SME
Štvrtok, 23. máj , 2019

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Sneh na ceste - najskôr treba spomaliť a potom trénovať (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Dnešné autá izolujú vodiča od okolia a vytvárajú klamlivý obraz o bezpečnej jazde na snehu. Ani pohon všetkých kolies neprekoná fyziku."
.
.
Mercedes Benz E - do Paríža za dvanásť hodín:
"Z nočnej jazdy nám v pamäti utkveli fantastické bi-xenónové svetlomety. V Nemecku sa pri diaľkovom svetle dobre jazdilo aj pri rýchlosti kolo 240 km/h. "

Fiha, zrazu ,ze fyzika.
A spravne: Dnešné autá izolujú vodiča od okolia a vytvárajú klamlivý obraz o bezpečnej jazde... Nielen na snehu.
V otazke bezpecnosti na ceste by ste mozno (moj nazor) mohli zaujat trochu konzistentnejsi postoj.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

treba oddeliť dve veci

jazdu na prázdnej diaľnici, na suchu a pri perfektnej viditeľnosti a jazdu na snehu. Chápal by som argument, keby hovorím o jazde za tých istých podmienok. Pokiaľ ide o tých 240 km/h, našou úlohou je autá vyskúšať a konfrontovať si veci so skutočnosťou. Zaujímalo ma, ako sú svetlomety bi-xenon pripravené (diaľkové svetlo) na výkony auta. Mercedes má slušne bixenony, nevytvárajú tunel, ale svietia aj hore, myslím že lepšie ako BMW. Minule som mal bi xenon na Audi Allroad a tiež boli super, akurát sme už nejazdili rýchlo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uz som Vam pisal , ze nepovazujem rychlost 240 km/h za bezpecnu za akychkolvek podmienok - na verejnych cestach , takze to tu nebudem obsiahlo opakovat.
Hlavne dovody : sebelepsie auto sa moze pokazit a nepredvidatelne okolnosti na ceste.
Inak ten tunelovy efekt - zuzenie zorneho uhla vplyvom vysokej rychlosti - teda urcita strata periferneho videnia, je podla mojich vedomosti otazka fyziologicka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Súhlas, 240 km/h je veľa, fyzikálne zákony nepreštíš. Myslím, že poznámka bola VEĽMI trefná.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

je rozdiel soferovat auto s Vmax=170kmh a Vmax=300km/h. pred par desiatkami rokov auta nejazdili rychlejsie ako 80kmh, a 130 bolo nieco ako je pre vas dvoch teraz 240.
to, ze podla vas je to nebezpecne, este neznamena, ze to nebezpecne naozaj je, alebo ze by to nikto nemal skusat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ok

rad si precitam argument , ktorym ma presvedcis , ze vyssia konstrukcna maximana rychlost, zvysuje moj reakcny cas, odstranuje z cesty neocakavane problemy - v podobe napr. beziacej lane, tot nedavno pri Passau.
240 v porovnani so 120 nesie so sebou bezosporu vyssie riziko, ak to nevies mal by si cosi postudovat, potom by si nemohol napisat taku kravinu ako ta tvoja posledna veta. Skusat? - ale jasne, nech sa paci , zaplat si okruh , alebo letisko a santi , co hrdlo raci, ale ak mysis skusat na cestach , ktore pouzivaju vsetci, tak s tym si dovolim nesuhlasit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:o))))

Strasny pesimista. Asi uz niekedy nieco vo vysokej rychloti po*ral. Inak suhlasim, ze to nieje moc bezpecna rychlost a o snehu sa nevyjadrujem, raz som tak skoro dal mordu. Aj ked to bolo o 140 za hodinu menej, ale snehu to nevadi. Proste ma hadzalo od kraja ku kraju a nic mi nepomahalo a to som este aj obiehal a oproti uz isli auta.
No, bolo co rozdychavat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

horšie brzdenie s 4x4

"Auto s pohonom všetkých kolies zrýchľuje na snehu výrazne lepšie ako bežné auto s jedinou poháňanou nápravou. Brzdí však rovnako, ak nie horšie." - Tomuto nerozumiem, prečo by 4x4 malo byť príčinou horšieho brzdenia?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

lebo ma letne gumy, ak nie slicky...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prosím? Ako zo 4x4 vyplývajú letné gumy?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nijako, resp. tak ako to brzdenie. logiku v tom nehladaj:-)
p.s. zabudol som tam za tri bodky dat ":-)"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

horšie brzdenie s 4x4

Aj mňa by zaujímalo aký vplyv má 4x4 na brzdenie. Možno to autor článku myslel tak, že všeobecne sú vozidlá s pohonom všetkých kolies ťažšie, preto majú aj dlhšiu brzdnú dráhu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hmotnosť a vyššie ťažisko

výrazne ovplyvňujú brzdenie, pretože pri vyššom ťažisku (SUV) sa karoséria počas brzdenia viac predkláňa , odľahčuje zadnú nápravu a má snahu mierne meniť smer. Elektronika to všetko dorovnáva ale musí viackrát zasahovať a pri zmenách nie je taký brzdný účinok ako pri klasickom osobnom aute. Svoj podiel môže mať na brzdenie aj viac pohyblivých častí v podvozku, viac neodpruženej hmoty, koleso tým pádom viac "kmitá" teda mení prítlačnú silu a tým pádom aj brzdná sila pulzuje. Samozrejme pri osobných pohonoch všetkých kolies je rozdiel minimálny. Hlavne by si mal každý uvedomiť, že hoci so štvorkolkou sa skoro raz tak lepšie rozbieha pri zastavovaní to neplatí. Mimochodom pri meraniach brzdných dráh v porovnávacích testoch mávajú autá 4x4 vždy dlhšiu brzdnú dráhu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ďakujem

Ti za obsiahle vysvetlenie, budem v zime opatrnejšie brzdiť, ak v spätnom zrkadle uvidím off-road :-D
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto