SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mercedes triedy E je natoľko dobrý, že facelift ani nepotreboval (prvá jazda) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Škoda, že zvyšovanie výkonov motorov neviedlo k výrobe menších motorov s rovnakým výkonom, ale k výrobe "trhačov asfaltu" (ako je aj tento Mercedes) s patričnou záťažou na životné prostredie a počty mŕtvych na cestách. Štát tu podľahol automobilovej lobby a vzdal sa svojej regulačnej funkcie. Teraz sa to pokúša napraviť podporou elektromobility, ale aj tam zlyháva, lebo sa objavujú modely s ešte brutálnejšími výkonmi, ako majú fosílne trhače.
 

 

neklikol si nahodou na nespravny clanok? pri premiovom vozidle s vrcholovou vybavou a motorom smutit za nizkym vykonom motorov?

mas tu aj clanky pre teba, je tam Ignis s dufam vyhovujucim vykonom 61 kW. Alebo yaris s vykonom od 53 kW
 

 

Neviem, či ste ma pochopili. Chcel som povedať, že takéto obrovské a ešte väčšie "osobné" autá s obrovským výkonom, ktoré slúžia hlavne k ukojeniu ega ich majiteľov a vyvyšovaniu sa nad "plebs", mohli byť na začiatku ich vývoja štátnymi reguláciami stopnuté. Tým by sa napr. obmedzilo poškodenie životného prostredia a pri haváriách by neboli tie ťažké následky, ktoré sú dnes, samozrejme hlavne na osádky menších vozidiel. Tak ako sa dnes v niektorých krajinách určilo, že po 2030 nebudú už môcť byť predávané nové fosily, mohol sa v minulosti regulovať výkon motorov a veľkosť vozidiel. Alebo je to podľa vás čisté sci-fi?
 

 

nie, to ty si asi nepochopil, alebo si len zavistlivy chudak. neexistuje na to asi statistika, ale vacsinu smrtelnych nehod na cestach nesposobuju trhace asfaltu, ale neskusenost, precenenie schopnosti, nepozornost, nerespektovanie dopravneho znacenia a alkohol. a este aj tam, kde je nahodou ucastnik nehody aj trhac asfaltu, tak primarne vina nieje v aute, ale v soferovi. ja zase nechapem preco ked existuju rozne levely zbrojnych preukazov, preco neexistuju rozne levely vodicakov. ked moze existovat 6 urovni zbrojnych preukazov, kazdy dovolujuci inu manipulaciu so zbranou, preco neexistuju takym stylom aj vodicaky. aj 61kw ignis v rukach idiota vie zabit cloveka.
 

 

"neexistuje na to asi statistika, ale vacsinu smrtelnych nehod na cestach nesposobuju trhace asfaltu, ale neskusenost, precenenie schopnosti, nepozornost, nerespektovanie dopravneho znacenia a alkohol. a este aj tam, kde je nahodou ucastnik nehody aj trhac asfaltu, tak primarne vina nieje v aute, ale v soferovi."

Zase ste ma nepochopili, ja som nehovoril o tom, že obrovské trhače spôsobujú nehody, ale o tom, že ak dôjde (z akýchkoľvek dôvodov) k zrážke, tak následky sú o to väčšie, o čo väčšia je váha a rýchlosť - teda špeciálne ak je jedno z áut malé a druhé napr. AUDI Q 7, tak osádka v tom malom aute je doslova zmasakrovaná.
 

 

tak to musime odstranit z ciest nakladaky, kamiony a podobne tazkotonazne stroje. s mensou vahou pri celnej zrazke bude menej smrtelnych nehod. a az potom presedlame vsetkych idiotov z q7 do ignisov. takze nie, furt to nechapes, auto za to nemoze kto ho soferuje.
 

 

s normalnym autom (100kw+) dokazes vykonat predbiehaci manever bezpecne a rychlo. a kedze rychlo, tak bezpecne na druhu. ked niekto nevie predbiehat alebo predbieha jak prasa, tak je jedno v com sedi. a znova, za to auto nemoze. a nie predbiehat kamion, ktory ide 85 rychlostou o 5km vyssou 2 minuty, s plynom na podlahe, lebo viac to neda. a mimochodom, vaha tohto mercedesu je niekde okolo 1700kg, vzhladom na to, ze vsetky plechy a polovicu karoserie ma hlinikovu. ten ignis vazi o 300kg menej, hociktora octavia alebo passat vazia 1600kg. ty o com tocis, ked furt spominas vahu auta? to maju vsetci jazdit v papierovych krabiciach?
 

 

ja si skor myslim ze vacsi vykon prispeje ku bezpecnosti viac ako nizsi vykon, niekto moze potrebovat auto pouzivat aj na iny ucel ako prevazanie len jednej osoby a potom nalozene auto so slabym motorom je pohroma.
Okrem toho ak sa celne zrazia dve mestske auta bez deformacnych zon v 100 kilometrovej rychlosti, bude sa musiet stat starat o zmrzacenych ludi z oboch tychto aut, ak sa ale zrazia auta s dostatocnymi deformacnymi zonami, je sanca ze sa im nic nestane a stat im dozivotne nebude musiet platit podporu.
Ak sa musi jazdit po dialnici a mimo mesto preferujem urcite vacsie auto. A ak ma rodina peniaze nazvys, moze si kupit aj druhe male auto do mesta, ale je to ekologicka zataz vyrabat dalsie auto len na jeden obmedzeny ucet.
Aspon v niecom tu mame aku taku slobodu a ludia tu volaju po obmedzeniach, zvlastna doba.
 

Takže Teslu treba zrušiť?

To je iný trhač asfaltu a pritom eko. Ale poradím ti. Najlepší eko, bio a natural dopravný prostriedok a nie trhač asfaltu - kúp si koňa.
 

 

A este je aj tazka. Takze urcite zakazat!
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

 

Stale plati, ze iba Mercedes vie robit paradne interiery.
 

 

tak to máme zjavne odlisne názory na to co je pekný interiér. interiéry Mercedesu v poslednej dobe sú hrôza
 
Hodnoť

škoda

nikto ma nepresvedčí, že Mercedes od toho svojho nepodareného vstupu do partie s Chyslerom začal ísť z kopca. Dnes sa snaží obsadiť každý segment trhu a už je pomerne veľký chaos v jednotlivých modeloch........mercedes už veľa rokov nie je mercedesom, je to kvalitné auto, ale to označenie "prémiové" už trochu pokrivkáva. To je dôsledok toho, že akcionári určujú len krátkodobé ciele a ničia značku
 

A kto Ťa ide presviedčať?

Hádam nie " nejaký nemec " ? Ešteže máš patent na určenie mercedesu,inak ani Za8oha nezistíme o čom je písaná reč.
 

 

Ak ťa nič nepresvedčí zožeň si mercedes a uvidíš. Spolužutie s Chryslerom ozaj bolo čiernym obdobím Mercedesu, však aj preto netrvalo dlho. Mercedes sa z toho dostal po pár rokoch, o.i sa zmenil šéf a aj stratégia firmy ("všetko pre akcionárov" z dôb Chrysleru sa cieľ zmenil na "všetko pre auto"). Sám som si na niekoľkých Mercedesoch pojazdil ver mi sú to skvelé autá neporovnateľné s konkurenciou. Inak by obzvlášť Nemci, ktorí radi počítajú peniaze neboli ochotní platiť za Mercedesy nie malé peniaze a oni to čuduj sa svete robia. A ostatný svet detto to asi nebude len tradíciou spred xx rokov.
 

 

"..neporovnateľné s konkurenciou". za konkurenciu povazujem BMW, AUDI, Lexus, Alfa Romeo. Ktoré z uvedených je neporovnatelne s mercedesom?
 

 

Alfa Romeo? To vazne? Cim je porovnatelne - spolahlivostou, kvalitou, luxusom?
 

 

obcas cenou :D
 

 

AR vyraba uz vyse 100 rokov paradne auta (samozrejme mala aj tazsie obdobia ako kazdy vyrobca). Jej historiu jej mozu viaceri len zavidiet. Terajsia Julia aleb Stelvio su spickove auta, plne porovnatelne s nemeckou konkurenciou.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto