SME
Pondelok, 3. august, 2020 | Meniny má JergušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dobrá rada – naučte sa rozoznávať poľadovicu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

nič nového som sa nedozvedel

najlepšie ako to zistit je zastavit auto a vystupit z neho.pri mostoch a miestach kde je voda automaticky spomalit.
 

mozno neslo o to, nieco nove sa dozvediet

ale len byt upozorneny... ludia si vsak ani tak nedaju poradit a jazdia, ako keby sa nechumelilo...


napriklad vcera v nitre husto prsalo cez den, uz som tusil, ze rano bude rozbirit... na aute doslova skrupina, ked som skusal na bocnej ceste, ci brzdi, tak abs len ratatatata... ale na druhej strane, skoro rano na hlavnych tahoch cestari uz zapracovali, prijemne zistenie hned takto na novy rok prvy pracovny den...
 

mozno neslo o to, nieco nove sa dozvediet

ale len byt upozorneny... ludia si vsak ani tak nedaju poradit a jazdia, ako keby sa nechumelilo...


napriklad vcera v nitre husto prsalo cez den, uz som tusil, ze rano bude rozbirit... na aute doslova skrupina, ked som skusal na bocnej ceste, ci brzdi, tak abs len ratatatata... ale na druhej strane, skoro rano na hlavnych tahoch cestari uz zapracovali, prijemne zistenie hned takto na novy rok prvy pracovny den...
 
Hodnoť

ok, pre mnohých samozrejmé ale

stále veľa vodičov nad vecami nerozmýšľa a denne sa o tom presviedčam. Tu v podstate nejde o nové veci, zásady sú dávno platné a nemenia sa, iba ľudia sa tomu nechcú prispôsobiť.
 

spravne, je treba pripominat, dobra robota, ale

jazdite predpokladam denne. Ako novinar mate moznost, ktoru bezny vodic nema. Mozete denne prostrednictvom vasich clankov, Vy aj vasi kolegovia tlacit na spravcov ciest, aby namrznute miesta s poladovicou na cestach neboli. Je jasne, ze vodic musi predvidat a podobne reci, ale uz je hadam na case, aby cestari konali. Kazdy rok pred zimou su pripraveni a ked dojde na lamanie chleba - skutek utek. Urcite vedia, kde je riziko poladovice, napriek tomu preventivne nezasiahnu. Platime si za tu ich sluzbu, alebo nie? Preco si kazdu zimu (ked je sneh a mrzne) pri prechode hranic v Bergu zo slovenska musim pripadat ako by som sa zrazu ocitol na inej planete?
 

tak som rozmýšľal,

že "cestárska" téma je vhodná na publicistiku, teda v kritický deň napr. pri hustom snežení monitorovať ecsty a podložiť to faktami a potom sa ich pýtať, teda aby to neboli iba dojmy ale aj fakty. Pokúsim sa.
 

Dakujem.

V podstate na tom useku pri Brezne mohli cestari, ked nic ine, aspon umiestnit nejaku prenosnu vystraznu signalizaciu a doplnkovu znacku...
Mam prihodu z ugusta 2005, ked som sa vracal z dovolenky v chorvatsku. Medzi Grazom a Viednou dialnica prechadza "nejakymi kopcami". Tam nas zastihla prietrz mracien, ktora sa vyssie zmenila na krupobitie a snezenie, tak cca 5-6cm. Zrazu z neba spadli policajti zastavili premavku este pred tym usekom, z protismeru prisli pluhy a za desat minut sme pokracovali po odhrnutej ceste. Neviem si nieco podobne (nie ten sneh) predstavit na D1 medzi LM-PP. :-)
 

To skôr pristanú...

...na tej dialnici UFOni...
 
Hodnoť

Dobry clanok...

Ale ma jeden nedostatok - predpoklada, ze slovensky vodic za volantom rozmysla ... 90% pripadov zial nie.
 

chvala chvalovi

Vidiac situaciu na nasich cestach, by som navrhol aby kazdy dennik denne povinne venoval jeden clanok bezpecnosti cestnej premavky. Velmi dobre to robia Cesi, na CT1 v primetime ide vzdy patminutova relacia o bezpecnosti a ohladuplnosti na cestach, velmi zaujimava a putavo podana (vcera napriklad o kamionoch a ich soferoch).
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

 

Co sa tyka prilnavosti letnych a zimnych pneumatik na lade, odporucam redakcii obratit sa radsej na nejakeho odbornika na danu problematiku, trebars z STU. Nepisali by potom taketo bludy. Na cistom, hladkom lade je prilnavost zimnych aj letnych pneumatik podobna, a to velmi nizka. Klzu sa obidve. Sam som mal nehodu pri jazde na mokrom lade z kopca rychlostou asi tak 2km/h - so zimnymi pneumatikami. Ak je totiz medzi gumou a ladom tenka vrstvicka vody, je uplne jedno o aku gumu sa jedna. Tu by pomohla iba pneumatika s hrotmi.
Vyssie napisane sa tyka hladkeho ladu (typicka mokra poladovica okolo bodu mrazu). Ak su na lade nejake vystupky, zvysky snehu a pod., je zimna pneumatika samozrejme ovela lepsia.
 


Najčítanejšie na SME Auto