SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Hyundai zverejnil ceny novej generácie i20. Čo ponúkne konkurent Fabie? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Trosku to s tou cenou prestrelili. Prva generacia (2015) stala vo vybave Comfort o 4000€ menej.
 

 

Len sa nestacim cudovat, pri vybave Style ceny cca 18-19000€, to snad nemyslia vazne.
 

nuze

globalna inflacia vazeni, inflacia
1000 USD z roku 1913 je vyse 26000 USD v roku 2020: https://www.usinflationcalcula...

uz len priemerna mzda u nas za posl. dekadu stupla o desiatky % ...

jednoducho ludia by si mali uvedomit, ze akesi pomyslene psychologicke hranice 10K €, 15K € ci 20K € nie su večné a ich význam sa casom meni

za 6-7 rokov uz aj dacia bude mat mozno problem uviest sandero4 pod 10k €, v tychto mesiacoch pride sandero3 a som zvedavy ci najslabsi motor a najubohejsia vybava budu za 6690 € ako pri uvedeni sandera2
 

až taká inflácia zas nie je

ledva sa tu točíme okolo 1-2% ročne, ale najlacnejšie autá išli o 20% hore len za posledný rok.
Minulé leto Citroen C-Elysee v základe okolo 10k, dnes 12k.
Peugeot 301 minulý rok 9400, dnes 13.000 (!).

Nebude to skôr o tom, že autá musia mať čím ďalej tým viac všelijakých jazdných asistentov už v základe?

Ale áno, podpisuje sa na tom aj cena práce.
Ťažko môžeme chcieť mať 3-násobne platy vo VW, ako tu Fico mudroval pred časom, a očakávať, že tie autá budú stáť rovnako, ako pred 10r, že jo.
 

 

Pokuta EU za kazdy gram CO2 nad 95g/km je 95 EUR pre kazde auto, uz len toto robi tisice EUR na jednom aute.
 

ano je to komplex okolnosti

- inflacia a vsetko co s tym suvisi: cena prace, cena materialov, cena logistiky
- neustale sa zvacsujuce technologicke naroky na auta, co stacilo pred dekadou v eurocamp na 5 hviezdiciek, dnes staci sotva na jednu
- neustale sprisnovanie emisnych noriem
 

 

Hlúposť, cenikova cena nikdy nebola o 4tis menej. Turbo motor sa montuje posledné dva roky.
My sme žene kupovali i20 pred rokokm, Cool výbava v automate a nejakými doplnkami 17.490 cenikova, ale korejci nepredali snad jedine auto bez zlavy, ich teória napáliť cenovku a potom hneď pri prvej možnosti ju škrtnúť a vedľa napisat Zľava aj 10% len tak, rovno do cenníka, je asi taká tradícia ako ich pocit malosti z malých pindikov. A polovica firiem ma u nich cez “fleet” dvojnásobnú zľavu. My sme cenníkových 17.490 mali za 13. a to sa nebolo treba ani snazit. Tu je pritom ta výbava ešte úplne inde (led, auto.klima, asistenti, väčší display, auto svetla, brzdenie, o dizajne nehovoriac...)
Podľa mna adekvátna ponuka vzhľadom na ich cenovú politiku (na -20% si stačí prdnut v showroome)
 

 

Neni to cennikova cena, ale cena za ktoru som to auto kupoval ja. Myslim, ze to bolo po zlave 1500€. Tak ci tak, stale to je o 2500€ viac.
 

 

Potom ale porovnávate neporovnateľne výbavy. Vtedajsi comfort (aký motor?) nie je dnešný. Vtedajšia cool je dnes o úroveň nižšie, čiže treba prispôsobiť cenník výbave.
My sme mali cenníkovú o 1000 menej než je dnes cennikova. Ale adekvátne za tu tisícku tam je aj viac veci. Pomer cena výkon rozhodne zostal
 

 

Motor je 1.4 16V 74 kW. Neviem co dali do dnesneho comfortu, vtedy to bola stredna vybava. Mam tam tempomat, manualnu klimu, radio s bluetooth a ovladanim na volante, zadny parkovaci senzor, hmlovky s prisvietenim do zakrut, denne led svetla, 15” na diskoch, zimne bez diskov, rezerva.
 

 

Už len ten motor je o tisícku vyšší príplatok (turbo), v zaklade su LED, asistenti na zastavenie proti zražke, vybočenie z pruhu, kamera,...takže terajší Comfort je ako vtedajšia najvyššia výbava + lepší motor. Tá cena (navýšenie) tomu priamo úmerne zodpovedá.
PS: stále stojím za tým že u Korejcov nikto ceníkovú cenu neplatí, takže sa bavíme o marketingu, nie realnych situáciach :)
 

 

Ti asistenti tam nie su len zo zakonov EU? Ja tam este mam tiez asistenta proti vyboceniu z pruhu - nad 80 km/h zacne pipat pri prechode cez ciary bez zapnutia smerovky. Kameru tam nemam, to je pravda. Nehladam si nove auto, takze neviem kolko by mi zlavnili, ale ako som pisal skor, stale to je o 2500 € viac (takisto sa mi nepaci ich politika, ze niektore vybavy nemozu mat iny motor, naprklad bola akciova cena na i30 s COOL vybavou, ale bol tam najslabsi motor, pricom COOL vybava bola ovela lepsia od COMFORT, tahala sa ku STYLE no bola vyrazne lacnejsia).
 
Hodnoť

A to je ešte bez nasledujúcej

možnej výbavy.
Ak tam bude všetko, tak sme niekde okolo 23 tisíc.
Dvojnásobok základu.
Ďakujem, neprosím.
 

nuz

vcera som si virtualne vyskladal skodu scala 1,5 tsi 110 kw v najvyssej vybave + daco k tomu + nejake 2 tisicky za orig. prislusenstvo (stresne nosice , nosic bycyklov na tazne zariadenie, tienidla na okna atd atd atd) a zastavil som sa na 26k € !!!! a to som tam nemal nijako drahe disky, tusim 16tky + 300 € celkovo a absolutne som tam nemal vstavanu navigaciu ci stresne okno, to by bolo dalsich +2,5k !!! ... proste skala s najvykonnejsim motorom, najvyssou vybavou a nejakou tou doplnkovou vybavou a odrobinkami s prislusenstva a sme na 30k € !!!!!! skoda skala !!!!!!!!
 
Hodnoť

 

Tie vybavy mi pridu nevyvazene/divne. Hlavne ten zaklad.

Ti asistenti(rozpoznavanie znaciek a udrziavanie v pruhoch) v zaklade tam musia byt? Je to nejake nariadenie? Dat tempomat do zakaldu ale nedat tam radio alebo klimu. Hmm.
 

 

EÚ to reguluje, a kvôli bezpečnosti to aj má zmysel. Niektoru vybavu davaju do serie, lebo to ma vplyv na hodnotenie crash tstov EURONCAP.
Casom bude povinna aj cuvacia kamera, zaznam realnej spotreby auta, "cierna skrinka" ako v lietadle, detekcia unavy vodica, ..
Planuje sa dokonca automaticka limitacia maximalnej rychlosti - cize auto pojde standardne iba maximalnou povolenou rychlostou, a az na nejake pretlacenie pedala pojde rychlejsie ....
 

 

cuvacia kamera mala byt uz davno povinna, hlavne v autach so zhorsenou viditelnostou okolo auta a v dodavkach, realne stoji par korun, hlavne, ked uz v kazdom aute je display
 

 

Nechapem to inak, je to polozka max 50€ a jeden kabel netiahnuty cez auto. Malo by to mat kazde auto
 

 

Viem, ze EU nieco reguluje ale neivem o tom, zeby rozpoznavanie znaciek alebo udrziavanie v jazdnych pruhoch je medzi tymi vecami. Nevidim prinos tychto dvoch spominanych asistentov. Zle osadena znacka, vyblednute ciary alebo docasne obmedzenia a hura mozem bojovat s autom kto ma pravdu alebo pocuvat vystrazne pipanie.
Kto riesi hodnotenie EURONCAP? K comu je to dobre, ked dnes dobry vysledok viacej zarucuje asistenti ako realna bezpecnost auta. Vysledok EURONCAP povazujem dnes za nic nehovoriaci udaj.
Proti cuvacej kamere nemam nic, mala byt uz davno. Ciernu skrinku a detekciu unavy povazujem za vyhadzovanie penazi za veci so skoro nulovym prinosom. Zaznamu realnej spotreby nechapem.
Z mojho pohladu taka povinna aut. prevodovka s hill assist by vedela pomoct ovela viacej.
 

 

Pred casom som cital (na autovinach sk), ze zaznam realnej spotreby (stiahnuty z auta pocas emisnej kontroly) MOZE byt v buducnosti pouzity na pokutovanie/zdanovanie (nazvime si to ako chceme) vodica za privysoku spotrebu oproti vyrobcom udavanej spotrebe. Je to ale len spekulacia, nie schvalene pravidlo, momentalne to EU prezentuje len ako statisticke data.
 


Najčítanejšie na SME Auto