SME
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Seat Leon Sportstourer je kombi bez zbytočných kompromisov (test) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

"Ovládanie klímy nie je najpraktickejsie." Krásne diplomatické konštatovanie, aby náhodou tento importérom odomknutý (=zaplatený) článok nemal nejaké výrazne mínus.
V skutočnosti je to to najkatastrofalnejsie riesenie ovládania klímy, aké mohli zvoliť.
 

 

To by som netvrdil, uvidis, ze najdu aj horsie riesenie. Ak dobre pozeram, zatial to ma aspon nastavenie teploty na samostatnej ploche. Este stale to mozu skryt niekam do menu.
 

Je to vec zvyku

a presne ako pise nizsie messy, su aj ovela horsie ovladania skryte v menu. Tu na prvej strane viem ovladat teplotu, ventilator a skvele su tri stupne rezimu AUTO co nemaju ine auta. Jazdim novy Leon a je to len vec zvyku ako bol kedysi Climatronic, tiez to bolo ine. Na uvodnej obrazovke sa daju ovladat naraz tri oblasti (ja tam mam napr. radio, navigaciu a asistencne systemy) co je velky posun dopredu oproti preklikavaniu.
 
Hodnoť

Porsche Slovakia - Seat.

Skúsil by novinár v teste napísať niečo negatívne a už si do žiadneho auta VW, Porsche a Seat, ako testovacia osoba nesadne. Spotreba benzínového 1,5l turba s mild-hybridom sa ustálila na 6,2l/100km. No nekúp to. Pre radosť z jazdy :-).
 

 

A to je zla spotreba? S 1.5 TSI som mal v Octavii spotrebu 7l a to som sa nijako neobmedzoval. S 2.0 TSI mam 8-9, ked sa snazim a to ani nesnivam, ze by som vyuzival tych 180kw.
 

No ak si vezmeme,

že v aute vozím druhý pohon, tak by som očakával aspoň polovicu spotreby. Áno systém mild hybridného pohonu nemá také výsledky, ale podľa mňa je ten systém potom na nič a nemal sa v sériovo vyrábanom aute ani objaviť. Alebo inak, ak to šetrí spotrebu v jednotkách decilitrov, je to zbytočné.
 

Druhý pohon ?

Druhý pohon ?
Ehm, veď tam je maličká LiOn baterka, ktorá pomáha motoru cez alternátor.
A najmä to umožnuje vypínanie motora za jazdy, vďaka pohonu serva, klímy z tej baterky.
To určite nie je druhý pohon .... TO je len vylepšený stop-štart.
 

Systém štart stop

bol taký úžasný, teda jeho výsledky, že ho bolo treba vylepšiť. Ma napadá, že aj dvojplošníky boli vylepšené na trojplošníky a preto dnes máme už len dvadsať a viacplošníky :-), slepá vetva vo vývoji.
 


Najčítanejšie na SME Auto