SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Bratislave začali vyrábať najvýkonnejší Touareg R (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Cena bude okolo 100 tis.? Ľudový voz... A lacný elektromobil v nedohľadne...
 

 

Ale veď takéto "ekologické" autá budeme daňovo zvýhodňovať.
V techničáku je spotreba 2.9l/100km, takže takto ideme znižovať CO2 a zachraňovať planétu.
Toto auto bude mať nulovú ekologickú daň (resp. možno zápornú).
A nejaká obyčajná fabia, so spotrebou 6l/100km bude mať CO2 daň stovky/tisíce EUR (výrobca za limit 95g + poplatok za zapísanie do techničáku).

Ale ak ten Touareg spraví ročne 30 000 km s reálnou spotrebou 10l/100km, a tá fabia spraví ročne 5000 km s reálnou spotrebou 7l/100km, tak hneď máme príklad pre 1. stupeň ZŚ, ktoré auto je ekologické a ktoré nie.

Ale bruselský aj slovenský uradník ide zdaňovať autá podľa CO2 v techničáku ...
Čo dodať ?
 

skor sa

obavam ze slovensky uradnik lebo vlastnit auto je dnes takmer zlocin...
 

 

Pekne si to napisal a na to dlhodobo aj ja poukazujem. Boj za ekologiu od stola bez stipky sedliackeho rozumu. Hlavne, ze nejako bojujeme.
Pouzivam aj priklad s fuuuuj dieslami, kde nastal boj proti nim pricom je to otazka, ze co je ekologickejsie. Diesel, co zerie 4-5 litrov alebo benzin v tom istom aute so spotrebou 6-7 l.

Uz tam len chyba poznamka, ze to auto bude est k tomu hrdo jazdit so zelenou ekologickou znackou. Pricom s ekologiou toto auto nema nic spolocne.
 

Neporovnavaj zas hrusky s jablkami

Nafta ma o 15% vacsiu vyhrevnost na liter ako benzin. Energeticky zhruba rovnako vychadza 6l nafty ako 7l benzinu, alebo 9l LPG.
Takze vacsina tejto "nizsej spotreby dieselov" je len virtualna.
Diesel ma sice vyssiu ucinnost, ale v meste je tato negovana vyssou hmotnostou dirsela a tym vyssou energiou potrebnou na neustale rozbiehanie.
Legenda o vyhodnost dieselov, je len dosledkom pokrivenosti trhu, kde na rovnake mnozstvo energie je u benzinu uvalena ovela vyssia spotrebna dan.
Spravodlive by to bolo ak by benzin stal o 15% menej ako nafta.
 

 

Tak, tak. Spotrebná daň:
benzín - 514 eur/1000 litrov
nafta - 368 eur/1000 litrov
pri vyššej energetickej hustote nafty. Čiže nafta je umelo zvýhodňovaná. Ak by bola rovnaká daň za MJ energie, tak nafta prakticky skončí v osobných autách.
 

 

Asi sme sa nepochopili.

Mam 2 rovnake auta. V jednom je diesel. V druhom je benzin.
Oboma urobim KE-BA dialnicnou 130km/h. jednym to dam za 5l/100km, druhym za 7l/100km.

Moja otazka je. Ktore auto vyprodukovalo menej skodlivin pocas tej jazdy?
 

 

Zavisí od toho, čo považujeme za škodliviny ;-)
Ale tu sa bavíme o CO2, tam to vychádza +- tak, že ak má benzín spotrebu 6l a diesel 5l, tak CO2 je +- rovnaké.
Čiže v tvojom príklade by mal diesel nižšie CO2 ako benzín.
 

No benzin. CO2 nie je skodlivina.

Aj toho ti ten benzin vyrobil len o trochu viac.
 

po ktorej dialnici?

severnej,ači južnej ?
 

Nenamietam, len sa pýtam

prečo si myslíte, že daň má zodpovedať obsiahnutej energii?
Je to tak v prípade LPG, CNG či elektrickej energii?
 

 

Keďže palivo je zdroj energie, tak by daň by mala byť sadzba/MJ. Tak by to bolo prehľadné a ukázalo by sa ako štát umelo podporuje niektoré zdroje.
V princípe je to iba technické prepočítanie, ale potom by sa niekto mohol spýtať prečo je daň za benzín o 50% vyššia, najmä ak staršie dieslove motory v osobných autách sú z pohľadu emisií katastrofa - pevné častice, vykuchané DPF, NOx - DieselGate, ...
Štát tým umelo podporoval neekologické autá, a teraz opäť umelými zásahmi ide proti CO2 emisiám. Dôsledok ale bude ten, že sa zvýši cena novších áut, a teda majitelia starších áut, ktoré emitujú skutočné škodliviny, ich budú dlhšie prevádzkovať. Takže budeme dlhšie dýchať škodlivé emisie kvôli otáznemu znižovnaniu CO2 ....
 

Takú daň by platili aj ...

všetci výrobcovia energie zo strát. Z dodanej by zaplatil zákazník.
Napr. jadrového paliva, uhlia, plynu.
Alebo by to bola len spotrebná daň pre obyvateľov? To by nebolo fér.

Možno sa mýlim, ale zdá sa mi, že benzín a nafta sú daňami najviac zaťažené.

DPF sú trocha širšia téma, PM nevznikajú len pri spaľovaní.
Odstránený DPF je nezákonný, ako je možné, že také auto prejde EK?

Tiež si myslím, že problémom sú staršie autá a že vymeniť ich by bolo ekonomicky šetrnejšie
Zámena motora Euro3 za EURO6 zníži max NOX
Diesel z hodnoty 0,650 na 0,105 g/km na 16%
Benzín z hodnoty 0,180 na 0,075g/km na 41%

max. PM Diesel z hodnoty 0,07 na 0,0045 g/km t.j. 15x

Vozidlá s EURO 3 majú cca 15 rokov a viac.
V SR je priemerný vek vozidiel 13 rokov. To ale predpokladá cca rovnaký počet vozidiel do 13 rokov ako nad 13 rokov.
Je ale pravda, že staršie vozidlá najazdia podstatne menej km.

Aj tak si myslím, že by bolo rozumné vozidlá cca nad 15 rokov postupne zakázať. Dnes možno cca 8 ročné vozidlo kúpiť za 2-3 000€.
Také by mohli ešte 7 rokov prevádzkovať.
 

 

Sorry. Ale tým povestným sedliackym rozumom sa nepohneme nikam...
 

hm

a kto tvrdi, ze to auto je pre priemerne zarabajuceho na SK?

kde a ako najde kupcov - to je uz starost vyrobcu, nie?
 
Hodnoť

a co na to redakcia

pred par dnami strasili klimou a uhlikom a teraz toto?
Ci peniaze sa musia tocit a
Quod licet Iovi, non licet bovi?
 
Hodnoť

mily Jezisko

a ja zase ponozky?
 

mal

si sa lepšie učiť a spraviť si VŠ v Skalici. Potom si sa mohol voziť v 7 bavoraku nie slintať nad Tuaregom :)
 

Mam dva semestre v Sladkovicove

odbor kozmologia-rustina, som okej
 

 

Blahozelam, dva semestre v Sladkovicove maju len skutocni machri. Samozrejme nemozme zabudat ani na Skalicu, kde vystudovali skutocne bomboniky tejto spolocnosti.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto