neviem kto robil prieskum.. asi PR agentura... pretoze porshe a mercedes ako najmenej poruchove? :D A ten Opel to uplne tym zabili... alebo mozno len obratili statistiku.. na 125. mieste mali byt prave tie auta a na prvom Dacie :) ... ktovie v kazdom pripad.. tato statistika je asi taka hodnoverna a ukazujuca nieco asi ako matovicoa statistika z celoplosneho testovania..
je to statistika z TUV - co je nieco ako nasa STK vela ovplyvni aj to, ci sa majitel pripravi alebo nepripravi na kontrolu. je ovela pravdepodobnejsie, ze majitel porsche ma auto v poriadku ako ze si ho 100% pripravi majitel napr. renault kangoo, kde sa vacsinou na STK ide formou vyskusam a uvidim
pokial robis pravidelny servis predpisany vyrobcom nemusis nic pripravovat auto ti na 99% prejde. Inak na firme mame Renault Kangoo a je to asi jedine auto v meste, ktore ma pravidelny servis :D :D
Pravidelny servis neznamena, ze tam nebude problem. Ano budes mat cerstvy filter a olej alebo vymenenu brzdovu kvapalinu podla odporucania vyrobcu. Ale stale mozes mat zlomeny cap alebo silent bloky a tie ti pravidelny servis nepredpisuje menit. Ja pred STK vzdy zaveziem auto do servisu nech vsetko skontroluju, kvapaliny, brzdy, podvozok, riadenie, svetla... a potom idem na STK. Podla TUV vraj laguna je skoro najkazovejsie auto, tak ja som za 15 rokov presiel bez chyby. TUV report 0% chyb.
trochu inác robený nez tu na Slovensku. Kontrolu TÜV mozu prevádzkovat aj servisné stanice. (Okrem znackových aj väcsie opravné retazce ako napríklad ATU. A síce ráno privezies auto, poobede si ho odvezies. Pokial bola pri kontrole nájdená závada, tak ti zavolajú ci poruchu majú opravit / vymenit s cenovou ponukou a ked súhlasís, tak auto ta na záver dna caká s novou plaketou aj s ASU. TÜV a ASU kontrola je síce drahsia nez na Slovensku (ca. 105 €, ale ziadne termíny, kedykolvek, rýchlo a ziadne "prídite este raz, ked si vymeníte ziarovku na brzdovom svetle", alebo ze "lekárnicka je po záruke".
To som netusil, ze nemci aj opravia auto na STK. Potom je ta statistika trochu viac vypovedna, ale stale tam bude velka cast opravena inde a skreslujuca statistiku. Napr ako majitel porsche by som si auto radsej dal opravit a pripravit do kvalitneho znackoveho servisu pred kontrolou.
lepšiu. Mercedes a porsche vychádzajú dobre dlhodobo vo všetkých typoch ankiet spoľahlivosti. Osobne som s mercedesmi zatiaľ neriešil nič okrem predpísaného servisu, na rok na cls asi vymením predné tlmiče, predsa len slovenské cesty sú ako za trest. Insignií som mal na firme pár, do 200 tisíc len predpísaný servis, potom na jednej problém s haldexom. (píšem o autách r.v. 2012-14).
musím súhlasiť, ja mám 11 ročný Mercedes triedy C, diesel, 240 tis km a žiadne vážne problémy neboli len bežný servis :) Ale áno záleží aj od majiteľa ako sa stará o auto.
a jedna sa o metodiku ktoru pouzivaju dlhe roky, takze porovnanie ich rebrickov je najpresnejsie. TUV je seriozna firma a nepotrebuje nahravat nejakemu OEM.
No dobre - kazde auto je spolahlive aj ako jazdenka, pokial sa majitel o to staral - staci ked chodil na pravidelny servis ako urcuje vyrobca. Tym padom ma dalsi majitel garanciu, ze nekupuje vrak na kolesach. Problem nastane ak novy majitel uz na servis peniaze nema pripadne si to dava robit kade tade. Original servis Porsche vychadza cca na 2000 euro , Mercedes niekde na 1300..To su potom tie "luxusne" dymiace auta ktore sice posobia noobl, ale panko uz nema na vymenu filtra.
zatiaľ najvyššiu cenu za servis v mb som mal okolo 850. Pri audi som zažil aj servis za 1000, to sa ale menil vak podvozku. Z luxusných značiek mám naj skúsenosť s cenou u lexusu, vedeli to servisovať v toyote a nikdy som nemal servis cez 500.
vela ovplyvni aj to, ci sa majitel pripravi alebo nepripravi na kontrolu. je ovela pravdepodobnejsie, ze majitel porsche ma auto v poriadku ako ze si ho 100% pripravi majitel napr. renault kangoo, kde sa vacsinou na STK ide formou vyskusam a uvidim
..
Ale stale mozes mat zlomeny cap alebo silent bloky a tie ti pravidelny servis nepredpisuje menit.
Ja pred STK vzdy zaveziem auto do servisu nech vsetko skontroluju, kvapaliny, brzdy, podvozok, riadenie, svetla... a potom idem na STK.
Podla TUV vraj laguna je skoro najkazovejsie auto, tak ja som za 15 rokov presiel bez chyby. TUV report 0% chyb.
V Nemecku je ten Tüv
no a práve v tom kvalitnom
nuž asi nám dáš do placu
Mercedes a porsche vychádzajú dobre dlhodobo vo všetkých typoch ankiet spoľahlivosti. Osobne som s mercedesmi zatiaľ neriešil nič okrem predpísaného servisu, na rok na cls asi vymením predné tlmiče, predsa len slovenské cesty sú ako za trest.
Insignií som mal na firme pár, do 200 tisíc len predpísaný servis, potom na jednej problém s haldexom. (píšem o autách r.v. 2012-14).
Mercedes C
TUV
Vás ten výsledok nemusí trápit