SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zatieni Teslu luxusný sedan Lucid Air? Má dojazd vyše 800 kilometrov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Vidím, že sa do toho vyznáte a preto mám 2 otázky... 1.) Kde sú dôkazy o obrovskom bandwidth-i tesiel, čo by dokazovalo, že s z nich naozaj tie milióny kilometrov odosielajú? Lebo na domácich wifinách odosielajú prdlajs. Ako to teda odosielajú? Cez simku z tmobile/at&t? Koľko to stojí odosielať nonstop fhd/4k video a prečo to nevidieť vo finančných výkazoch? 2.) Kde sú datacentrá, na ktorých sú tie data uložené a ktoré tie údaje spracuvávajú? Musk sam písal, že dojo "sa buduje"a "bude hotové o rok" - tzn. in-house to nerobia. Takže kde sa tie milióny dát spracovávajú teraz? Majú to v AWS, Azure, Google Cloud, alebo kde? A opäť, prečo to nevidieť vo finančných výkazoch? Vopred vďaka
941545
<< < 1 2 3 4

 

Niečo som o tom čítal, tak sa pokúsim odpovedať. Nemusí to byť úplne presné, len čo som si zapamätal.
1. Zaznamenávajú sa a odosielajú len zaujímavé situácie, hraničné udalosti a pod. Čo sa zaznamená rozhoduje AI (aj) na základe reakcií vodiča (napr. prudké brzdenie a pod.) Nemá význam nahrávať nudnú jazdu po diaľnici.
2.Tesla má svoje datacentrá a na trénovanie AI používa superpočítač s GPU od Nvidie. Pre Dojo použije vlastné čipy z dôvodu úspory energie a efektívnosti, lebo budú presne zamerané na konkrétny účel. Niečo podobné ako súčasný HW 3.0 v Teslách, len špeciálne určené čisto na trénovanie AI.
 

 

Stale su to len udaje ako sa ma auto spravat pri urcitych situaciach, zial nijako to nenahradi chybajuci lidar, keby ho tesla mala hned, mohla by predist smrtelnym nehodam. Takto sa mozu donekonecna ucit stale nove situacie z ciest az kym nepochopia, ze ziaden softver nenahradi hardver.
 

 

Tesla žiaden lidar nepotrebuje, dokáže vytvárať 3D mapu okolia z 2D videa (príspevok užívateľa 1386638 v tomto vlákne). Je to výpočetne náročná úloha, bude umožnená až úplným prepísaním kódu do natívneho kódu pre HW 3.0, čo by malo byť ešte tento rok. Čo sa týka vizuálneho rozpoznávania objektov, Tesla pracuje na atomatickom rozpoznávaní objektov, aby nahradila ručnú prácu tzv. labelerov, čo sú zamestnanci, ktorí ručne priraďujú označenia k novým nerozpoznaným objektom.
 

 

Ďakujem za pomoc, nie som v týchto veciach odborník, preto som aj dal link na odborný článok, ja som hlavne chcel poukázať na to, že v článku sa ako nevýhoda oproti Lucidu uvádza, že Tesla "stále" nemá lidar, aj keď Tesla ide inou cestou a lidar nepotrebuje.
 
Hodnoť

papier vs realita

len som zvedavy na tie realne cisla, pretoze papierovo to vyzera neuveritelne
 

 

ehm pracujem vo firme kde momentalne este len "bastlime" zvazky pre ovladanie zamky na dverach. takze peknych par hm rokov asi este potrva kym seriove Lucidy budu brazdit cesty a cena/vykony su nastrelene od boku.....
 

 

prave preto som to pisal. minimalne 1-2 krat do mesiaca je tu clanok ako prichadza niekto novy genialny a "zatieni teslu", "konkurencia pre teslu" a podobne. sice to tu vypisuju uz dva roky a stale nic, tesla veselo vyraba a predava.
 
Hodnoť

A foto sú kde??

Kopa rečí ako čo vyzerá, pritom to stačilo nafotiť..
 

<< < 1 2 3 4

Najčítanejšie na SME Auto