SME
Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Land Rover Discovery 3 TD V6 2.7 HSE (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

zdá sa mi, že Ford má na Land Rover...

po estetickej stránke lepší vplyv ako malo BMW. Všetky posledné Land Rovery sú totiž vyslovene sexi...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Novy LR

Je to nechutne tazke a nizke auto, ktore v terene nema co hladat. Ved to v snehu aj dokazalo. Na tom zapadnuti sa urcite podpisali aj nie celkom vhodne pneumatiky s obycajnym zimnym vzorom. Na taketo akcie by to chcelo nejake traktorky.
Jedno zamyslenie :
Naco je niekomu SUV, ked jazdi iba po asfalte ? Aby bol in a mohol ostatnych vytlacat z cesty ? A ked vbehne do blata, aj tak musi nahanat traktor tak isto, ako iny bezny motorista...
Ked SUV, tak Jeep Cherokee na riadnych balonoch, alebo Mercedes G. Bolo by zaujimave urobit porovnavaci test v terene najdostupnejsich typov aut. Kedysi davno to nejaky zahranicny auto-moto-casopis aj urobil a na velke prekvapenie vyhrala Lada Niva...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mali sme Jeep Cherokee aj Nivu. Pri Jeepe je to s priechodnostou bieda, myslim, ze LR je lepsi. Niva je ina kapitola, kazdopadne dokaze v terene viacej ako Cherokee. (hovorim o neupravovanych verziach)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

obutie

máte pravdu , tie komfortné široké pneumatiky boli výborné na ceste ale nie v teréne, zvlášť ak si auto sadlo na brucho alebo ak sa kolesá zaborili do tvrdého snehu. Kôru(snehovú) pri takejto ploche nevedeli prerezať. Obutie si musí zvážiť majiteľ.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Porovnavate neporovnatelne

Ked zoberiem stare dobre Suzuki Samurai ci nove Jimmny vsetky hore spomenute auta polozim v terene do smutku....
Pre cisto terenne jazdenie je predsa potrebne prepocitavat hmotnost, pneumatiky, pruzenie, redukciu ci uzavierky s terenom.
Nie je predsa realne mozne vytvorit seriovy velky nadupany off road, a este k tomu aby dokazal jazdit na ceste pomaly ako sportove auto a potom v terene dosahovat extremmne jazdne vlastnosti ako niektore specialne vozidla ci specialne prestavane auta....

P.S. Najdolezitejsi prvok terenneho auta sa nachadza medzi sedackou a volantom...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak, tak!

Mal som tú úžasnú možnosť ako spolujazdec absolvovať v tomto LR frontálny náraz do dodávky idúcej pred nami v rýchlosti cca150km/h pri Wienernuestadte. Auto sa k nám zachovalo OK - čiže asi dobrá konštrukcia a ohľad na pasažierov, len vodič by zaslúžil po guliach. Na upozornenie, že "Daj pozor, navalíš do tej kraksne" bola odpoveď len: "TRESK".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ano !

Je to to iste, ako ked pristali nasi v Kuvajte ('91) a z lietadiel zacali vytahovat stare vetriesky. Americania sa smiali, az sa za brucha chytali. Ale v pusti sa karta obratila - ziaden Oskosh, Kenworth, Mack a podobne sa na tie "vykopavky" menom V3S nechytali...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ked uz spominas VS3

Pred par rokmi som mal moznost vyskusat VS3 s posilovacom a novym motorom a modernejsou prevodovkou, fu tak to bola jazda nenasiel som jej teren a pre sofera pohoda....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V3S

Tak to Ti veeelmi zavidim. Ja som sa kedysi davno na chvilu dostal za volant armadnej T815 8x8 s dvanastvalcom plnenym turbom. Nastastie to bolo mimo ciest. Odvtedy tuzim dostat sa na Dakar :) Bahno striekalo vyse kabiny. Lutujem toho, kto tu bestiu potom umyval :)
Rad by som si vyskusal aj tu novu V3S, no to sa mi nepodarilo a bohuzial asi ani nepodari :(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja si poprosim VW Touareg V10 TDI
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Touareg?

Hned by som ho predal a kupil poriadne terenne auto.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

motor

ten motor nieje z jaguara, je to motor PSA-Ford 2.7 V6 HDi. Motor v jaguari vznikol z tohoto motora nahradenim jedneho turba dvomi.

nechcete ma za redaktora?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Agregáty vychádzajú z jedného ale Peugeot 2,7 HDi má vŕtanie a zdvih 81 x 88 mm. Hdi má tiež hlavu valcov z ľahkej zliatiny a dve turbodúchadlá garett s variabilnou geometriou, Olejová náplň je 5,8 l a vstrekovací tlak 1,4 bar. Pohon oboch vačkových hraiadelov v hlavách vlalcov cez ozubený remeň a reťaz.

Jaguár s označením motora AJD V6 má hlavu valcov zo šedej zliatiny, väčšiu olejovú náplň 6,6 l, dve nízkotlakové turbodúchadlá VNT a vŕtanie x zdvih 81 x 86 mm.

Land Rover má rovnaké vŕtanie x zdvih ako Jaguar, teda 81x86 mm pohon vačkových hriadeľov ozubeným remeňom, jedno turbodúchadlo VNT (KKK) a o niečo nižší výkon ako spomenuté dve autá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vdaka

vdaka, to som sa dozvedel nove veci!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

svetla

Zvlášť zaujme nová predná maska a nezvyčajná architektúra predných svetlometov v štýle Range Rover Sport.

Range Rover Sport - je odvodeny model od LR D3 a teda LR RRS ma svetla v style TR D3.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

svetlá

nepísal som o tom, čo vzniklo skôr ale ak to chcete po poriadku tak poďme na vec:

Range Rover debutoval v 1970 a až v septembri 1994 prišla nová karoséria. ďalšie úpravy prišli na rad v 2001 spolu so samonosnou karosériou a novým kruhovým typom svetiel.

Land rover Disco 3 debutoval v roku 1989 vo Frankfurte. prvá zmena vizáže prišla na rad v 1998 ako Disco 2, Až na jar 2004 prichádza Disco 3 s kruhovými svetlami


Range Rover sport vznikol na podvozku Disco 3 v roku 2005.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto