SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo by mal byť Ford Mustang s osemvalcom chránený druh (test) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

A ten test bude kedy ?
 
Hodnoť

Lexus

Na EU trhu ponuka 5L 8V aj Lexus. Len aby sa nezabudlo
 

 

len nestojí
 

 

do 50 tisíc
 

@

Ved aj su Lexus LC alebo RC-F uplne iny segment. To ani neporovnavam. Ja len ze Ford nie je jediny s osemvalcom na trhu.
 

 

Jasne 8 valcove motory ma vela dalsich vyrobcov
 
Hodnoť

Pokuty CO2

Toto auto je pekný príklad absurdnosti pokút za CO2, ktoré vymysleli "soudruzi" z Bruselu.
Pokuta sa platí jednorázovo za každé auto za každý gram CO2 nad limit, ktorý si niekto vycucal z prsta.
Ale tá hodnota CO2/km nehovorí nič o reálne vyprodukovanom CO2. Takýto Mustang sa kupuje na víkendové jazdy, za rok možno najazdí 5-10 000 km, takže aj obyčajná referentská fabia 1.0TSI s 50 000km ročne vyprodukuje viac CO2.
Hybridy majú udávané spotreby na 100km s nabitými baterkami - čiže 2-3l/100km, ale ak sú baterky vybité, tak je spotreba 7-10l/100km. Ale Brusel ráta 2-3l.
A elektromobily majú podľa Bruselu nulové emisie CO2, lebo sa nezarátava CO2 vytvorené pri výrobe elektriny. V takom Poľsku sa bavíme o hodnotách na úrovni dieslového auta, u nás je to o dosť lepšie, ale aj tak to nie je nula, ktorú vidí Bruselský úradník.
 

Eu a hybridy

Nastuduj si ako funguju tri klucove institucie EU aby si pochopil ze kto o com rozhoduje. Ucia sa to inak deti v siedmej triede. Taktiez pises nezmysly o hybridoch . Je to presne naopak. Su tri druhy hybridov. Dostuduj si ktory ako funguje aby si konecne prestal pisat somariny
 

 

Aj nejaký argument ?
Píšem samozrejme o PHEV, ktoré teraz fičia práve kvôli tomu, že pri meraní tabuľkovej spotreby sa vychádza zo stavu so 100% baterkami, takže 50km ide auto akože s nulovou spotrebou. A v techničáku má 300 koňové auto udávanú spotrebu 2-3l/100km. Ak niekto na takom aute jazdí veľa km, tak auto jazdí za 10l/100km.
Ak niekto potrebuje voziť iba deti do škôlky, tak najazdí málo km, takže dopad na celkové emisie CO2 je nízky.

A pritom riešenie na CO2 je smiešne jednoduché - emisie CO2 priamo súvisia so spotrebou paliva, takže stačilo zaviesť CO2 daň, ktorá by spravodlivo zaťažovala reálne generované CO2 emisie - či už z auta alebo aj v elektrárni.
A trh by vyriešil zvyšok.
Ale úradník si stále myslí, že má patent na rozum a že najlepšie vie, ako spasiť svet.
 

:)

Ty žiješ v paralelnom vesmíre kde si myslíš že slovíčkom nahradis myšlienku. Ale ok
 

Uchadza ti pointa, CO2 je zakladna latka

potrebna pre zivot. Mnozstvo zivota na Zemi priamo umerne zodpoveda mnozstvu CO2 vo vzduchu, vydychujes ho aj ty a vsetko co si v zivote zjedol, bolo povodom CO2. Polovica tvojej vahy pochadza z uhlika vyprodukovaneho z fosilnych paliv.
Akekolvek zdanovanie a pokutovanie CO2 je zdanovanie zivota ako takeho, sen vsetkych vyvolenych o uvalenie dane na vzduch ktory dychame.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

zaujímavé, že spomínaš emisie pri výrobe elektriny, ale nespomínaš emisie pri výrobe benzínu a nafty. To by tie čísla vychádzali ináč, ale veď chceme aby náš argument mal silu na pravde nezáleží, však?
 

 

Emisie pri výrobe benznínu alebo nafty navvyšujú CO2 z výfuku auta o ďalšich cca 20%.
Ake je to neporovnateľné s tým, keď sa pre elektromobil zarátava 0g CO2, ale pri zlom mixe výroby to kľudne môže byť na úrovni diesel auta.
 

 

Sam priznavas, ze ide o auto s velkou spotrebou, ktore najazdi minimalne kilometrov a velmi pravdepodobne nepojde o prve, ale ruhe, ci tretie auto v rodine. Z toho pohladu naozaj ide o luxusnu nepotrebnu vec, na ktoru sa nejaka forma dane z luxuxu hodi.
 

Hmm ....

Takže 3900 EUR za príhlásenie je málo ?
 

 

btw pre zaujimavost - pre takyto Mustang vychadza pokuta za CO2 emisie na cca 15 000 EUR za kazdy kus, takze rychlo kupovavt, kym skonci vynimka pre 5% aut s najvyssimi emisiami
 

;-)

S nastupom silnych elektromobilov budu zvlast brum brum rovinkove muscle cars coraz viac k smiechu, proste taky "parostroj minuleho storocia". Co bude ich koniec i bez emisnych pokut.
 

 

Ked mas 50 tisic na to, aby si si sprestril par letnych vikendov, tak to vela urcite nie je.
 

 

Co máš stále s tými emisiami co2 a diesel autom? Ved sám píšeš, ze emisie CO2 sa rovnaju spotrebe. Naftové auta maju nižšiu spotrebu než benzínové, tak mi uniká pointa.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto