SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

"V kurze ostávajú hlavne hatchbacky"

No skúste si kúpiť neprémiový sedan nižšej strednej triedy (aby sme aj so solídnym motorom a výbavou boli kdesi na úrovni 25 tisíc).

Ak si odmyslíme pseudosedan Octaviu a jeho koncernové klony, tak tam nič v podstate nie je. Ostáva Mégane sedan (slabý motor, výbava, vyrábaný v Turecku), Mazda 3 sedan (komplet ponuka motorov a výbav došla len pred rokom s novým modelom), Civic sedan (OK, len vám musí sadnúť dizajn), Tipo sedan (slabé motory, výbavy).

Plus obsesia SUV-čkami tomu tiež dopomohla. Trh neponúka sedany, lebo ľudia si ich nekupujú. Ľudia si nekupujú sedany, lebo ich trh neponúka. A tak sedany ostali v strednej triede (v solídnej výbave tak o 7 tisíc viac ako nižšia stredná od toho istého výrobcu) a (pochopiteľne) v luxusnej triede. A potom ešte v úplne najnižšej cenovej triede. Skrátka pre ten najväčší trh (ani drahé, ani lacné) je tých sedanov v Európe IMHO veľmi málo.
 

No

Sedany ktoré stoja za pozornosť: Toyota Corolla, Toyota Camry, Lexus IS
 

 

Pekných/zaujímavých je veľa, len nie podľa "mojich" kritérií ;-)
 

 

tiež som nepodlahol suv mánii a kupoval tento rok mazdu 3... za tú cenu čo mi ponúkli parádne vybavené auto s dobrým motorom a pekným dizajnom...
 

 

Ale Megany s vyssimi vybavami sa vyrabaju v Palencii. apropo co mas namysli slaby motor ?
 

Taký, čo dáva autu 100ku za 10s a viac.

Nejde mi síce o zrýchlenie, ale istý ukazovateľ dynamiky to je. Časy autotestov s dynamickým zrýchlením sú už asi definitívne za nami.

Každopádne, pri obsadenosti len šoférom je 100 koní relatívne OK. Ale obsaď auto štyrmi dospelákmi a bagážou a uspokojivých je zrazu tak minimálne 140 koní. Osobne mám niečo málo nad 200, ale pod tých 140 by som nešiel, ak to má byť použiteľné kedykoľvek a kdekoľvek (stále sa bavím o nižšej strednej triede).
 

 

Vykon je silne navykova zalezitost. Kedysi mi stacilo 100kw a prislo mi to tak akurat. Teraz mam 180kw a prijal by som aj viac :) Ale to by uz muselo byt RWD alebo 4WD.
 
Hodnoť

Yperit, ako milovník

sedanov (ale beriem aj 4 - 5 dverové "kupé" (Insignia, Arteon, A5 Sportback, CLS a pod) musím súhlasiť.
Tieto celkové čísla predajné môžu byť, ale aj tak:
Keďže cca 75% predaja nekupujú súkromné osoby (platí obecne všade, nielen pre SK), tým pripadá len ten zvyšok, mňa by zaujímali predovšetkým a najmä tie predajné čísla pre súkromné/fyzické osoby. U nemeckých prémioviek je štatistika veľmi klamlivá, keďže Mercedes, na rozdiel od Audi a BMW vyrába aj úžitkáče.
 
Hodnoť

Slovenský zákazník

... navzdory nízkej cene za nové auto a možno aj navzdory vyššiemu príjmu po 14. rokoch sociálno-demokratickej vlády a zvyšovanej priemernej mzde si nemôže dovoliť kupiť nové a poriadne rozumej bezpečné auto.
 

dobre vravis

jeden prisudok musis odtial vzdy odstranit, takze bud si kupis poriadne a bezpecne auto jazdene alebo nove a ten zvysok prec.
Ja osobne nove auta nekupujem, pretoze mi viac vyhovuje kupit 2-3 rocne auto, dokupit zaruku a jazdit ako na novom... Dolezite je samozrejme odkial sa auto kupuje a v akom je stave. to auto potom jazdim kym na klady na udrzbu nepresiahnu unosnu mieru, resp. pokym sa oprava nevysplha na celkovu cenu auta :)
 

 

smutne je ze Slovak este dlho bude musiet a chciet vlastnit auto. takato vec by sa mala poziciavat. 925%casu stoji a 8% sa poiuziva. trochu draha zbytocnost.
ja keby som bol mladsi tak jedine operativny leasing.a po 3 rokoch nove auto.
 

hahahahahaha

zcestna logika - rychlovarna kanvica/zehlicka/kavovar ... min. 99,5% casu stoji a iba max. 0,5% casu sa pouziva a nepoziciavame si ju
 

 

Áno. Ale je rozdiel 10 € a 20k€
 

Čo by riešil

operatívny leasing?
 

 

Nepotrebujes cash na zaciatok. A mozes obmienat auto kazde 3 roky. Inak tam nevidim ziadnu vyhodu.
 

 

Presne tak. Každé tri štyri roky mám nové auto.
 

A to všetko si

samozrejme zaplatíš.

Osobne si myslím, že auto možno udržať v dobrom stave dlhšie ako 3-4 roky.

Pri finančnom leasingu, nemôžeš mať každé 4 roky nové auto?
Má službu ktorá mi vie dať každých 10 mesiacov nové auto.
Ale je to zbytočne drahé.
 

 

Všetko je otázka kontraktu a kalkulácie. Ja nikomu neberiem jeho pohľad na vec.
 

Veď v poriadku

Keď som sa asi pred 5 rokmi zaujímal o operatívny leasing pre firmu očakával som od toho niečo iné.

Od slova operatívny som očakával, že keď budem potrebovať vo firme tento mesiac o 2 autá viac tak mi ich dodajú a potom si ich vezmú späť.

Žiadnu takú ponuku som ale nedostal.
Ponúkali v podstate produkty finančného leasingu + služby servisu.
Na konci leasingu môžem a nemusím auto kúpiť.

Servis a predaj vozidiel ma výrazne nezaťažujú.
Väčšinu vozidiel predáme zamestnancom.
Je pravda, že vozidlá nemeníme každé 3 roky, skôr 6.

Tak ma zaujímalo, prečo sa pre tento produkt rozhodujú iný zákazníci.
 

 

ja im neplatím za servis, lebo je to zbytočné.
zaujímavosťou je že ked človek vlastní služobné auto a má prednosť si ho odkúpiť, tak sa k nemu správa šetrnejšie.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto