SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zatieni Teslu luxusný sedan Lucid Air? Má dojazd vyše 800 kilometrov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

vidim ze slovenska napaditost nema hranic. pre mna nema elektricke auto ziadny vyznam. po meste autom takmer nejazdim, v praci som bol autom za poslednych 15 rokov mozno 3-4 krat, mam pod nosom metro a v praci som za 15 minut door-to-door. ak je pekne pocasi idem bicyklom. autom robim hlavne velke vzdialenosti ako dovolenky a vylety. a to je 90%, tam mi elektricke auto moc nepomoze.
Drsniak
Nie je vyhodnejsie si auto požičať? Ak uvazis že auto stojí na parkovisku 95%. Tak v tvojom prípade ešte viac. Takze sú to vyhodené peniaze doslova.
Presporsky
Nie je. Z dvoch dôvodov. Keď máš svoje auto, nemusíš ho zháňať hodiny dopredu, ak chceš niekam ísť. Azda polovicu jázd robít tak, že skočím do auta a idem napríklad do obchodu. Druhý dôvod je intímny priestor. Nerád dávam na reči prežratých buržujov, ale toto bola výmimka. Novinár rýpal do Trabelssieho a spýtal sa, či by niekomu požičal svoje auto. Odpoveď znela, že nie. Prečo? Lebo to je jeho intímny priestor. Tak má byť. Ja som už mal niekoľko áut. Vždy som si radšej kúpil menej honosné, ale nové, nie nejaké zaprdené z bazáru.
Kolt a Meirová 233
<< < 1 2 3 4 > >>

 

každý máme nejaký fetiš. a auto je niečo medzi statusom a fetišom. hlavne v mestách kde funguje MHD.
ja verím že sa ešte dožijem zdielaných áut, prazdješich centier miest.
na nakup stači zdielane (alebo ist peši), na dovolenku si pžičiam.
chápem autá na vidieku.
 

 

No, už v najvyspelejších civilizáciách už existujú značne vyprázdnené cetrá miest. Ceny šli tak vysoko, že sídliť tam môžu iba zazobané firmy, žiadni nájomníci.

A to sa ukázalo ako kontraproduktívne, Preto v New Yorku vznika štvrť baličov mäsa (Meatpacking District), kde malú developeri zarazené prdy. Ináč by baličov už dávno vykúpili a vyhnali za mesto, čím by ohrozili zásobovanie.
 

sa to vyjadriť lapidárnejšie - kamarát o kúpe ojazdeného auta hovorí, že si do sedačiek radšej prdí sám.
 

 

vyzera to tak, ale prax je trochu ina. samozrejme - ak nie si taxikar, tak ti je vlastne auto luxus. a za luxus sa bohuzial plati.
pred cinskym virusom som sa za poslednych 25 rokov dost nacestoval. sluzobne aj sukromne. a ked si pozries napriklad niektore podmienky pozicovni, tak zistis, ze ak si pozicias auto v zapadnej europe, tak s nim napriklad nemozes ist do byvaleho ostbloku, ale ani do talianska, o byvalej juhoslavii ci pobaltskych statov uz vobec nie.
a ked sa rozhodnem ze zajtra chcem ist na nakupy do nemecka, lebo tomam 100 km, tak zo dna na den len tak auto nedostanem. alebo ak chcem ist do ikei za mestom, tak nebude hned len tak.
ak si zoberiem ze na 1-2 tyzdnovy vyjazd urobim niekedy aj 3-4-5 tisic kilometrov, tak ta pozicovna z toho tiez nebude nadsena.
takto mam auto, o ktorom viem ake je, ze je velke a pohodlne, vsetko sa zmesti a mam ho stale k dispozicii.
jasne ze s nim nepojdem do andaluzie, ani na kanarske ostrovy. ale na francuzsku rivieru alebo do benatok ano a po ceste si pozriem co chcem.
a ked mi auto obuchaju v taliansku, zaveziem do servisu a opravia zadarmo. a u pozicaneho by som platil jak blbec.
 

ja ti neviem

ale pozicovne nerobia problemy jazdit cez hranice v EU. samozrejme ked pojdem do Andaluzie tak priletim do Madridu, pobudnem tam dva dni a idem do Andaluzie. dnes je tolko pozicovni ze sa predhanaju. poziciavam pomerne casto.
 

 

ak chces luxusnejsie auto, tak pozicovne robia problemy.
 

 

ja myslim, ze nejaka A4 a apod mi staci.
ale samozrejme, kazdy ma ine naroky. ja len chcem povedat ze auto sa mi zda cim dalej tym vacsia blbost. je to moj nazor a nebavim sa o vykone prace kde je potrebne.
 

 

Moje je mozno o kusok vacsie ako A4.
A predpokladam ze dalsich 7-8 rokov si nove auto ani nekupim. a co bude vtedy - tazko povedat.
 

 

hovorim o pozicovni.
momentalne pracujem tak auto mam. a pomerne velke. ale uz sa tesim na dochodok ked si kupim nejaku hrkalku len tak pre srandu a relax. nejake jimmy alebo stary jeep.
 

 

pozicovna nie je riesenie. este car-sharing ako tak, ale uz aj bmw cuva a car sharing pomaly opusta.
 

Metro pod oknom?

Tak to je urcite niektore mesto na Slovensku!!! ;-)
 

 

nuz nie je, to mas pravdu. na metro to mam takisto blizko ako na autobusovu zastavku
 
Hodnoť

 

Mna len zaujma, ako sa staty vysporiadaju s eletrikou na pohon. Tohto auta sa to moc netyka, ale kazdy nadsenec ocakava znizovanie ceny a rozsirovanie elektro. Z fosilnych paliv je dost vysoka vytaznost co sa tyka dani (dph, spotrebne). Pri dnesnom rozsireni to problem nie je. Co ked sa splnia mokre sny niektorych a bude viac elektro ako neelektro. Kto a cim vykryje vypadok v rozpoctoch?
Mozno irelevantne, ale napadlo ma...
 

 

zvysi sa dan na elektrinu, to je snad najjednuchsi sposob. alebo budes mat specialny elektromer na nabijacke - neboj sa stat si poradi.
 

 

teda uplne irelevantne ... toto ta nemusi trapit, skor si poloz otazku, kolko bude stat 1kWh ked sa cca 50% aut bude predavat ako elektroauta. Kazdy ekologicky vyrobok je zvyhodnovany oproti neekologickym len dovtedy, kym nedojde k nejakej saturacii trhu, potom sa to stane standardom a zvyhodnenia sa zrusia. Napriek tomu si myslim, ze toto je spravna cesta. Pokial by sa podarilo vybavit bateriami a solarnymi panelmi vecsiu cast rodinnych domov a zapojit spolocne do siete ako male elektrarne, bude to uspech. Snad sa zlepsi aj ucinnost ukladania EE do baterii, uz sa ich zdokonalovaniu venuje dost vela vedcov a vyrobcov. Tato elektro revolucia mohla prist aspon 20-30r skor. Ked sa na to zameria dostatocne mnozstvo financii, vedeckeho a ludskeho potencialu, zlepsenia musia prist.
 

Nemyslím, že spotreba

EV by dramaticky zvýšila spotrebu elektriny.
SR spotrebuje ročne 30 TWh.
1 EV cca 3 MWh => 1 mil. EV spotrebuje 3 TWh.
1 mil. EV nebude v SR ani o 10 rokov.

Verím, že za 10 rokov ukončíme EMO 4, blok bude produkovať cca 4 TWh ročne.

Solárny panel a batéria je v podmienkach SR veľmi ťažko návratná investícia.
V malom (rodinné domy) je to ešte horšie.
Účinnosť ukladania nie je zlá, ale cena batérií je pre tento účel vysoká.
 

 

Solarne panely maju v nasich podmienkach uz fnancny zmysel aj bez dotacii. Hlavne ak sa clovek pozrie na aftermarket. Do 1000 Eur sa da vyskladat 2kWp na streche s menicom. Ale aj z novymi panelmi sa to stale oplati. 300Wp panel uz nestoji 500 Eur ale 100.
 

Viete predložiť rozumnú kalkuláciu

Koľko energie vyrobí za rok 2kWp?
Koľko z toho je možné využiť?
Čo stojí systém 2kWp s konštrukciou a inštaláciou?
 

 

2kwp vyrobí niečo vyše 2000kwh energie ročne na Slovensku, na juhu Slovenska trochu viac. (Rádovo okolo 250 eur hodnote E)

Koľko z toho je možné využiť závisí od Vás. Účinnosť prevodu na 220V AC ma minimálne straty.

2kwp poskladate z bazosa za 1000 eur.
 

Len ako ich uskladniť

Väčšinu tej energie získate v lete a cez deň.
Bez batérii odhadujem využitie na 40% max 60%.
Batérie predražia systém
Hľadám spotrebiče v čase výroby a veľmi ich nenáchádzam.
Dodávky do siete sú nerentabilné.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto