SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako vyzerá Škoda Enyaq v základnej výbave a koľko stojí? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

"Nechajte si juú, naájdem si inú"
 
Hodnoť

 

Či sa toto bude predávať za tie ceny...? Nezdá sa mi, za tie peniaze je Tesla M3 a to je svetová špička.
 

porovnavaj porovnatelne

Ale toto je SUV , tj porovnavaj s X kde obycajny X 100D stoji 134 999 €.
 

 

Toto bude skor porovnatelne s Y, ktory sa zatial v europe nepredava Y sa bude predavat az v lete 2021 a bude vyrobeny v nemecku
 

 

"Obyčajný X 100 D" je SUV najvyššej triedy s dojazdom 565 km a max. rýchlosťou 250 km/hod, ktorý sa s touto malou škodou vôbec nedá porovnať. Enyaq nie je čistokrvné SUV, je nižší ako Kamiq, sa dá teda porovnať aj s Teslou MY, ktorá stojí podobne ako Tesla M3:
Verzia Long Range zlacnela z 52 990 $ na 49 990 $, t.j. o 3 000 $. Verzia Performance je teraz lacnejšia o 1 000 $ (59 990 $).
 

 

Tesla Model X Long Range zlacnela o 2 710 € na 88 990 €.
 

Len Tesla

je vedla tejto Skodovky ako elektricka Dacia. Ano, SW ma mozno vymakanejsi, ale ako auto je to taky priemer. To uz nehovorim o znackach ako Mercedes a Porsche. Tie produkuju auta, na ktore sa Tesla nema sancu chytit. Nakoniec v Norsku polestar prevalcoval predaje Tesly. Nori dali prednost secerskej kvalite sice vyrobenej v Cine pred americkym autom. Tesla je priekopnik, ale to je asi vsetko.
 
Hodnoť

 

Tragicky. Ako kazde auto v zakladnej vybave. Mozno okrem Suzuki Ignis. To vyzera tragicky v kazdej vybave.
 
Hodnoť

 

Odporúčam si ešte počkať cca 5 rokov na kúpu elektrického vozidla. Vtedy už bude cenovka o kúsok rozumnejšia, vznikne lepšia infraštruktúra.
Ak priahnete po SUV tejto veľkosti, pozrite sa po Kodiaqu, resp. jeho nástupcu o 2 roky. Ten bude aj ako hybrid.
 
Hodnoť

ehm klasicka SKodofka

Musim sa priznat ze s ami toto ich prve EV paci. Mame v plane vymenit nas stary Prius III za full EV za 2 roky od dnes. Najzhavejsim kandidatom doteraz bola TM3 (jazdena z DE), alebo Ioniq (jazdeny z DE ako lacnejsia alternativa). Manzelke sa Skodovka zapacila ako rodinne MPV s dvoma malymi detmi, bicykliky a pod...ze ved do 40tis ked to bude nove tak Jahreswagen snad do tych 35t mozno.
Teraz ked vsak citam tie priplatky, no klasicky koncern.
Takze 60tka s vecami, co sa mi pacili a co by bolo vhodne mat uz v takom novom modrenom aute (najma v porovnani s nasim staruckym Priusom, alebo starym Ioniqom alebo TM3):
- adaptívny tempomat aj s asistenta pre jazdu v kolóne a aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, musí si pripraviť 1 060 eur.
- navigáciu za 758 eur,
- ďalších 1630 eur je za head-up displej
- a tepelné čerpadlo je príplatok 1 136 eur

nehovorim uz o takej veci ako elektricke sedadla, alebo kufor, ze ok to je len nice to have....
Spolu tak z 39 500 eur to ide na 44 000 :D
 

len sa

neda porovnavat auto s Teslou. Od Skodovky dostavas spickovu kvalitu spracovania auta. Karoserie aj interieru. To uz nehovorim o Mercedese, alebo Porsche. Takze ano, Tesla je hodne predrazena ak chces porovnavat.

Nie som zastanca elektrických aut a mozno tomu pomohla prave Tesla. To bolo elektricke priblizovadlo, ale ano, tlakom na kvalitu sa to zlepsuje co je dobre.
 
Hodnoť

 

Kastla celkom fajn, pridať poriadny spaľovací motor, z interiéru vyhodiť tablety, dať tam klasické budíky a spínače, aké pekné autíčko by z toho mohlo byť. Ale pozor vážení! zaparkuje vraj aj cez mobil. WOW! To pre koho je dobré?! Kto nevie parkovať, nepatrí za volant...
 
Hodnoť

baterkáše vs. fosiláky

ekonomicka katastrofa .... Enyaq FE za 52K €, pricom Oktavka4 v podobnej vybave je za 32K € (samozrejme treba si odmysliet prvky ktore fosilakove auto mat nemoze)

pri sucasnej cene elektriny a paliv a spotrebe, sa Enyaq FE ekonomicky zacne oplacat po najazdeni MILION km !!!!!!!!!! no a pri nabijani na rychlonabijackach je jazdenie na e-aute dokonca DRAHSIE (!!!!!!!!!) ako na uspornej navte so spotrebuje 3,7-4l/100km.

rovnako aj ekologicka katastrofa ... auto s tak velkou bateriou nebude NIKDY ekologickejsie ako auta splnajuce euro6Dtemp a euro6D: https://autobild.pluska.sk/zau...

dojazd v porovnani s fosilakmi tak 30-40%, cena takmer 2-nasobna, nabitie 0-100% na 125 kW rychlonabijacke trva hodinu (na 44/55 kW, kt. su u nas ovela rozsirenejsie, to trva dobre 3 hodiny ... a to vsetko miesto 90 sekund tankovania), eko- aj ekono- katastrofa a infraskturtura total NULA

je jasne pre koho dnes e-auta su:
A) totalnym zazobancom, entuziastom, nadsencom, geekom, šprtom, ktorym nevadi sto nevyhod a jeden a pol vyhody e-auta (cisto napriklad kto normalny by si kupil Teslu za 100K ci 70K €?)
B) ludom ktori vyuziju stedre dotacie, kt. znizia cenu malinkatych mestkych elektrickych golfovych vozitiek aj o 1/3, pouzivaju tie lacne malinkate mestke golfove vozitka s malinkatymi 30 kWh baterkami a 200-250 km dojazdom iba v meste, nabijaju v garazi vlastnehjo domu
 

 

Toto sú len konšpirácie, veľká väčšina odborníkov tvrdí, že elektromobil sa oplatí buď hneď od prvého km, alebo max. od 3 tis. km. A čo sa týka tankovania, skúste si váš spaľovák natankovať doma bez nutnosti chodiť na čerpačku.
https://www.teslamagazin.sk/ca...
 

Ak ste tých odborníkov

hľadali na www.teslamagazin.sk tak je to pochopiteľné.

Čo myslíte tvrdením, že

"EV sa oplatí buď hneď od prvého km, alebo max. od 3 tis. km."

Oplatí ekonomicky, ekologicky, ...ako?

A čo sa týka tankovania, zoberiem bandasku a dolejem.
 

 

Elektromobily sú ekologickejšie od prvého dňa prevádzky:

https://www.mojelektromobil.sk...
 

Musíte vždy čítať argumenty

oboch strán.
mojelektromobil.sk alebo teslamagazin.sk určite nie sú vyvážené média.

1, výroba EV vytvorí viac CO2 ako výroba ICE.
Autá (ICE aj EV) majú rôzne parametre (veľkosť auta, kapacita batérie) tak trvá cca 10-45 000 km než ICE auto dobehne v produkcii EV.
O tom koľko je to v prípade konkrétneho vozidla sa môžme dohadovať.
Tento handicap však EV majú.

2, Dôkaz sa páni snažili dotiahnuť do dokonalosti a tvrdia a tvrdia, že aj Poľsku je EV ekologickejší. Zabudli pri tom na straty v distribúcii elektriny, straty pri nabíjaní, ....
Ak elektráreň vyprodukuje 650g/kWh CO2, tak tú elektrinu treba dostať do batérie. Straty s transportu a nabíjania môžu byť 15-20%. To zlikviduje ekológiu poľských EV. .

3, Všetci sa pustili do osobnej cestnej dopravy, ale ostatné zdroje CO2 a iných škodlivín nechceme vidieť.

V prípade SR máme elektráreň Nováky ktorá produkuje cca 900 g/kWh CO2. Celková produkcia je cca 1,8 mil ton CO2 ročne. To zodpovedá nahradeniu cca 1 mil. ICE aút EV autami.
Náhradu tejto elektrárne si viem predstaviť, výmena 1 mil. EV aút je projekt na desaťročie.
Elektráreň Nováky nie je najväčším producentom CO2 v SR, tým sú USS Košice s produkciou cca 8 mil. ton ročne. To žiadnymi autami nevyvážime.

Nemám nič proti EV, aj súhlasím s tvrdením, že produkujú menej CO2.
Zásadne nesúhlasím, že náhrada EV za ICE je najekonomickejšou cestou znižovania produkcie CO2. V skutočnosti je to mrhanie peniazmi.
 

co dodat

mily pan 1386638

A) ani niekto s vaznym poskodenim mozgu si nemoze mysliet, ze baterkase su eko hned od prveho kilometra, zalezi na vela faktoroch, ale eko su radovo od 10^5 (stotisic) km az 10^6 (milion) km, zalezi od velkosti beterie, vydrze baterie (ci ju treba menit kazdych 200 tis. alebo staci po milione km), od spotreby ... a cudujte sa svete ABSOLUTNE VOBEC to nezavisi od toho, akym sposobom sa v lokalite jazdenia vyraba elektrina ... emisie nepoznaju statne hranice, ani hranice regionov ... a co ked by cela Blava mala el. energiu zo svetielkujuceho krystalu z planety Krypton? Absultne cistu energiu... A co? Ked zbytok Slovenska by bol na tom tak isto a dokonca zbytok celeho sveta a tie baterkase by tam vsade mimo Blavy mali elektrinu z hnusnych spinavych zdrojov. Este raz a naposledy: emisie nepoznaju statne hranice, ani hranice regionov a je treba porovnavat na CELOPLANETARNEJ urovni, ze kolko energie je vyronebej tym uzasnych modernym eko-sposobom, CELOPLANETARNE !!!!!!!!!!!!

B) A čo sa týka tankovania - ked mi dojde posledna kvapka benzinu/nafty, mozem mat v rezerve 5l malinkatu bandasocku a 100 km je hned k dobru, ked mi dojde posleny ochotny elektron v baterkáši, co mam prosim ake moznosti na aku rezervu?

C) treba prestat citat tie Teslovske portaly ...
 

 

"ked mi dojde posleny ochotny elektron v baterkáši, co mam prosim ake moznosti na aku rezervu?"

Na prístrojovej doske máte údaj, koľko km vám ešte zostáva. Ak ste náhodou zabudli zastaviť pri poslednej nabíjačke, môžete zastať kdekoľvek, kde je nejaká zásuvka a po dohode s majiteľom si pár km, ktoré vám zostávajú k najbližšej nabíjačke, dobiť. Benzín asi v každom dome nemajú.
 

co dodat

absolutne ste nepochopili pointu, to uz ale tak byva:

1) ja viem ze pristrojova doska ukazuje dojazd, kolko coho ostava, vsetko prepocitane a je tam aj nieco navyse - a co ma byt? mna zaujimalo ked naozaj fyzicky palivo/energia dojde, nie vase teorie o tom ze to ukazuje palubak ...

2) mily pane vy ste cely nejaky pomyleny: myslel som ze v aute dakde vozim 5l malinkatu bandasku pre takyto pripad, v pripade baterkáša čo mozem vozit na okamzite doplnenie 100 km dojazdu? 150 kilovu vreckovu baterecku?

3) "môžete zastať kdekoľvek, kde je nejaká zásuvka" to si robite srandu alebo co akoze? stava dosla, auto urobilo posledny zasklb a zastavuje - medzi dvoma dedinami a najblizsia zastrcka na 10A istici a 230V u babky Blazkovej, je 8 km daleko v najblizsej dedine (navyse nabit par potrebnych km by trvalo hodinu) ... spalovacie fosilaky frcia naokolo jedna radost, kazde 2 minuty jedno auto - co mozem v pripade baterkáša robit? no nic, akurat sa dal odtiahnut; ale ked mam nahodou v aute hadicku, od hocikoho okolo-iduceho kto pouziva moj typ paliva (benzin/nafta) si mozem litrik-dva cucnut (ci uz bude chciet 5€ je ina vec) a 20-40 km uz mam vo vacku
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto