveň, len 106,7 gramov na kilowatt-hodinu (kWh), pričom medziročne poklesli o vyše dvadsať percent.
 

 

btw v Polsku su na urovni cca 700g/kWh, takze tam elektromobil emituje pri jazde prakticky rovnaky objem CO2 ako dieslove auto.
Ale pre uradnikov Bruselu to su nulove emisie CO2.

Takto si tu budujeme svetle zajtrajsky a pritom poziare na Sibiri a emisie metanu z mora maju daleko vyssi dopad na oteplovanie, ako nejake CO2 z osobnych aut.
 

 

najlepsia kombinacia vzhladom na emisie je mat fotovoltiku + elektroauto
 

Suhlas

Idealny scenar je pouzivat baterku v aute ako sucast hybridneho systemu v dome - cize vez den by nadvyroba isla do baerky v aute a v noci by elektrinu dodavala baterka z auta (samozrejme by sa dalo nastavit do akeho limitu, resp. pred dlhsou cestou by sa to deaktivovalo)
 

 

ale ved toto funguje uz standardne v zahranici. byvali kolega v londyne ma teslu. no vonkajsej zasuvke pri parkovisku ma zapojene, nabija ked je lacna elektrika a nechava si vybijat ked je draha. rozdiel mu robi mesacne plus 200-300 libier. vsetko si vie nastavit cez aplikaciu, ako je minimum vybitia, ked niekam dalej chce ist vypne vybijanie,....
 

To musí byť silne

dotovaná schéma.

200 -300 libier mesačne by bolo za min. 4 000 kWh t.j. 40 plných cyklov

To je nehorázne ničenie drahej batérie.
 

Máte niečo pomýlené

Čerpať energiu z baterky v noci?
Max chladničkou, TV, ...to je nezaujímavé.
Navyše v noci je energia zo siete lacná.


Čo v zime?
 

 

Elegantne to riesi zakladny problem fotovoltiky - co s nadvyrobou.
Takto by sa nadvyroba ukladala do baterky a v pripade vyssieho odberu, ako vyraba FVE ide elektrina z baterky.
V zime to moze zas pomoct tak, ze v case lacnej elektriny sa baterka dobije, v peaku sa cerpa elektrina z auta. Uz dnes su dodavatelia, co ponukaju 4 rozne sadzby pocas dna + zlavu za vikend.
A bonus - v pripade vypadku elektriny moze byt cely dom napajany z baterky auta. Taka baterka utiahne spotrebu domu na par dni ....
 

Myšlienka je to pekná, ...

Žiaľ ceny, aspoň zatiaľ, nevychádzajú.

Okrem toho je tu niekoľko ďalších problémov

1, auto často nie je doma, preto nemôže robiť akumuláciu.
2, autá nie sú pripravené na dodávku el. energie.
3, nadvýroba je len niekoľko mesiacov (cca 3-4).
4, cyklovanie drahej batérie (nabíjanie a vybíjanie) nie je najlepší nápad.

Systém dokáže pokryť 60% spotreby.
Spotreba je cca 2 - 3 000 kWh ročne
60% = 1200 - 1800 kWh t.j. cca 200-300€ ročne.

Cena systému je cca 4 800€, s dotáciou 3 300€.
Teoretická návratnosť 11 - 16 rokov.
Reálna 20 -25 rokov.
 

 

A mame presne ocakavane reakcie. Vo svete sa to uz pouziva a funguje, len slovaci vedia vysvetlit a zratat ako to nema zmysel.

Z pohladu slovenska to mozno nema zmysel, kedze mame elektraren kazdych 100-200 km. ale ked sa ma elektrika prenasat 1000 a viac kilometrov je lepsie vycucat si v cieli s veeela malych zdrojov/bateriek ako prenasat. Ale dobre ze vieme ze sa to neda, aspon na tom nikto nezarobi.
 

Kde sa to vo svete používa?

Poznám krajiny, ktoré to silne dotujú.

V SR nemáme elektráreň každých 100 km, väčšina (80%) zdrojov je na západe.

Kde vo svete sa elektrina prepravuje 1000 km?
Ak aj, ako tie autá ušetria tú prepravu, ako sa dobijú?

To vaše vycucať a nabiť nie je bez strát, odhadujem 20%.
Navyše by na to museli byť prispôsobené EV. Ktoré sú?
Väčšina ma slabú nabíjačku, o tom že by mali invertor pre sieť neviem.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto