SME
Piatok, 15. január, 2021 | Meniny má DobroslavKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Viac výkonu pre Toyotu Land Cruiser (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Na trojliter, take auto a spotrebu

ten krutiaci moment a vykon mohli byt vyssie :(
 

 

uvedom si, že J120 je o cca 200kg ľahšia ako napr. touareg. A najmä toto auto aj napriek mizernému kríženiu je skôr konštruované na dlhodobú prevádzku v ľahkom teréne a tam sa nejaké newtonmetre nenaháňajú, skôr sa redukuje o 106. A najmä radšej 410Nm bez problémov ako 500Nm s problémami.
 

neklikol som reagovat...

je to nizsie:-)
 
Hodnoť

 

Porovnaval som skor s SUV X5 3.0d a ML 320CDI (tiez trojliter), ktore su od touarega asi o 300 kg lahsie. To konstatovanie bolo vlastne kvoli spotrebe, ktora sa mi zda vysoka a ked tak na to teraz pozeram mohol som tu vetu naformulovat inak. Vsimol som si, ze si fanusik jazdy v terene. Chcem sa ta spytat kolko percent celkovej jazdy autom, ci uz v km alebo v hodinach (pocitaj ako by si mal len jedno auto) stravis v terene (nie ako zamestnanie). Mne to za rok vychadza s prizmurenim oboch oci tak na 1% z najazdenych km. Viac najazdim napriklad tahanim dvojtonoveho karavanu na a z dovolenky, a tam na jazdnu pohodu (napr. pri prekonavani stupania) sa tie Nm hodia. No a na beznu jazdu tiez nieco navyse nie je na zahodenie.
Tomu krizeniu sa da vacsinou vyhnut inym najazdom.:-)
 

 

Koľko %? To môžem povedať celkom presne, vzhľadom na to, že na jazdenie po ceste mám iné autá (ťažko sa mi uvažuje o jednom aute, pretože som jazdil s týmto autom aj normálne a dlhé trasy na MTčkach nie sú to pravé orechové). Na nespevnených cestách to auto prejde 20% z ročného nábehu. V skutočnej ťažkom teréne max. 500km ročne vrátane rumunska. Zvyšok sú presúvačky na jazdenie, resp. zima (keď je sneh väčšinou posledné km sú zjazdné iba s božou pomocou).
Ak jazdíš v teréne tak vieš, že prejsť sa dá vždy všetko. Otázkou je ako k tomu "prídeš". A u TLC sú niektoré terénne prekážky naozaj adrenalín, keď ideš na dvoch či troch. V každom prípade J120 sa posunula do kategórie ľahký offroad.
A 3.0D4 sa dá pekne priohnúť tak ako potrebujš buď addon boxom od steinbauera (mám ho spotreba dolu pri jazde na diaľnici o 2 až 3 litre dolu) alebo originálom od TTE.
http://www.steinbauer.cc/pdf/0STEINBAUER_sk_220088_Toyota_LandCruiser%20.pdf
resp. novšie http://www.steinbauer.cc/pdf/0STEINBAUER_sk_220068_Toyota_LandCruiser%20.pdf
http://www.tte.de/popup/cm_landcruiser_LC120_125_performancekit.htm

Jazdím steinbauera a kamarát má TTE, ja mám 90tkm on okolo 120tkm a žiadne problémy.

Ale pokiaľ máme zhrnúť problematiku Nm u Toyoty áno, bolo by marketingovo pekné ak by mali cez 500Nm. Mňa by však potešila redukcia nad 3.0:1 :)
 


Najčítanejšie na SME Auto