SME
Streda, 21. august, 2019 | Meniny má Jana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Test zimných pneumatík (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

skor si myslim

ze by sa hodil test 15", tie su v nasich koncinach dost bezne...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nie veľmi chápem,

tak napr: Good Year Ultra Grip 7 tu skončil v strede pola, u nemcov ako 15" skončil s vysokým náskokom, chýba mi tam aj Dunlop Wintersport 3D tak isto vynikájúca pneumatika, ako keby u rakušákov Dulop ponúkal len celoročné gumy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je uplne normalne. Aj u OAMTC sa stava, ze jeden a ten isty vzor skonci u pneumatik jedneho rozmeru inak, ako u pneumatik ineho rozmeru. Rozmer pneumatiky a sirka behuna ma dost velky vplyv na zaberove vlastnosti...
.
A co sa tyka pneumatik ktore si tam nenasiel: uz to raz pisali, testuju len take pneumatiky, ktore im dovozca doda. Ak im z nejakeho dovodu niekto pneumatiky do testu odmietne dat, zrejme vie preco...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dunlop patrí pod Good Year

nevidím teda dôvod, prečo by Good Year Austria nedodal OAMTC Wintersport 3D. Skôr si myslím, že ju nežiadali. Mimocodom k spomínaným testom z ADAC, minulý rok skončil UG 7 a WS 3D ako nakodporúčanejšie pneumatiky v troch rozmeroch. Tento rok už UG 7 prekonal WS 3D v testoch. Napriek tomu si myslím, že WS 3D je vynikajúca pneumatika ktorá mala byť porovnávaná.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ja mam dunlop wintersport 3d - teraz pojdu na druhu sezonu, su fakt dobre.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

maju testy vobec zmysel?

maju vobec tie testy nejaky zmysel?

gumy som vyberal podla testov ADAC (http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/205-55-R16-HT-2004-10/PirelliW210SottoZero.asp?ComponentID=94949&SourcePageID=94888)

Kupil som pirelli sotto zero, pretoze podla ich testu maju na snehu najlepsi zaber z testovanej vzorky. To ze je guma hlucnejsia ako ostatne som zobral ako nutne zlo.
Tu, u OAMTC som sa dozvedel ze naopak, pneumatiky niesu az take hlucne, ale za to na snehu niesu najlepsie. Tak kde je pravda? :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Isteze maju zmysel a najma vtedy ked Ti napisu kriteria podla , ktorych hodnotia.(Ako si aj bol byval uviedol)
Btw., Ty si si kupil pneumatiky , ktore mali najlepsie vlastnosti na snehu? A preco?? Pytam sa, lebo ak nebyvas na 2000 m.n.m vyssie , tak su skor zaujimave vlastnosti za mokra , resp. ssucha a studena... - len moj nazor.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pirelli Soto Zero

sú vynikajúce pneumatiky. Len majú asi príliš veľa siliky a skoro sa obiehajú. Mne vydržali 36000 Km, WS 3D asi o 10000 viac. Pre tých, ktorí sa zas začnú do mňa obúvať, zimné gumy jazdí max na 4mm drážku, nakoľko zo zamestnania mi vyplýva jazda vo fakt tvrdých zimných podmienkach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zimné majú význam

práve na snehu a čiastočne ľade, či v brečke. V iných kritériách ich aj v zimnom období prekoná letná pneumatika (na suchu či mokrej vozovke). Skúste sa popozerať na diskusiách kde to viac žije, napr autorevue cz - sú tam aj výsledky rôznych testovaní ( z moto-časopisov) i napríklad to s porovaním letnej pneu v zime pre zaujímavosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nesuhlas

"V iných kritériách ich aj v zimnom období prekoná letná pneumatika (na suchu či mokrej vozovke)"
.
nesuhlasim s tebou. Vyrobcovia pneu hovoria, ze uz pri teplote pod 7st nema letna pneu vlastnosti ake ma za standartnych teplot. Ta teplota ale zrejme zavisi od konkretnej pneumatiky, lebo podla mojich "testov" pri 4st moje pneu (bridgestone potenza re050) stale dobre drzia.
No ale pri teplote 1 st sa uz citelne smykaju, hlavne pri brzdeni je to velmi citit. Dalsim problemom pri nizkych teplotach a mokrej vozovke su biele ciary - na prechode mi to presmykne aj pri lahsom plyne na trojke.
Dneska som prezul na tie sottozera a na bielych ciarach sa to uz nesmyka. Sucho este nebolo, takze to porovnat neviem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nuž

v tomto smere je veľa mýtov (aj vraj ten o 7°C teplote) a je asi dosť ťažké rozlíšiť kde je pravda a kde už nie.
Tu je práve oskenovaný jeden test zimných pneu + letnej ktorý dal do diskusie užívateľ uvedený v linkoch z Auto Tipu - skús pozrieť, v niektorých parametroch bola v zimných podmienkach najlepšia tá letná
http://niceone.szm.com/mix/pneutest1.jpg
http://niceone.szm.com/mix/pneutest2.jpg
http://niceone.szm.com/mix/pneutest3.jpg
http://niceone.szm.com/mix/pneutest4.jpg
http://niceone.szm.com/mix/pneutest5.jpg
http://niceone.szm.com/mix/pneutest6.jpg
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

skusenost

doma si ten test pozriem.
Ale opakujem: neviem aku metodiku pouzili, ale ja viem kolko mozem stlacit brzdu a ako auto brzdi, a ked som brzdil pri 1st, tak to bolo ine ako brzdenie pri vyssich teplotach. Pre mna je toto viac ako test v casopise.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pozrel som

zbezne som si to pozrel. Pekne urobeny test, profesionalne, ale - nieje tam zmienka, pri akej teplote sa robili testy na vode a suchu. A to je podstatne!
.
Ked sa pozries na fotografie, vsetko tam ziari farbami, slniecko svieti - krasna jesen. Neviem kedy ten test robili, ale ked ho nerobili pri -5 (mali na drahu naliat vodu a nasolit to), tak to nevypoveda o nicom. A ja som presvedceny o tom, ze ak tie fotografie su z tohoto testovania, tak to testovali pri teplotach vzduchu okolo 10st, co uz je pracovna teplota letnej pneu. Nehovoriac o tom, ze ked svieti slnko, tak sa asfalt zahrieva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano

určite nebudem popierať niekoho skúsenosti oproti svojim, prípadne stáť na strane obhajoby jedného testu (pravda, asi to nebude merané pod nulou ale pod 7*C už určite) - kde je len vidno, že zimná je vhodná na zimu kvôli celkovo vyváženejším vlastnostiam v zime (tú letnú tam nepresadzovali ako odporúčanú, len namerali v ktorých podm. zimná strácala). Tých kombinácií je velmi vela čo má každý do debaty (každé auto + pneu a ich typ, model, vek, rozmery, vzorka, počasie a terén na ktorom jazdia...) najlepšie to vidno práve na špecializovaných diskusiách, často s totálne protichodnými názormi :) Určite si z nich človek čo-to odnesie nad rámec všeobecných marketingových téz
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?p=500779#500779 - ak máš čas, tak tu - aj v susedných diskusiách "Pneu a kola"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

garaz

ano, garaz sledujem, ale tam uz chodi kazdy blbec a potom to konci zabomysimi vojnami :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

odpoved

byvam sice v BA, ale na kopci a v malej ulicke. A mam RWD :)) Takze asi chapes. Tu cestu sice odhrabavaju celkom pravidelne, ale je tam mala frekvencia aut a ked snezi, tak to jednoducho nestaci.
Aby to nestacilo, tak aj z prace mam maly briezok a ten ani neodhrabavaju.
Je mi jasne, ze v BA snezi mozno 5x za zimu, ale ono to neskutocne nasere, ked zapadnes hned pred garazou, hoci iba 5x za rok.
Preto som "obetoval" ostatne vlastnosti pred zaberom na snehu. V uvodzovkach preto, ze u spickovych pneumatik su tie rozdiely ajtak male.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

test o nicom...

TEnto test nehovori VOBEC nic. Ak som dobre pochopil, je to znamkovane ako v skole. Ale to je vsetko iba SUBJEKTIVNY dojem. Ja mam na aute obute zimne pneumatiky KLEBER. Asi to nie je nic extra, ale su to zimne a kedze jazdim 20tis km rocne, myslim si ze stacia. Akekolvek ZIMNE pneumatiky v zime su lepsie ako letne.
.
Je jasne, ze pneu od Michelin, Pirelli, Dunlop skoncia vyssie. Ako som pisal, je to subjektivne, a preto znacka hra svoju rolu aj ked netvrdim, ze aj objektivne nie su lepsie. Proste viacej penazi na vyvoj.
.
Ad KLEBER - niekde som cital, ze KLEBER je tiez firma co patri pod Michelin a ze vyuzivaju poznatky z ich testovacieho centra. Moze to niekto potvrdit?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

e

neviem ako v tomto teste, nestudoval som ho, ale bezne ked sa robia testy, tak sa to robi na jednom aute, vodic nevie s akymi gumami ide a robia sa merania: brzdna draha, max rychlost na kruznici, hlucnost, valivy odpor, niekedy sa este robi aj vyhybaci manever, ale tu uz zavazi aj sulad auta s pneu, takze na inom aute to moze byt inac. Na zimnych sa nejako aj meria zaber na snehu alebo lade, ale to uz neviem ako robia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano

Kléber patrí pod Michelin, podobne ako napr. Tigar (tuším srbský) a napr. aj Debica patrí pod Goodyear.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto