SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Octavia RS - najrýchlejšia Škoda (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

hm

za milion sa da kupit aj lepsie auto ako konfekcna octavia RS ..
 

 

napriklad laguna 2.0T :-) uz som velmi zvedavy na novu lagunu
 

 

Moj kamarat si ju objednal Skodu octavia RS Combi vo full vybave za nejakych 1.2 miliona - ked som mu povedal ze zato si mohol kupit Avensis v Full vybave iba lutoval svoju horlivost.
Navyse vseobecna norma je , ze ak prides na pracovne stretnutie za skodovkou , tak si povazovany za buranskeho widlaka.
 

kde je taka vseobecna norma?

ty si kupil aj svojim podriadenym audiny?
 

Renault Laguna

Kamarat ak ti, alebo si, este nehorel v aute, kup si Renault. Je to mobilne krematorium. Dalej je to hlupost uz len preto, ze je to Renault. Skoda si u nas a v okolitych statoch este vzdy drzi cenu. Treba spomenut dostupnost ND. Na VW Group tu zozenies kazdu skrutku. Kamos mal donedavna Renault Lagunu a tesil sa zneho dva krat. Ked ho kupil a ked sa ho konecne zbavil. Mala 4 roky 60 000km
a nikto za nu nechcel dat ani 300 000 korun.
 
Hodnoť

prechod Alfa - Škoda

prešiel som z taliana na Škodu Octávia a skoro sa sa zabil. Veď to vôbec nedrží stopu a keď trochu poprší tie orig. pneumatiky sú hrozné. Doporučujem nový Passat. Ten je fakt dobrý.
 

novy passat

motoricky ok, len nesmies narast nad meter sedemdesiat... passat sa vnutri tusim zmensil, asi sa im fetón nepredava, tak passat zmensili aby mu nekonkuroval. neviem ale naco mi je kufor na styri lodne kufre ak si dovnutra pohodlne sadnu len dvaja ludia. pre japonsky trh?
soferoval tu niekto superb 2,8 V6? to je aspon pre styroch:)
 
Hodnoť

a teraz ja :-)

Rasto - ten volant je fakt hruza, preco tam nenechali nieco podobne kao v predoslej RS? hm... inak mate recht, nazivo je to velmi pekne auto, dokonca aj s tym zmutovanym predkom.
Inak by ma zaujimalo ako sa auto sprava na neprilnavom povrchu. nakolko je to auto s pohananym jednym kolesom tak ten krutak bude celkom problem preniest na vozovku, ci?

f1 - vydno ze si odbornik. Octavia je na prd ale passat ti ucaroval, jedno lepsie ako druhe

aquila - suhlas, to uz mas aj napr novy avensis combi d4d co je uz uuuplne ine kaficko
 

tak tak

alebo mondeo, alfa, alebo aj seat leon, ktory ja eaj o 200 litrov lacnejsi :)
 

zdravim anti skodovaku :-)

ad leon. je to mensie auto a ponuka iba stary 1.8T, takze chapem, ze je lacnejsie. zial, tym zobrakom sa ani neda zo stranky stiahnut cennik :-)

ad alfa. urcite fajne auta co sa tyka jazdnych vlastnosti + pre tych, ktori radi navstevuju servis a zostavaju vysiet na ceste.

ad mondeo. pry tych istych dynamickych vlastnostiach ako RS potrebujes u Mondea 3.0 V6, a ten je uz wohl nad milion, nehovoriac o dost vyssej spotrebe ako RS.

ad Elvis, Avensis je fajn, len toto je test RS modelu, tak mi tu ta zmienka o D4D s 85 KW nejak nepasuje. (a novy 180km bude dobre nad milion).

V sumare, myslim, ze za tu cenu inde viac clovek nekupi. Este by to chcelo 4x4, lebo na jednu napravu je to moc vykonu.
 

mno

novy leon ma taky isty motor ako ma RSka :) len ma asi o 14koni znizeny vykon :) na to ze to je ten isty podvozok, niektori hovoria ze dokonca lepsi ako terazjsia RSka a ta ista vybava je to na povazavenie.

alfy su neni o nic viac kazove ako skodovky, skor by som povedal ze je to naopak :))

mondeo: ako nechcem ti brat iluzie ale odporucam ti sa seriozne previezt na mondeu. tam aj standardny podvozok je na VELMI dobrej urovni, nehovoriac o motoroch :) s 3.0 V6 motoroch moze RSka akurat tak pozerat na spatne svetla :) staci aj 2,5 sestvalec :)
ale s tym ze to neni len pre dvoch ludi na prednych sedadlach :))

mno a potom su to veci typu subaru impreza :)

ako smo povedal, za tu cenu viac kupis :)
 

re: mno

ohladne kazivosti, kukni si TÜV Report (http://news.auto.cz/main.php?article=3148). Fabia aj Octavia su tom lepsie ako Mercedes E a S klasa, Mondeo aj Alfy. Neni o com. Mali sme vo firme Mercedesa a Octaviu, a skusenost mozem potvrdit.

ad mondeo: chlapce, fakt nemas pravdu. 2,5 liter sa co sa tyka dynamickych vlastnosti na RSko nechyta (porovnaj), 3.0 ano. Jedine + je ten sum V6, co je ine kafe. Spotrebu budes mat ale na Mondeu min o 2l vyssie. Podvozok verim, ze je fajn. Inak, nova Octavia ma nahodou uz celkom v poho miesto aj vzadu, nie ako stara, co fakt bolo pre 2 ludi.

Inak testovali Ocatviu 2.0Tdi nemci proti Mercedes C a BMW 3 a Octavia s prehladom vyhrala. (http://www.autozeitung.de/index.php?page=3er-vergleichstest &action=detail&id=1135) Nemci!

impreza a lancer EVO, to uz hej, len to by sme sa bavili o niecom inom.

za tu cenu si viac nekupis! :-)
 

PS. Priestor vzadu v novej Octavi

Mit einer Länge von 4,57 Metern überragt der Skoda die Kon- kurrenz um einige Zentimeter (BMW 3: 4,47 Meter, Mercedes C: 4,54 Meter), was sich erwartungsgemäß im Innenraum positiv bemerkbar macht. Vor allem im Fond stellt der Tscheche die größte Beinfreiheit zur Ver-fügung. Damit qualifiziert er sich als Transporter, in dem auch Langbeinige längere Strecken bequem überstehen. Demgegen-über geht es vor allem im BMW-Fond deutlich enger zu. Einen weiteren Vorsprung erzielt der Skoda mit seinem Laderaum. Dank eines Volumens zwischen 580 und 1620 Litern verdient er im Gegensatz zu BMW (435 bis 1345 Liter) und Mercedes (470 bis 1354 Liter) das Prädikat „voll familientauglich“. Das gleiche gilt für die Zuladung: Hier liegt der Skoda mit 512 Kilogramm (BMW 440, Mercedes 474 Kilo) vor den Konkurrenten.
 

ehm

to je kombicko :)toto je RSko :) ad vitaztvo, je jasne ze octavia vyhraje stes s trojkovou radou a Ceckom. dovod ? prozaicky, cena :) nehovoriac ze tam dali zakladny MBcko a bavoraka a najsamfasalepsiu skodu :)ad priestor, hej skoda je dlhsia, ma viac v kufri ale vnutri mas menej priestoru :) v skode si sam za seba nesadnem :) v mbecku a v predfaceliftovom trojkovom hej :)FahrkomfortVor allem auf Autobahnen spielen der BMW und insbesondere der Mercedes ihre Trümpfe aus, denn bei hohem Tempo geben sie sich wesentlich geschmeidiger als der deutlich straffer abgestimmte Skoda. dovod ? rozvor ma skoda skoro o 20 cm mensi .. co je na vnutornom priestore poznat :)potom klasicky hlucny traktor drnci inside :)Hinsichtlich des Geräuschpegels liegt der Skoda etwas oberhalb der Messwerte seiner Konkurrenten. Dennoch strapaziert er das Gehör der Insassen nicht über Gebühr. Seine akustischen Manieren beim Kaltstart lassen dagegen zu wünschen übrig. ad mondeo, sestvalec ma uplne ine vlastnosti :) a podovozok ma mondeo vazne niekde inde :)ale okey, skus si zobrat focus ST a octavia moze vies co :) aj ZAKLADNY focus ma lepsi podvodzok ako RSka :)ad TUV, auta 2-3 roky stare eMBecka C je na 16stom mieste. octavia 45 mieste. 4-5 rokov mebecka 19 miesto, octavia 37. miesto. pred octaviou je aj docela poruchove MLko :)ecko je znama na mercedes velmi velkou poruchovostou :) to viem aj ja :)
 

 

sak RSko sa robi aj v kombi verzii. Sorry, v Ccku aj v BMW 3ke je aj vzadu menej miesta ako v novej Octavii, to nezmenis chlape.
Co sa tyka kvality, ako si videl sam, jediny medak pred Skodou je C, a vselijake vyznamne znacky su za nou, takze kvalita je v Skode skutocne na urovni, to musia uznat aj kritici.
Jedine ten podvozok. Ale neviezol som sa v RSku, takze nemozem ho chvalit ani na neho kydat. Zazrak to asi nebude, ale myslim, ze je uplne postacujuci.
Inak, Octavia to nevyhrala cenou ale - priestorom, motorom, uzit. vlastnostami a nakladmi. Co viac clovek chce.
 

mno

pozri za cenu o 100 tisic viac mas MB Cecko, ktore ma v zakladnej vybave to co ma RSko (samo nema taky silny motor ale 100kw je docela OK :)

sam dobre vies ze mozes mat motor akykolvek tak podvozok je docela dolezita. pozri si testy/diskusie napr na autorevue.cz kde sa bavi o focusoch a mondeach. porpipade aj mazda 3/6 maju velmi dobre podvozky uz v zaklade.

ako som pisal porovnavali uplne najslabsie verzie co MB aj BMW predava s TOP modelom od skody. a nepisali tam o vyhre, len ze uz moze aspirovat na strednu triedu. skratka napriklad aj MB co tam testovali co je fakt "vybrakovana" verzia z pohladu Cecka, tak ma lepsiu vybavu ako TOP octavia :)
uz len napriklad C220CDI je na tom podstatne lepsie. o C320d nehovorim. BMW ma tradicne jedny z najlepsich dieselov (tie sa dokonca aj mne pozdavaju :)) vnutorny priestor aj tam kritizovali. ako hovoria nemci "skoda, pohodlnost pre vasu batozinu". vnutri som sedel, v novej oktavii je menej priestoru ako v Cecku aj v bavoraku. ma hrozne kratke sedaky. ja si v novej oktavii (o starej ani nehovorim) nesadnem sam za seba. ono tych 20 cm rozdiel v rozvore sa zakonite musi prejavit :)ale faktom je ze to neni jedine auto, napriklad do hondy accord si ani nenasadnem! (co ma fakt prekvapilo ze do civica hej :)nehovorim ze octavia je zle auto. ja som vzdy tvrdil ze uz su len dobre a lepsie auta. octavia je dobre auto, Cecko aj 3jkova rada su lepsie auta :)skratka ked chces porovnavat, tak porovnaj MB C55 AMG, M3 a RSku :)))
 

 

Uznavam, ze vyssie rady C a 3 su lepsie auta. Nie je ale umenie postavit lepsie auto, ktore stoji o 400.000 viac. A to robia nemecki vyrobcovia. Niektore veci maju lepsie, kvalita je priemerna, cena o 30% vyssia.
Mali sme v robote C180, bolo to uplne zakladne vozitko na kazdy den, s relativne biednou vybavou, o nic lepsie ani horsie ako Octavia alebo nejaky japopnec. Akurat ze malo hviezdu, bolo drahsie a servis bol drahsi. Mercedes ma zmysel od 1,5 Mil Sk hore a V6, za cenu tych spodnych modelov dostanes podla mojho nazoru inde ovela lepsiu hodnotu. A co sa mi este nepaci, ze nevedia robit poriadne manualne prevodovky. Automatiky, tie su super, ale manualy, bez urazky, Lada ma podla mna lepsie.
 

mno

co ja viem, ja jazdim na plus minus zakladnej verzii Cecka, ktora uz ma nejaky ten rocik za sebou a vybavu ma zhruba na urovni tej octavie :)
neviem ake C180 ste mali ale zaklad Cecka je teraz aspon dvojzonova klima, 6 airbagov, 6 stupnova prevodvka, asr, esp, hmlovky a X dalsich veci :)resp aj 8 rokov stare C180 co bolo sluzobne malo 4 airbagy, dvojzonovu klimu a co ja viem co a to v zaklade :) predok v elektrike a velmi dobre sedacky :) japoncov neplet s octaviou, ti maju mega dobru zakladnu vybavu :)a co sa ti nepaci na prevodovkach? podla mna tazka pohoda :)jo a dalsia vec v prospech mercedesu, ked kupis nove tak mas 6 rokov zdarma servis. co ma setsakramensku usporu ...ad nemecke znacky :) vsak platis za znacku :)) cece :) vsak nemci hovoria ze mercedes stoji 10 tisic euro, dalsich 20 das za tu hviezdu na kapote :))p.s. ked sme pri tom a keby som teraz kupoval nove auto tak je to ford mondeo po facelifte 1.8 duratec motor, klima, radio, 6 airbagov, asr+esp, a co ja viem co za 720 litrov :)priestorovo sa octavia nechyta :)))
 

hm

ad servis, neviem kde ste servisovali, ale servis na eMBecku neni az taky drahy. dokonca originalne nahradne diely na Cecko boli lacnejsie ako na octaviu.

mozes sa aj spytat ked chces (hovorim o originalnych nahradnych dieloch, nie z buraciek :)

a ani pravidelne servisovanie nie je palka, 3-5 tisic, co je podla mna OK. (servisovane priamo v BA)
 

 

Tych 6 rokov je pravda, koli tomu sa nad medakom fakt oplati uvazovat, hlavne, ak clovek tych 160tkm nanajazdi za 2 roky.
Co sa tyka ceny servisu, ja viem len o ML, a to bola strach a hruza. Bol to jeden z prvych a tam ani ta 6r akcia este nebola. Made in USA, takze kazda navsteva servisu bola "radost". Keby sme tam boli dali vsetko poopravovat, co sa kazilo, tak by pri kazdom servise padlo 50 tisic.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto