SME
Piatok, 15. január, 2021 | Meniny má DobroslavKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Označenia naftových motorov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

:-0

Disel bol vyhoda ked sme kupovali naftu za 50 hal ::-) dnes uz to nie je bohvieake terno
 
Hodnoť

hm...

to by som rad vedel ci to autor clanku po sebe aj cital...
 
Hodnoť

Nevim, nevim ...

Tak se mi zda, ze variabilni geometrie lopatek turba je o uhlu jejich natoceni a ne o zmene delky lopatky. A druha vec, turbou nemusi byt pohanene zasadne jenom vyfukovymi plyny, pro rovnomernejsi otacky se pouzivaji i turba pohanena primo od motoru remenicemi nebo i jine typy kompresoru .. napr. ROOTS. Asi by bylo dobre, kdyby se autor vice venoval podkladum, nez psal neco, z ceho vyplyva, ze jeho technicky background neni zrovna optimalni.
 

nevim, nevim ...

mudrlante. keby tvoj technicky backround bol idealny, vedel by si, ze turbo je per deifiniciu kompresor pohanany vyfukovymi plynmi. ty hovoris o dalsich druhoch kompresorov / zariadeni na preplnanie, pod ktore spada aj turbo (t.j. preplnanie za pomoci vyfukovych plynov), je to ale subkategoria v ramci zariadeni na preplnanie, ktore mozu byt ako hovoris pohanane aj inak ako plynmi, t.j. mechanicky napr. remenicami, od klukovky, atd. a dufam, ze ako slusny clovek budes mat gule autorovi sa ospravedlnit. co sa tyka definicie VTG, tu by mal autor skutocne opravit.
 

variabilná geometria

turbo s variabilnou geometriou lopatiek má pevné lopatky rotačnej časti, ktoré sa menia - vyklápajú smerom k stredu z obvodu statora . Keď sú otáčky turba malé, lopatky sa natočia čo najviac k stredu aby sa využil tlak plynu. Vtedy plyn naráža pomyselnou dotyčnicou obvodovej rýchlosti k hrane vonkajšej statorovej lopatky. Akoby došlo k pomyselnému predĺženiu lopatiek. So zvyšujúcimi otáčkami rastie rýchlosť plynu, vonkajšie lopatky odťahujú od rotujúcej časti pretože rotujúci plyn môže už narážať aj na stred lopatiek statora čím sa využíva jeho rýchlosť. Odtiaľ pochádza tá dĺžka ale priznávam, je lepšie napísať variabilná geometria
 

vidite....

este k tomu turbu.... tu vidite priame dosledky zlej terminologie... Veci by ste mali nazyvat pravymi menami... duchadlo je duchadlo, turbina je turbina dokopy turboduchadlo.... nie nejake turbo
 

 

Myslim, ze termin turbo je tak zauzivany na oznacenie turboduchadla ako "mobil" na oznacenie mobilneho telefonu. Clanok pravdepodobne neaspiroval na cenu za "mimoriadny prinos vo vyvoji Dieselovych motorov", ale skor ako osveta medzi motoristami, ktori o uvedej problematike nemaju ani najzakladnejsie znalosti. Sudiac podla tvojho prispevku nizsie, by ti ani profesionalnym odbornikom spracovany clanok nepriniesol nove poznatky. Z tvojho pohladu by si ho mal brat trochu odlahcene. Nakoniec, je tu diskusia a v nej si doplnil co si povazoval za podstatne.:-)
 

 

Samozrejme... O tom by sa dalo diskutovat ci ma novinar pouzivat spravne a exaktne vyrazy, alebo radsej reprodukovat to, co pocul v dielni autoservisu.... To uz je vecou nazoru a ten svoj som prezentoval v diskusii...

Okrem toho tu neslo len o nejake turbo... Ved som pisal, ze keby tam bola iba jedna nezrovnalost je to v poriadku. Nikto nie je dokonaly, ale v tom clanku su ovela horsie preslapy..

Ako moze clanok s takymito chybami posobit ako osveta, to celkom nerozumiem...

A autor takehoto clanku nema ambiciu byt profesionalny odbornik??? To uz potom v tejto redakcii mozu pisat "odborne" clanky aj upratovacky...

O mimoriadny prinos v oblasti vyvoja dieselovych motorov vobec nejde... ved v takomto clanku staci veci pomenovat pravymi pojmami.....
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

Mercedes CDI

Maju cdi motory od mercedesu turbo?
 

 

Ano. Oni snad ani bez turba do osobnich aut nedelaji. Ale s tim si nejsem na 100% jisty.
 
Hodnoť

Historia a sucastnost

Dymili, boli hlučné, nespoľahlivé ale úsporné . A co sa na tomto zmenilo ? Stale dymia , stale su hlucne , nespolahlive a navyse uz nie su velmi usporne . Ba co viac velmi neprijemne smrdia (z vyfuku) a produkuju ovela jedovatejsie spaliny (karcinogenne sadze,ktore vedia pripadne zachytavat do filtrov plnych tazkych kovov)
 

Jasne...

...trojvalce chodia na vodu a z výfuku im vypadávajú snežienky...
 

 

Aspon vidno ako tomu rozumies :o))
 

 

Kde si bol poslednych 10 rokov, clovece???
- dymia: nove common-raily v pohode splnaju Euro4, tak ako aj benzninove motory. Iste, kriteria su odlisne, ale v niektorych ohladoch su dokonca lepsie ako benzinove (napr. dusikate oxidy)
.
- hlucne: Hm, keby som z nasej sluzobnej mazdy6 vybral otackomer, tak by som si ani nebol isty, ci ten motor vobec ide...
.
- nespolahlive: chcem vidiet ten benzinovy motor, ktory bezne zvladne 500tisic km bez generalky! Tu si strelil doslova capa, pretoze prave naftaky su robene na vyssie kilometrove vykony...
.
- nie su velmi usporne: no vidiet, ze si davno v ziadnom nesiel. Mat s dieselom priemer 5-6 litrov /100km v zmiesanom rezime nie je nic neobvykle (myslim auta strednej triedy, napr. A4, Mazda6, Mondeo a podobne). Skus to dosiahnut s benzinovym motorom!
.
Skratka nevies o tom nic, ale to ti samozrejme nebrani robit mudreho (smrdia z vyfuku, jo? no benzinovym asi vanie z vyfuku Chanell 21, ze?)...
 

Prosím ťa...

...čo chceš od človeka s HáTéPé. Presadol s tatoveho Olcita do Pola a už vie všetko...
 

 

Zase netreba s tymi dieslami prehanat :)
- dymia - normy EURO IV su zasadne odlisne, a diesle bez FAP vazne dymia
- hlucne - chod k usnemu - dieselovu Mazdu 6 mam a ze je to diesel je "pocut" a aj "citit" (vibracie na volnobehu). Co sa tyka 4-valcovych dieslov, tak sa k benzinovemu prejavu blizi iba iCTDi od Hondy.
- nespolahlive - omyl, uz len kvoli vysokym tlakom moderne diesle nevydrzia tolko ako motory bez turba. Okrem toho su diesle citlive na zaobchadzanie - dochladzovanie turba atd, ak sa clovek niekolkokrat pozabudne, tak ho to vyjde dost draho
- usporne - ano, ale prave s Mazdou6 sa da dostat pod 6 litrov iba mimo mesta a aj to velmi defenzivnou jazdou (pozor na PP - klame skoro o liter)
 

PP

palubný počítač sa dá softwarovo doladiť, v servise by ti to mali nastaviť, potrebuje len upraviť kalibráciu...
 

k dymivosti...

diesel s EGR dymí len ak ťaháš otáčky z pivnice... napr zrýchluješ na 5ke z cca 1100 otáčok na plný plyn, alebo pri tzv. kick downe, tj zrýchlovaní na plný plyn z nízkych otáčok. Benzín ti ale vtedy uvolňuje obrovské množstvo nespálených uhlovodíkov (HC) čo je omnoho škodlivejšie ako sadze... Alebo máš kompletne rozhodený motor a mal by si navštíviť servis... čo sa týka spotreby moderný diesel má cca o tretinu nižšiu spotrebu ako porovnateľný benzín. ak z 1 l benzínu vznikne 2,32 kg CO2 tak pri spálení 1l nafty vznikne 2,63 kg CO2, čiže diesel musí byť len o 13% úspornejší aby dosiahol rovnaké množstvo emisií CO2. on je ale váčšinou úspornejší o cca 30%... tolko k emisiám
V zime na dochladzovanie turba môžeš zabudnúť úplne, a v lete ti na to stačí 30 sek voľnobehu, alebo núteného brzdenia motorom... turbo je totiž chladené motorovým olejom, okrem toho spaliny diesela sú podstatne chladnejšie ako spaliny benzínu... Na to aby si odpísal Turbo musíš s ním zaobchádzať veľmi brutálne, ale to by som Ti do ruky nedal ani benzínový motor...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto