SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dobrá rada: Ako otáčať volantom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

nech pozerám ako chcem,

ja tam na prvom obrázku nevidím 3/4 na 3, ale za 10 2.
 

:)

Ešteže nenapísali 14:45 alebo 13:50. ... alebo 02.45PM :-) ... možností je viac, najmä my s digitálkami máme problém :) !
 

Možno preto, že je posunutý letný čas

A možno dôležitejšie posolstvo si treba všimnúť - jazdí v opli.
 
Hodnoť

 

"Volantu by sa mala pri otáčaní dotýkať aspoň jedna ruka" ... takze uz to nemam robit zubami ako doteraz ?
 
Hodnoť

Skutocne dobry napad

Videl som to v jednej ceskej relacii, kde argumentovali tym, ze slalom takto prejdete rychlejsie. Skusil som to a po par minutach som dostaval do ruk krce. Takze moja skusenost: ak jazdite po ceste slalom, tak ano; ak driftujete, tak ano; ak jazdite autom na dlhsie trate (>10min), tak rozhodne nie.
 
Hodnoť

 

ja volantom neotacam...ja idem rovno mne sa vsetci uhnu...aj stromy, domy a ine potvory...hhh :)))
 
Hodnoť

 

Je to naozaj uzasny prispevok. Ked prsi treba si zobrat dazdnik :-))). Asi taka informacna hodnota :-)
 

profesionál ?

Pre profesionálov, ktorí robia všetko ideálne a šoférujú bez chyby je tento článok nosením dreva do lesa. Cieľom je, aby si to obrovské množstvo vodičov držiacich volant dvomi prstami uvedomilo, že to nie je celkom bezpečné, najmä na diaľnici kde si každý vodič myslí ako fajn mu to ide, a že čo sa vlastne môže stať. Keď potom na D1 pri odbočke na Senec alebo pri Triblavine (pondelok ráno) nevie rýchlo čo s rukami, akurát stupí na brzdu a rozčechrá si čumák.
Aby to malo efekt musí sa problematika podať v idealizovanej podobe. Samozrjeme je rozdiel držanie volantu v zápche a na diašľnici, pri parkovaní a v ostrých zákrutách a križovatkách. Ročne najazdím okolo 90 000 km a vidím, čo sa na cestách deje. . .
Takže profíci, prepáčte :-))
 

 

zalezi od toho, co soferujete a tomu treba prisposobit styl narabania s ovladacimi prvkami vozidla (kvalitne servo versus veliky veniec volantu a tlaci cela rodina), akym sposobom soferujete (odstup od ostatnych vozidiel, styl jazdy a pod.) ... s tou odbockou D1 som to nepochopil, co sa na cestach deje ?
 

Vážená redakcia,

práve vodičov profíkov v testovaných autách považujem za agresívnych. Neverím, že volant držíte 90 000 km Vami odporúčaným spôsobom.
A profíci by nemali písať "stupí", "rozčechrá", "čumák", "samozrjeme" a/alebo "diašľnici".
 
Hodnoť

Ha

Tak toto uz viem asi 1.5 roka. Povodnym autorom tejto myslienky bol Michelin, ktory robil test, ako je najlepsie drzat volant. Takze redakcia SME je dost casovo pozadu a chyba tam aj povodny autor tejto myslienky.
 
Hodnoť

Michelin robil akciu

ohľadom tlaku v pneumatikách , na volant si nespomínam . . .
V každom prípade sme materiál pripravili v našich podmienkach ale so všeobecne platných zásad, tie sú nemenné bez ohľadu na to či o nich píše Michelin alebo Dunlop, alebo my.
Mnohé témy, ako cesty do Chorvátska (live pred sezónou), porovnávacie testy alebo veci ohľadom bezpečnej jazdy robíme v našich podmienkach a nie iba z internetu. Niekedy to má svoje muchy ale aspoň je to vytvorené originálne. Samozrejme, že zahraničné magazíny majú dobré nápady a necháme sa inšpirovať ale dôležité je to robiť v našich podmienkach. Redaktor v Nemecku alebo Anglicku môže mať na porovnanie automobilov iný pohľad ako na Slovensku.
 

Michelin

Michelin robil tento test uz davnejsie, bolo tam este popisane, ako si nastavit spravnu vzdialenst od volantu, aby sa s nim dalo dobre otacat a ako s nim spravne ruckovat v zakrutach.
 

 

Michelin si to dal patentovať alebo čo? Keď je niečo ideálne, tak je zbytočne riešiť kto to kedy testoval. Ja som si to rád prečítal a o žiadnom Michelin teste som jakživ nepočul.
 
Hodnoť

tazsie zvladnutelne cesty

Tento clanok ma zaujal, lebo som ako zaciatocnik
s minimalnou praxou bol autom na korzike a tam
cesty pripominaju priesmyk vernar, len su miestami este
strmsie a uzsie.
Zaujimalo by ma zopar rad na taketo cesty, lebo neviem
si predstavit, ze by som na takychto cestach isiel presne podla vasho
navodu. Pripadne dalsi problem, ktory vyskoci na zaciatocnika
v ostrych zakrutach, je zavadzajuci predny stlpik (toyota yaris)
na urcitych usekoch som sa musel vyklonit hlboko nad spolujazdca
aby som aspon trochu videl do zakruty...
 


Najčítanejšie na SME Auto