SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

doplním len, že aj Ford chystá elektrickú verziu F-150. Ukazuje sa, že tí, čo ešte nedávno rozprávali o tom, že batérie majú príliš nízku energetickú hustotu a nikdy nebudú vhodné pre veľké automobily len nepochopili, ako rýchlo sa zvyšuje energetická hustota batérií a že pri správnom dizajne automobilu to zvýšenie energetickej hustoty vôbec nemusí byť tak veľké ako sa to prezentovalo. Takisto sa ukazuje, že úspory z rozsahu pri zvyšovaní objemu produkcie tlačia náklady EV oveľa nižšie ako si to väčšina ľudí dokázala pred niekoľkými rokmi predstaviť. Tento hummer nie je dobrým príkladom nízkej ceny, ale VW, Renault a Tesla ukazujú, že EV už dnes dokážu úspešne konkurovať spaľovákom.
Ja len dúfam, že EU nestihne minúť príliš veľa z našich daní na vývoj vodíkových áut a keď už bude aj EU "odborníkom" jasné, že vodík pre autá je nezmysel, tak tie prostriedky zastavia a ušetria nám stovky miliárd.
 

 

"...úspešne konkurovať spaľovákom"
Áno, ale iba za predpokladu masívneho dotovania. Na trhoch, kde BEV nie sú dotované štátom, sú ich predaje/trhový podiel/ blízke nule.
 

 

V USA Tesla už rok nemá žiadnu podporu a majú vyšší podiel ako cenovo a rozmerovo porovnateľné autá. Po otvorení fabriky budúci rok v EU to bude podobné aj tu, pretože zatiaľ je kvôli clám a doprave o 20% drahšia ako v USA. Porsche predáva 4 x viac taycanov ako panamier. https://electrek.co/2020/09/22... Pri tých cenovkách už pár tisíc nehrá cenu - zákazník si vyberá lepšie auto. Ak sa dnes v športovej a luxusnej kategórii uvedie dobre navrhnuté auto tak je proste lepšie ako spaľovák. Ceny batérií klesajú každý rok a vďaka tomu postupne budú konkurencie schopné v stále viac segmentoch.
Spaľováky a ich prevádzka je tak lacná len vďaka tomu, že fosílne palivá sú komodita, ktorej podpora nemá v histórii ľudstva obdobu. https://www.imf.org/en/Publica...
 

tesla este stale vyuziva

zakladnu deformaciu automobiloveho trhu, uhlikove kredity.
iba ich predajom sa ako tak este drzi v uveritelnych cislach straty.
 

Strata

Tesla mala za Q3 cisty zisk 330m

https://tesla-cdn.thron.com/st...

Auto Revenue: $7.611B
Automotive Gross Margin: 27.7%
Total Revenue: $8.771B
Total GAAP Gross Margin: 23.5%
Net Income GAAP: $331m (non-GAAP $874m)
EPS (GAAP): $0.27 (Non-GAAP $0.76)
 

a kolko z toho

su prijmy z predaja uhlikovych kreditov?
bez nich by bola v strate. to je ta.podpora dedormaciou trhu.
 

 

Q3 2020 zisk 331 mil USD z toho kredity 397. V nákladoch mali tento kvartál započítanú aj odmenu v akciách 543 miliónov pre zamestnancov, čo v skutočnosti nie je náklad, pretože sú to novo vydané Tesla akcie, takže v skutočnosti firmu to nič nestojí. Takže za tento kvartál mala tesla čistý zisk 874 mil, bez kreditov 477 milińov. To isté to bolo aj minulé kvartály. Tie odmeny pre zamestnancov sú z drvivej väčšiny odmeny pre Muska, ktoré sú naviazané predovšetkým na cenu akcií a EBITDA. Ak by cena akcií nebola šla za posledný rok o viac ako 400% hore, tak by v "nákladoch" za akcie bola nula. Treba sa pozrieť aj na čísla, nie len na nadpisy.
 

 

EU je tak popletena, ze nase dane pouzije nie len na vodikove auta, ale aj na dotacie plugin hybridov.
 

uved konkretne cisla

ako sa za poslednych 5-10 rokov zvysila energeticka hustota baterii v "seriovo" vyrabanych EV.
to ma zaujima, lebo su to prakticky stale tie iste clanky, postavene stale na tom istom principe.

nechces si tiez nieco nastudovat o tom ako vyzera produkcia a ceny vzacnych kovov pouzivanych na vyrobu baterii? a co to asi tak s cenami urobi ked terajsia cela tazba pouzivana na vsetky dobijacie baterie by nestacila ani len na to aby sa vsetky osobne auta vymenili za EV.
 
Hodnoť

350kW ?

taketo nabijanie asi nebude pristupne hocikde
 

nebojme sa

casom pride aj 500 kW, 700 kW s kablami hrubymi jak hadice na benzinke
a do roku 2035 mozno aj 1 MW nabijanie s kablami hrubymi jak hasicska hadica :)))

wono totiz cerpanie fosilnych pohonnych hmot (rychlost prietoku jak tece benzin/nafta hadicou do nadrze) a kolko energie sa z toho ziska, tak to je ekvivalentne cca 5 az 10 MW nabijaniu e-auta, nakolko na benzinke sice mozem byt 4-5-6 minut (lebo idem aj zaplatit ze ano ), ale samotne cerpanie paliva trva 60-90 sekund ... e-auto s nejakou 100 kWh bateriou nabite za 60-90 sekund nebude este VEEEEEEEEEEEELMI DLHO existovat, ak vobec
pozn.: dojazd z tych 100 kWh teraz neriesime, teraz riesime rychlost transportu istej davky el. energie do baterie, rovnako ako rychlost transportu istej davky chem. energie obsiahnutej spalenim isteho objemu paliva
 

ulozim si

si tvoj koment a pozriem sa za 10 rokov, mozno sa zasmejem
ano nabijanim e-auta prenesame cisto energiu (trva dlho) ale pri nafte prenasam chemikaliu v ktorej je ta energia uz uskladnena
ale uvidime, mozno niekto pride na nejaky zlepsovak, ktory to nie urychli ale nejak obide, vtedy byva ten skok dopredu prudky
 

obavam sa ze sa nezasmejes

fyzika nepusti.
 

nuz

on si mysli ze sa zasmeje, lebo dojde v roku pana 2030 s e-autom na stanicu a za minutu odchadza s napr. 150 kWh (540 MJ) energie pod kapotou, pripadne odide so 40 l benzinu/nafty ... energetická vítažnosť chemickeho spalovanie tohoto typu paliv je okolo 30-35 MJ na liter, teda odide s cca 1300 MJ ... tento vyrazny nepomer nie je divny, lebo spalovacie motory maju efektivnost 25-30% a e-motory aj 60-70%, takze tych 540 MJ u e-auta zodpoveda cca 1000 MJ u fosilaka
 

haha

moze chlapec odist po minute so 150 kWh pod kapotpu v tom pripade, ak mu zohrate komando technikov vymeni bateriu za nabitu, jak obskakovaci na F1 menia za 10 sekund kolesa :)))))
 

niektorym evidentne fyzika

nic nehovori.
 

???

"nabijanim e-auta prenesame cisto energiu (trva dlho) ale pri nafte prenasam chemikaliu v ktorej je ta energia uz uskladnena" ... to je jasne kazdemu, neviem co je na tom smiesne
 

smiesne je to ako teraz uvazujeme

mnoho problemov sa vyriesilo nie riesenim problemu ale jeho obidenim
napr. ta vymena baterie, ak niekto vymysli ako to robit rychlo a efektivne, tak za 10 rokov nebudes cakat 2 minuty na natankovanie nafty, bude ti to pripadat straaasne dlhe
 

jasne

jasneeee, naftu do nadrze za 10 rokov budeme teleportovat
ze to doteraz nikoho nenapadlo, uz to tak mohli robit vyse storocia
proste nie minuta ci dve, iba zlomok sekundy
 
Hodnoť

Ideálne auto do mesta

Hlavne to zrýchlenie, bude prvý na každom semafore. Kde zdravý rozum končí, začína Hummer :)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto