SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Seat Arona 1,5 TSI poteší nielen odporcov trojvalcov (test) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

V apríli ukážu FL a aj vynovenú Aronu. Má zmysel "testovať" tento model?
 

ako

ako spomienka na auta bez elektrického motoru!
 

 

jasne ze ma zmysel, ved to vyvracia mytus koli ktoremu sa montuju trojvalce, ak je spotreba rovnaka a hmotnost podobna, nieje dovod vyrabat trojvalec, naklady na vyvoj trojvalca mohli byt usetrena a predajna cena stvorvalca by nebola o nic vacia ako cena za trojvalec, ak sa budu emisie pocitat takto podobne podla realnej spotreby, mozno sa ku tomu postupne dopracujeme
 
Hodnoť

mal som 110 konovy automat

v FR vybave v tomto aute a bol viac ako dostacujuci. Myslim ze 110kW je na toto male a lahke auticko len s prednym nahonom predimenzovane. Chapal by som ten vykon pri stvorkolke.
 

 

Vykonu nikdy nie je dost.
 
Hodnoť

 

Test je tu zrejme preto, ze od tohto modeloveho roka sa dostala motorizacia 1.5tsi automaticku prevodovku.

Do tohto roka bol 1.5tsi dostupny len s manualom. (zrejme VW nechcel kanibalizovat svoje modely - kto chcel luxus DSGcka a 4-valca mal si priplatit za VW logo) Od tohto roka, zrejme kvoli emisiam, odpisali pri tomto motore zase manual.

Inak motorizacia 1.5tsi v Arone ma zaujimavy vyvoj. Arona bola najprv s tymto motorom kratko dostupna od spustenia predaja na konci roka 2017 do aprila 2018. Tento motor bol dostupny len pre verziu FR. Potom vypadol z ponuky na takmer tristvrte roka az do cca zaciatku roka 2019 - zrejme kvoli WLTP a nutnosti novej homologizacie. Potom sa motor 1.5tsi vratil ale uz s filtrom pevnych castic. Stale vsak bol dostupny len s manualom. Az od posledneho modeloveho roka je motor dostupny aj pre ine verzie nez FR, ale zase uz nie je dostupny manual. Asi preto tato motorizaciu pri modele Arona je dost vynimocna a tvori asi len male percento z predanych modelov, minimalne na nasom trhu.

Inak ako majitel tohoto auta s tymto konkretntm motorom mozem po 3 rokoch skonstatovat celkovu spokojnost. Okrem vynikajucej dynamiky a dobrej ergonomie v interieri ma ako cloveka starej skoly tesia aj take drobnosti ako ovladanie kurenia na samostanom paneli (nie cez dotykovu obrazovku), manualne tlacitko start/stop hned pri radiacej pake (nie zahrabane niekde v menu), rezervne koleso, klasicka rucna brzda (nie tlacitko) alebo este stale aj dostupnost analogovych budikov. nie len LCD panel.
 

 

"Do tohto roka bol 1.5tsi dostupny len s manualom."

Nemohlo to byt sposobene aj nedostatkom dsg prevodoviek? Tak radsej uprednostnili VW pred inymi znackami. My sme cakali na Aronu s dsg vyse 6 mesiacov.
 

 

Inak mam k autu len jednu velku vytku. A to chybajuce stropne rukovate. To je fakt uspora na velmi zlom mieste.
 

ano, to ma siel vzdy

slak trafit + pri FR som tam nemal vzadu ani stropne osvetlenie.
 

 

Ano to plne suhlasim - absencia stropnej rukovate pre spolujazdca a posadku ma naozaj zaraza. Rovnako aj to, ze nie je dostupna ani v najvyssich vybavach. Rovnako tak aj to ze chyba stropne osvetlenie na zadnych sedadlach alebo aspon v strede stropu. Pri aute za 22 tisic by som uz taketo samorejmosti ake mali pred dvadsiatimi rokmi v zakladnej vybave.

Naozaj neviem co tam usetrili na tej tom svetielku, kedze len samotny panel s osvetlenim pre sofera a spolujazdca ma asi roznych 5 tlacidiel.

Vzhladom na to ze auto vyuzivam primarne sam ako druhe auto v rodine po meste tak mi tieto veci az tak nevadia. Ale keby som auto pouzival ako primarne auto pre rodinu dost by ma stvalo, ze nevidim ani zapnut detsku sedacku.
 

 

Ja aj ako sofer casto pouzivam madlo na drzanie, takze toto je u mna dost fail. Ale nic nie je dokonale.
 

Chcem sa spýtať

v čom je lepšia klasická ručná brzda oproti elektronickej (tlačítkovej)?
Osobne ma elektronická brzda veľmi bavila, hlavne , keď zastaví človek na červenú nemusí stáť na brzde ani nič stláčať, nedotýkam sa ručnej brzdy, plynulý odchod. Jasné je to len o pohodlí, ale je to príjemné pre mňa.
 

 

V zime na smykanie. :)
Inak som tiez za elektricku.
Btw na statie na cervenej netreba elektricku brzdu. Na to mam funkciu hold. Ked zastavim a sliapnem na silnejsie na brzdu, auto brzdi za mna. Az kym neodbrzdim alebo nesliapnem na plyn.

VW group nema nic take?
 

 

Yes, to je fakt. ;-)
Autohold som v podstate mal na mysli, lebo je tam spárovaný s elektrickou parkovacou brzdou. Pri mechanickej (klasickej) p.b. je len asistent rozjazdu do kopca autohold som nemal aj keď je možné, že v nejakej sérii je spárovaný aj s klasikou.
Ty si mal s klasikou autohold?
 

 

Ano, MB to ma s klasikou... sliapnes silnejsie na brzdu a drzi az kym sa nerozbiehas. Ale neviem, ci to je aj pri manualoch.
 

 

S automatom som nejazdil a pred tým nemusíš dať do neutrálu? Či automaticky sa tam preradí?
 

 

Netreba nic. Automat s menicom nepreraduje do N, on je stale v zabere.
 

Dík

ok.
 

 

okrem moznosti, ze si mozes sam zabrzdit a odbrzdit auto kedy chces ty a nie kedy ti to dovoli alebo sa rozhodne palubny pocitac
mas vyhodu aj v podstatne lacnejsom servise brzd a ak treba vymenit motorceky rucnej brzdy tak sa servis pekne predrazi
a pri stati na cervenej predsa vies zatiahnut aj klasicku brzdu, jedine ze elektronicka ma skoro vzdy aj hill holder a pomoze ti pri rozjazde do kopca, ale ten moze byt aj pri klasickej brzde niekde za pripriplatok alebo ak mas automat

Najvacsiu vyhodu co ma elektronicka rucna brzda je, ze ktokolvek z posadky moze nou kedykolvek bezpecne zastavit auto.
 

 

Pokial ju nemas vlavo pri ovladaci svetiel ako MB :)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto