SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako predčasne nezničiť katalyzátor (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Dovolim si polemizovat s prvou vetou,

ucinnost katalyzatora sa nijako vyrazne nad 100 k neznizuje. V januari som bol na emisnu so zeninym Stratusom. Ten kram ma 11 rokov a najazdenych 197 k, presiel v pohode. Vsetky sledovane parametre boli velmi dobre, niektore parametre boli velmi vyrazne lepsie ako zakonne poziadavky. A to ten Stratus zazil studenych vyjazdov az-az... zima v Ontariu nebyva prave prijemna.
 
Hodnoť

otázne je

aké sú emisné limity v Ontariu
 

Narychlo neviem,

musel by som vyhladat protokol z merania a opisat to odtial. Predpokladam, ze budu odlisne, nakolko metodika je odlisna. Auta so schemou pohonu 4x2 sa meraju na brzde, neviem vsak aka je predpisana zataz motora pocas merania. Jedine auta s nevypinatelnym pohonom 4x4 sa meraju na volnobeznych otackach.
 

OK, nasiel som to:

Boli vykonane dva testy, ASM 2525 a volnobezny. Vysledky:
ASM 2525 (25 % zataz, 25 mph rychlost)
HC (ppm): Limit 62, namerane 6
CO (%): Limit 0.35, namerane 0.02
NOx (ppm): Limit 467, namerane 60

Volnobeh:
HC (ppm): Limit 200, namerane 5
CO (%) : Limit 1.00, namerane 0.04
NOx (ppm): Nemerane

Neviem ako to vyzera v porovnani s limitmi na Slovensku. Uz je to 6 rokov odvtedy, ked som bol na Slovensku naposledy na STK. Aj vtedy bol vsak kat uplne v poriadku napriek faktu, ze to auto malo najazdenych 265 k (bolo vsak relativne mlade, 4.5 roka)
 
Hodnoť

 

Co su to tie karbony?
Teda nemusi byt kazdy odbornik na spalovanie a katalyzatory ale..... "karbony"?
 
Hodnoť

tak to som zvedavý...

... ako prejde EK A6 ktorá má natočených 540 tkm....

Ale iné ma zaujalo..... v Canade sa merajú emisie na brzde?

To by napríklad znamená že tak sa dajú zmysluplne merať emisie dieslov.... na rozdiel od úplne nezmyselnej metodiky tzv. "volnej akcelerácie" ktorú zúfalo obhajuje MDPT a ktorá je dokonale neobhájitelná....
 
Hodnoť

Hmmm...

zaujimave, ale skor ako na emisnej kontrole asi nezistim, ako sa ma moj katalyzator, ci? Za studena radim pri 3000ot a po dialnici sa chodi malo, tak bude asi v pohode, ale aj tak ma to zaujma.
 
Hodnoť

 

navrhujem zalozit pozicovku katalyzatorov a lambda sond na najpouzivanejsie typu aut, ktory sa EK bude tykat. ja neprejdem ani nahodou, takze bud to zaplatim, alebo to budem musiet riesit pozicanim (rano do servisu namontovat, EK, odmontovat a domov). pre pripadnych rejpalov jazdim na LPG a ta trocha CO2, ktore vyprodukujem za tych par km, ktore rocne prejdem nikoho nezabije :))
 

takto to robia niektorý tunery

1) kúpiť katalyzator s dostatočnou účinnosťou na prejdenie cez emisnú ukončený na oboch stranach prírubamy

2) Vyrobyť rovnako dlhú náhradu katalyzátoru ( väčšinou sa pomocou trubky vymláti vnútro starého katalyzátora ) ukončenú rovnakýmy prírubamy.

3) Pred emysnou náhrada dole kat. hore. po emysnej kat. dole náhrada hore. Katalyzátor potom pri správnom skladovaní vydrží celú životnosť auta. Keďže sú použité príruby dá sa kat a náhrada prehodiť aj na parkovysku, jediné čo torebujete sú dva kľuče č.13 resp č.15
 

 

aaaale, taku trubku mam na balkone a nie z vymlateneho katalyzatora (to moze viac uskodit ako pomoct :), ale pekne na mieru urobenu. problem je, ze ma to uz prestalo bavit, vysoka spotreba, atd... takze som tam dal original kat, ale kara ma uz dost najazdne, tak sa ani necudujem. okrem toho tam mam plyn, ale tak dementne namontovany/nastaveny, ze ani s novym katom a lambda sondou neprejdem, takze to budem musiet vyriesit nejako inac :))
 

re

Ja som netvrdil že to pomôže či uškodí...
Len že to niektorý takto robia...
 


Najčítanejšie na SME Auto