SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volkswagen Blue Motion (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

v diesli je buducnost!

Aspon ta blizska buducnost urcite patri dieslu aj ked to benzinholici nechcu vidiet. Vsetky renomovane automobilky investuju v sucastnosti do dieslovych motorov aj take japonske, ktore donedavna nemeli v ponuke ziadne dieslove auto. Porovnatelny vykon, este lepsia tazna sila a podstatne nizsia spotreba ako benzin. A v neposlednom rade su naftaky nech to znie akokolvek odveci aj "ZELENSIE". Mozno za takych 10 rokov pride nova este zelensia technologia do seriovej vyroby , ale v buducich 5 rokoch to vidim na diesel.
 

Hmmmmmm

a mozes mi ukazat odkial beries toto svoje tvrdenie ?: "Porovnatelny vykon" ???
Btw. su renomovane automobilky GM, Ford USA,... ? lebo vela kachiel na 4roch kolesach tu nevidis behat USA/Canada...
 

USA a Europa je trochu rozdiel.

Kym v US ludia niesu zatial nuteni pozerat na spotrebu a na emisie(vynimka California , Maine, Massachussets, New York and Vermont) tu v EU sa to vsetko toci okolo toho. Zil som v US dva roky (California) a mozem potvrdit ze diesel tam clovek takmer vobec nestretne. Ale ako som spomenul horeuvedene staty zaviedli prisne emisne hodnoty pre nove auta prichadzajuce na ich trh a prave nove dieslove motory maju predpoklad tieto normy lahsie splnit ako nove benzinove motory. Zijem v UK a tu platis vacsiu road tax ak ma tvoje auto vyssiu hodnotu CO2 vo vyfukovych plynoch. Minuly rok predaj dieslovych aut v EU prevysil pocet predanych benzinovych. A ked budes mat niekedy cas tak si pozri nejake clanky o dieslovych motoroch a mozno sa docitas ze aj taka Skoda Fabia vRS(1.9 TDI) ma vacsiu taznu silu ako Porsche Boxter. To ale neznamena vacsie zrychlenie. A ze GM je renomovana automobilka tak to neviem, neviem, lebo so svojej skusenosti viem, ze aspon v Californii beha pomaly viac "Japoncov" ako americkych aut, ktore tu v EU maju velmi zlu povest pre svoju nespolahlivost. A co sa tyka porovnatelneho vykonu, tak za tym si stojim, ak budes mat niekedy sancu tak chod na test drive s dieslovym motorom a potom sa mozme bavit. Podla mna budes necakane prekvapeny. Mne tiez kedysi naftaky nerezali, kym som nevyskusal.
 
Hodnoť

Dufam

ze tym tvojim porovnatelnym vykonom porovnavas atmosfericky benzinak a turbo kachle.... ;-) Alebo porovnavas turbo benzin s turbom dieslu ? ;_) sak hod nejake auto kde to plati..alebo mi ukaz kde z hladkeho napr. 2.0L dieslu vytlacia 200+ koni ako to robi honda..... zaujimave kedze TDI tak plnia emisne normy,ze nemozu v CA predavat novy VW TDI...prave koli normam......a mozes sa ohanat kolko chces japoncami...este stale je na svete v predaji GM prve....i ked toyota ho zmakne...;-)
 

kone...

Pre spravodlivost by mal porovnavat asi kone...napr. 150k TDI a 150k 1,8T benzin (v plus-minus obdobnych kubaturach). Atmosfericky cojaviem napr. 2,0l benzin asi v sucasnosti uz nema obdobu v 2,0 hladkom diesli. Kazdy typ motora predsa dosahuje svoje spickove parametre svojskym sposobom. Ked benzin - kubaturou tak diesel turbom. Ked diesel turbom ale aj kubaturou - tak benzin musi pridat tiez - este viac ccm alebo turbo, aj dve turba...a tak donekonecna:-)))).
Ale v ziadnom pripade nie som privrzencom tych maloobjemovych "nadupancov" typu 1,4TDI resp. 1,4TFSI a pod. To nie je dobra cesta.
 

 

Jazdil si uz maloobjemovym "nadupancom" ? Skus si 1,4 TFSI a uvidis ze v tom je buducnost benzinovych motorov. Ved ich zacinaju robit uz aj v Peugeote a v BMW. Takze nieco na tom bude. Ta 1,4 je lahka ma perfektny tah od 1700 ot do cca 6500-7000 a ma nadherny zvuk. Ved skus si precitat test na Golfa GT tu na sme.sk . Pri porovnavani diesel : benzin. 2,0 TFSI 200 koni 280 Nm 2,0 TDI 170 koni 350 Nm. Samozrejme da sa ten benzin precipovat aj na vyssi vykon ale to sa da aj diesel. A aj cipnuty benzin bude mat nizssi krutiaci moment. A este si zoberme do uvahy ze benzin je kvalitnejsie palivo.
 

 

Bohuzial, nejazdil som s nim, preto povazujem svoj nazor za velmi subjektivny. Nemam nic proti nizsim objemom benz. motorov ale preplnit ich dvoma turbami, vyhnat vykon na 170k a tie otacky, co sa tam tocia, az mam strach, ci sa ten motor nerozleti. Taky motor nemoze vydrzat prilis dlho. Ale aj nizkoobjemove TDI-cka nie su bohvie co, co sa tyka hlavne kuktury chodu, ci je to 1,4 3-valec od VW alebo 1,3 4-valec - od Opla, v testoch sa spomina sice dobra spotreba, ale ten vykon nie je az taky ocarujuci a kultura chodu - no brrr. Kazdy vykon by mal mat akosi to "svoje miesto" vo valcoch a nie nasilu ho zvysovat (neplati pre tunerov..;-) ). Mam kamosa, co si vytunoval Octaviu 1,9TDI na 200k a 400Nm - vraj - tak mu to pocitac ukazal. No ale ziadne zazraky sa nedeju, uz to chce dat spat. Proste na tento vykon je idealnych aspon 2,4l objem (napr Alfa159 2,4JTDm - tie iste parametre a skvela jazda bez "namahy"). Objem 1,9 je tak do 150k. No a tie 1,4 tak do 100-110k, si myslim. Viem ale, ze vsetko je mozne...:-))).
 

 

Ta 1,4 ma kompresor a turbo nepracuju naraz. Pekna animacia ako to funguje je na www.vw.sk . Otacky : max vykon 170 PS motora je pri 600 ot ale max krutiaci moment je medzi 1500- 4750. takze ten motor sa nemusi nejako extra vytacat. VW ma nejaku skusenostu s turbami takze by som sa nebal. Robi sa aj 1,4 140 koni a budu aj ine vykonove verzie ( aj s inymi kubaturami napr. 1,8 ). Male diesle sa ani mne nepozdavaju - asi preto ze su to 3-valce. Aj ked 1,4 TDI motor od VW bol svojho casu vyhlaseny za motor roku vo svojej kategorii. PS:Ak mas zaujem tak Golfa s 1,4 140 koni maju teraz v Blave v predajni Autogroup na Galvaniho - pri Avione tam by si si ho mozno mohol skusit (neviem ci ho maju ako predvadzacie). Vyskusaj a budes nadseny. PPS: tiez mam kamarata co si nacipuje kazde auto jeho minula Octavia RS mala 220 koni, pred rokom a pol kupil Citrona C4 a hned novy motor si cipol.
 

Jozki,

urcite si to pojdem aspon raz vyskusat. Ako som pisal nemam s tym este skusenost a samozrejme lepsie je raz skusit ako 100x pocut alebo citat. V poslednej dobe si takto s kamaratmi poziciavame a skusame svoje auta, aby sme mali ake take skusenosti a mohli vyjadrit svoje pocity z benzinu alebo turba, no bohuzial 1,4 turbo este nema ziadny kamos, tak mozno u toho VW predajcu oprobujem..:-)...a snad dam aj vediet.
 

vôbec netreba porovnávať turbo benzín a turbo diesel

vieš mi povedať prečo sa nerozšírilo preplňovanie benzínových motorov natoľko ako preplňovanie dieselov??? ...porozmýšlaj, potom ti to poviem
 
Hodnoť

Ved prave to je cudne!

ze v CA nemozu predavat dieslove motory, ale taky 5 litrovy Ford, Chevy, GMC, Dodge... bez problemov, aj ked hladina CO2 je v tychto motoroch neporovnatalne vyssia. V EU je to vsetko o CO2. Dalsia vec je ze v US 95% aut ma automatiku=vyssia spotreba=viac emisii.(aj ked je to pohodlnejsie). V EU 95% ma manual. Kym bude v US stale taky lacny benzim v porovnani s UK takmer 4 krat lacnejsi, tak Amici nebudu tlaceni kupovat auta s nizsou spotrebou. A samozrejme ze porovnavam TDI, Tdci, Cdi, i-cdti. Tu v EU je 90% aut s vykonom medzi 80 az 200 koni a v tomto rozmedzi najdes vsetky dieslove motory od VW(Audi, Skoda, Seat), Mercedes, Honda, Toyota, Mazda(pouziva Fordacky motor, tak ako Volvo)....A v realnom svete, taky naftak aj ked ma horsie zrychlenie z 0-100, sfukne benzin bez problemov mezi 50-130, lebo kym v benzine vykon graduje postupne tak v diesli ho dostanes v takzvanom "mid range pull" naraz v priebehu niekolkych sekund. Ale to asi nevies, ked v CA je 60Mph povolena rychlost.
 

 

Iba mala poznamka: Mazda, pouziva, ale aj nepouziva motory od Fordu. Male diesle (Mazda 2, 3) s objemom 1,4 - 1,6 su od PSA-Ford, ale Mazda ma vyvoj 2-litroveho dieslu stale pod svojou kontrolou (napr. v Mazde 5,6). Tento motor sa bude montovat aj do Mazdy 3. Vyvija sa aj 2,2 -litrova verzia.
 

Vobec to nie je cudne,

emisie z vyfukov nie su len CO2, California zakazuje diesle v osobnych kvoli sadziam a oxidom dusika. A to tvoje porovnanie diesel-benzin trocha kriva - platilo by to pri zrychlovani na patku. Lenze zakvaltujem a som prec...
Inak osobne nemam rad zrovnavanie benzin-diesel ani co sa tyka ekolologie. Vacsinou sa zrovnava neporovnatelne - TDi by sa mal zrovnavat len s TFSi. Navyse, vyroba tuboduchadla potrebuje specialne materialy ktorych vyroba je energeticky narocna a teda neekologicka. Na to sa vsak radsej zabuda.
 

Na to som poukazoval,

ze v EU hlavnym meradlom emisii je CO2, kdez to v US pozeraju na nieco ine, aj ked ja si osobne myslim, ze oni diesle nechcu na svoje trhy pustit(isty druh lobby), lebo keby ludia zistili vyhody, tak hned by im klesol pocet predanych benzinovych nenazrancov. Ved nedavno vedci zverajnili spravu ze za glob. oteplovanie je zodpovedne HLAVNE CO2. Takze take reci o sadziach hlavne v US ktory je "prispievacom" CO zo 40% su trochu zcesty, hlavne pri dnesnych filtroch pevnych casti pri dieslovych motoroch.
 

No ved uvidime ze s cim

vyrobcovia pridu, podla novej legislativy maju mat auta predavane v Kalifornii o 30 % nizsie emisie CO2 oproti sucasnej hladine. A to nie je odporucanie, je to norma ktoea sa bude plnit alebo sa to auto v Kalifornii predavat nebude. Ked to bude fungovat, urcite sa toho chytia aj ostatne staty.
 
Hodnoť

diesel vs. benzin

Ja uplne suhlasim s ppt. I ja som bol takym neveriacim tomasom pri dieselovych motoroch. Vadilo mi ich klepkanie, smrdenie, relativne maly vykon. Neuverite mi, ale uz volakedy davno pradavno ma taka Skoda Felicia 1,9D celkom prijemne prekvapila v dynamike oproti benzinovej verzii. Dovolil som si s nou viac. No a na dnesne preplnane diesle sa veru takmer ziadny benzin nechyta, prave koli priebehu narastu vykonu. Kto to vyskusal, vie o com to je. Vynimkou su len snad preplnane benzinove motory, ale tych dobrych je naozaj velmi malo, tie urcite stoja za to ale aj stoja (chapete)! Ved aj ten 1,8T v Octaviach a Passatoch nestal za nic, bola to leniva a pazrava mrcha. Jedine, co maju ale benziny navrch je ich relativne jemnejsi a kludnejsi zvuk. A ten mam rad. A pri takych V6 a V8 a viac "V" je to naozaj pozitok pocuvat pri pridani plynu aj bez tych plastovych okapotovani alá TDI motorov. V tom jednom mi este tie TDI-cka nerezu.
 

;-)

Ja mam Forda...2.0L.... SVT...v zaklade to malo 170koni...teraz po tom co ho fukam prochargerom mam 280 na kolach ;_)
Inak..prevez sa napr. v terajsom Golfe GTI z modernym 2.0L turbom... a potom to porovnaj s 2.0L TDi od nich ;-)
 

 

Benzin Golf GTI 200koni a Golf GT TDI 170koni. Benzin ma z 0-100 nejakych 6.5 sek a diesel asi o 1 sekundu pomalsie. Ale zase mid range pull ma lepsi diesel, aj ked ma nizsiu maximalku. Takze vsetko zalezi od toho aku jazdu preferujes. Nic si nenahovarajme tvoj ford je riadne delo, ale bud uprimny, jedine kde to v CA vyuzijes su semafory, ked sprintujes od jedneho a pri druhom musis zastat lebo je cervena a aj to sa len ukazat pred kockami, alebo to natriet nejakemu sikmemu s Acurou Integrou,alebo niekde v Riverside smerom do Nevady, lebo LA County a Orange County tam je traffic cez tyzden non-stop a okrem toho povolena max. 60mph.
 

Oh pockaj

Asi sme sa na zaciatku teda nepochopili...na normalnu jazdu, obcas sportovu...ok diesel...pekny tah , lacne vozenie... ja SVT nepouzivam na nakupy a podobne...staval som si ho na okruhy, nie som blazon ako pan pol. prezident lietat po cestach vyse 200 stale.....cize ja som to myslel tak,ze tvrdis,ze sportove auta dokazu nahradit diesle ...a spomenul si Fabiu RS....a ze kazda automobilka ich ma....ale vyslovene sportove verzie su zatial stale benzinove... Golf GTI, Mazda Speed 3, 6, Focus ST, Astra OPC, BMW M3, M5, M6, Alfa GTA atd atd...

P.S: ja som CA myslel canada, nie california ;_)
 

ano

V jednom s tebou suhlasim...ak clovek stavia auto na okruhy, preferuje sa benzin (i ked uz aj tam sa tlaci TDI - vid le mans a audi...). Vsetky cistokrvne sportiaky ako hlavne maserati, ferrari, lambo...atd... su benzinaky od cojaviem V6, V8, V12....a su vacsinou atmosfericke bez preplnania, nie je to potrebne, maju objem, maju nizku hmotnost, maju teda aj vykon. Ale k beznemu kazdodennemu jazdeniu, kde sa ti strieda mesto s vidiekom a dialnicami a aj povedzme hornatym terenom lepsie vyuzijes TDI a jeho "zatah" ako benzin, ktoremu skor vyhovuje dlhy rozbeh a konstatna rychlost aj na maximalku trebars. Naozaj, kazdy nech si veberie podla toho, kde prevazne jazdi. Ja mam aj benzin aj diesel a som nesmierne rad, ked mozem z benzinu presadnut do diesla a konecne si vychhutnavat dobru jazdu.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto