SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Lexus RX 400h (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

konkurent

skoda ze ste nenapisali ze ten konkurent bude mat vlastne v reale techniku priamo od toyoty. Takze sam som zvedavy ako sa tento pohon bude spravat v audine.
Ta spotreba na dialnici je porovnatelna s inymi SUV ak nie mensia dokonca (pri ustalenej rychlosti robi casovanie ventilov divy)
 

 

neviem pri akej rychlosti tych 15 litrov bolo, ale ja som sa s landcruiserom 4500 efi pod 20 litrov nedostal :-) takze 15 litrov je fakt super. aj ked landcruiser je asi trochu vacsi a motor silnejsi
 

 

reakciu mas nizsie
 
Hodnoť

 

landak je hlavne najbrutalnejsi offroad :-) ale vazne, to je fulltime 4x4 kdezto suvecka ako toto je 4x4 len ked potrebuju, takze tam mas ciastocnu odpoved. Plus aerodynamika, hmotnost, objem, pocet valcov... to vsetko ti zvysuje spotrebu. A na landa mi nesahaj hehe
 

keď pôjdeme ďalej do minulosti

dostaneme sa k autám, ktoré sa prehaňali na cestách pred nedávnom a aj dnes. Za spotrebu okolo 20 l neponúkli takmer nič. Je pravda, že taký Land Cruiser spotrebuje 20 ale za to palivo niečo poskytne, nehovoriac o Lexuse RX 400h, ktorý je na ceste super ale čo také zrúcaniny ako ARO 240 ??? Tiež spotrebovali 18 -22 l/100km. Doba sa mení a testované vozidlo je toho dôkazom, hoci ho s offroadom nemožno porovnávať. Osobne si myslím, že tento typ SUV je cestná kombi-limuzína so zvýšenou schopnosťou prejazdu v ťažších podmienkach. Jazdenie z Lexusom má ešte jedno špecifikum. Vyvovláva pokoj vo vodičovi.
 
Hodnoť

...

v usa ho nechali ist proti mercedes ML 320 CDI diesel a mal o 1 liter vyssiu spotrebu. Mercedes zozral na 5000km priemerne 9,1 liter, lexus hybrid 10,2.
Americka vlada schvalila minuly tyzden zakon ktory od buduce roku nove "ciste" diesel auta stava na stejnu ekologicku a hlavne danovu uroven co hybrid. Som zvedavy co sa bude viac predavat, Prius zo 6litrovou priemernou spotrebou + 30.000$ cena, design mliekarenskeho vozu neni premna osobne ziadna alternativa.
 

 

marcus, marcus...

1) "v usa ho nechali ist proti Mercedes" KTO HO NECHAL? redakcia NEMECKEHO casopisu Auto motor und sport takze ako sam dobre vies, o vysledku bolo jednoznacne rozhodnute vopred, staci si prelistovat tento casopis a hned ti bude jasne ktora bije

2) mercedes sice mal podla testu nizsiu spotrebu avsak zabudli k nemu pripocitat spotrebu tej cisterny co museli kvoli nemu vlacit cez cele USA nakolko tam nekupis kvalitny diesel... takze asi tak

3) diesel ma DALEKO vyssi obsah skodlivyn v plynoch co vypusta do ovzdusia, aj to je dovod preco je diesel auta povolene predavat iba v niekolkych statoch usa. Pochop ze tu nejde LEN o spotrebu (tu maju amici aj tak v pecku a je to skor image) ale o ten sajrajt co vypusta to auto do ovzdusia. Uz principialne je diesel neekologicky aj ked ma filter pevnych castic.

4) to ze "mliekarensky voz" (nechapem co sa tam podoba na mliekarensky voz...) nie je pre teba alternativa je sice pekne, ale za to moze aj chora strategia Toyoty v europe. V usa stoji prius cirka 20 000 dolarov, u nas o 100% viac! Takze mat tu auto za 600 000 ako prius tak nemam o com
 

Elvis

tu moj nazor k niektorym tvojym bodom:

ad 2) Nie je pravda. Diesel v USA sa odlisuje od Europskeho len vyssim obsahom siry, inak je kvalita porovnatelna a moderne motory TDI ci common rail na neho mozu kludne bezat. E320 CDI ako aj VW Tdi sa v USA predavaju uz dlhsie a nie je problem. S cerpackami to tiez nie je take katastrofalne, ako sa rozprava, hlavne, ak auto pouzivas na dochadzanie (commute), ako väcssina ludi, väcsinou chodis na tu istu cerpacku. Okrem toho mas väcsi dojazd.

ad 3) To plati len o casticiach a NOx. Casticovy filter castice riesi na prijatelnu uroven, na NOx su momentalne v predseriovej zrelosti dve rozne technologie (SCR a akumulacny Kat), cize bude vyriesene aj to. SOx emisie su vyssie len v USA koli sirnatej nafte, ale coskoro pride nizkosirna nafta aj na trh USA a emisie SOx budu na rovnakej urovni ako u benzinakov. Potom sa budu moct predavat diesle aj v dalsich statoch. CO2 emisie (sklennikovy plyn) su u Dieselov vyrazne nizssie ako u benzinu, zhruba na urovni hybridov. BTW, je to pravda co pisal Markus, bushova administrativa skutocne bude davat porovnatelne stimuly na hybridy a moderne diesle.

K ekologickej stranke hybridov treba pripocitat energiu potrebnu na vyrobu a recyklaciu baterii a elektromotorov, ako aj problem samotnej ekologickej recyklacie baterii, co ho pri celkovej emisnej bilancii (tzv. Input-Output analyze) posuva na uroven Dieslu, mozno aj dalej spät.

Momentalne mi vychadzaju, az na NOx, po ekologickej stranke komplexne hybridy a moderne diesle s casticovym filtrom zhruba rovnako.
 
Hodnoť

z mojho testu

Asi som jediny z vas , co Lexus 400h aj vlastnim. Pred tyzdnom som sledoval spotrebu na trase Bratislava - Zilina 9,9 l/100 km vratane jazdy v oboch mestach , pricom po dialnici som isiel iba 130/140 km/hod kvoli stavu ciest. Pri tejto rychlosti bola spotreba cca 11,5 litrov. Na trase Zilina - Zvolen cez Kremnicu potom 7,4 l/100 km verte neverte. Boli vsak kolony aut a zle cesty. Inak spotrebu nejako zvlast nesledujem. Som s nim zatial spokojny a nemam mu co vytknut.
 


Najčítanejšie na SME Auto