No skúste si kúpiť neprémiový sedan nižšej strednej triedy (aby sme aj so solídnym motorom a výbavou boli kdesi na úrovni 25 tisíc).
Ak si odmyslíme pseudosedan Octaviu a jeho koncernové klony, tak tam nič v podstate nie je. Ostáva Mégane sedan (slabý motor, výbava, vyrábaný v Turecku), Mazda 3 sedan (komplet ponuka motorov a výbav došla len pred rokom s novým modelom), Civic sedan (OK, len vám musí sadnúť dizajn), Tipo sedan (slabé motory, výbavy).
Plus obsesia SUV-čkami tomu tiež dopomohla. Trh neponúka sedany, lebo ľudia si ich nekupujú. Ľudia si nekupujú sedany, lebo ich trh neponúka. A tak sedany ostali v strednej triede (v solídnej výbave tak o 7 tisíc viac ako nižšia stredná od toho istého výrobcu) a (pochopiteľne) v luxusnej triede. A potom ešte v úplne najnižšej cenovej triede. Skrátka pre ten najväčší trh (ani drahé, ani lacné) je tých sedanov v Európe IMHO veľmi málo.
Nejde mi síce o zrýchlenie, ale istý ukazovateľ dynamiky to je. Časy autotestov s dynamickým zrýchlením sú už asi definitívne za nami.
Každopádne, pri obsadenosti len šoférom je 100 koní relatívne OK. Ale obsaď auto štyrmi dospelákmi a bagážou a uspokojivých je zrazu tak minimálne 140 koní. Osobne mám niečo málo nad 200, ale pod tých 140 by som nešiel, ak to má byť použiteľné kedykoľvek a kdekoľvek (stále sa bavím o nižšej strednej triede).
Vykon je silne navykova zalezitost. Kedysi mi stacilo 100kw a prislo mi to tak akurat. Teraz mam 180kw a prijal by som aj viac :) Ale to by uz muselo byt RWD alebo 4WD.
sedanov (ale beriem aj 4 - 5 dverové "kupé" (Insignia, Arteon, A5 Sportback, CLS a pod) musím súhlasiť. Tieto celkové čísla predajné môžu byť, ale aj tak: Keďže cca 75% predaja nekupujú súkromné osoby (platí obecne všade, nielen pre SK), tým pripadá len ten zvyšok, mňa by zaujímali predovšetkým a najmä tie predajné čísla pre súkromné/fyzické osoby. U nemeckých prémioviek je štatistika veľmi klamlivá, keďže Mercedes, na rozdiel od Audi a BMW vyrába aj úžitkáče.
... navzdory nízkej cene za nové auto a možno aj navzdory vyššiemu príjmu po 14. rokoch sociálno-demokratickej vlády a zvyšovanej priemernej mzde si nemôže dovoliť kupiť nové a poriadne rozumej bezpečné auto.
jeden prisudok musis odtial vzdy odstranit, takze bud si kupis poriadne a bezpecne auto jazdene alebo nove a ten zvysok prec. Ja osobne nove auta nekupujem, pretoze mi viac vyhovuje kupit 2-3 rocne auto, dokupit zaruku a jazdit ako na novom... Dolezite je samozrejme odkial sa auto kupuje a v akom je stave. to auto potom jazdim kym na klady na udrzbu nepresiahnu unosnu mieru, resp. pokym sa oprava nevysplha na celkovu cenu auta :)
smutne je ze Slovak este dlho bude musiet a chciet vlastnit auto. takato vec by sa mala poziciavat. 925%casu stoji a 8% sa poiuziva. trochu draha zbytocnost. ja keby som bol mladsi tak jedine operativny leasing.a po 3 rokoch nove auto.
ja im neplatím za servis, lebo je to zbytočné. zaujímavosťou je že ked človek vlastní služobné auto a má prednosť si ho odkúpiť, tak sa k nemu správa šetrnejšie.
"V kurze ostávajú hlavne hatchbacky"
Ak si odmyslíme pseudosedan Octaviu a jeho koncernové klony, tak tam nič v podstate nie je. Ostáva Mégane sedan (slabý motor, výbava, vyrábaný v Turecku), Mazda 3 sedan (komplet ponuka motorov a výbav došla len pred rokom s novým modelom), Civic sedan (OK, len vám musí sadnúť dizajn), Tipo sedan (slabé motory, výbavy).
Plus obsesia SUV-čkami tomu tiež dopomohla. Trh neponúka sedany, lebo ľudia si ich nekupujú. Ľudia si nekupujú sedany, lebo ich trh neponúka. A tak sedany ostali v strednej triede (v solídnej výbave tak o 7 tisíc viac ako nižšia stredná od toho istého výrobcu) a (pochopiteľne) v luxusnej triede. A potom ešte v úplne najnižšej cenovej triede. Skrátka pre ten najväčší trh (ani drahé, ani lacné) je tých sedanov v Európe IMHO veľmi málo.
No
Taký, čo dáva autu 100ku za 10s a viac.
Každopádne, pri obsadenosti len šoférom je 100 koní relatívne OK. Ale obsaď auto štyrmi dospelákmi a bagážou a uspokojivých je zrazu tak minimálne 140 koní. Osobne mám niečo málo nad 200, ale pod tých 140 by som nešiel, ak to má byť použiteľné kedykoľvek a kdekoľvek (stále sa bavím o nižšej strednej triede).