SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Poslední mohykáni (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Type R

celkom slusny clanok, mam vsak pocit ze brzdy v type R-a boli celkom slusne, ani pri sportovej jazde (skusali sme na Jankovom Vrsku a to viackrat hore-dole za sebou) sa mi brzdy nejavili ako slabe alebo poddimenzovane. Ten zvuk je neskutocny a sedacky su na jednicku s piatimi hviezdickami.
A musim suhlasit so zadnou napravou, je to trochu nervozny pocit ale da sa nato zviknut a treba sa poriadne sustredit na riadenie. Ale nezazil som ziadnu kriticku sitaciou sposobenu zadnou napravou.
Mozno este, by som Type R prezul na sirsie pneumatiky.



 

Co sa tyka brzd...

Nikto nepovedal, ze brzdy Type R su slabe... Boli len podstatne slabsie ako v Cliu, jednoducho brzdny ucinok v aute typu Type R som si predstavoval trocha inac. Pri ostrom brzdeni nereaguju natolko presvedcivo, nemate ten spravny pocit, ze v Honde urobili vsetko pre to, aby Civic zastavoval tak dobre, ako by sa len dalo.
A co sa tyka jazdnych vlastnosti... Zatial co sa Civic s vypnutym ESP hrabe vsetkymi silami zo zakruty nosom von, Clio ani nenaznaci presmyknutie prednych kolies... Ked sme mali Clio v Autozurnali na samostatny test, nemal som tu moznost vyskusat ho, preto som privelmi nechapal nadsenie Misa Karpata, ktore v nom toto auto vyvolalo... Po porovnavacom teste som ale absolutne pochopil, o to viac, ze som ho mohol konfrontovat s jeho azda najvacsim konkurentom. Ako som napisal v teste... Civic nie je zly a bral by som ho vsetkymi 10. No na Clio to nestacilo.
 
Hodnoť

Este na SR som mal moznost

dlhsiu dobu sedlat Integru Type-R a chvilku Accorda Type-R (Miso vie ktore ;_)) bola to sranda...ale za svoje sucasne SVT by som ich nemenil ;_)
 
Hodnoť

Polotuha zadna naprava?

Co sa stalo s lichobeznikovymi ramenami na vsetkych 4 kolesach?
 
Hodnoť

no neviem

ak sa na to pozeram rozumom tak jednoznacne honda.v prvom rade neverim francuzkym autam a specialne renaultom a za druhe erkove hondy si drzia stale dobru povest a aj cenu co sa o renaulte neda povedat.skor by ma v tychto autach zaujal test keby uz maly za sebou aspon 50 tis km ci by sa dalo na renault spolahnut v sportovej jazde ako na hondu.honda je v sportovych autach v normalnej cenovej kategorii neprekonatelna stale.jazdil som z 8ckoveho civika iba na 1.8s v-tec a bol som uchvateny.co musi dokazat R
 

honda

je super, mozem potvrdit, rok skusenosti...
a vyhlad dozadu? nemam pocit ze by bol nejako zly
J.
 

Uz ked zrovnavame;

nedavno tu bol test octavky RS, zrovnatelny vykon, vaha o nieco vacsia a...tocak vyssi o 90 Nm, navyse vo velmi sirokom rozsau otacok... Pri prakticky rovnakej cene by bola moja volba jasna.
 

 

Neda mi nereagovat aj na tento prispevok... Ide o to co od auta clovek caka. Pokial potrebuje rychle a pohodlne rodinne auto, Octavia splni vsetky jeho tuzby do poslednej bodky. Zazitok z jazdy je ale, bohuzial, s tymito autami neporovnatelny. Civic s Cliom su cistokrvne sportiaky, auta zrodene so zameranim na co najvacsiu radost z jazdy... Pricom Civic je uz taky aj v serii a Clio je zmenene komletne, so seriou nema takmer nic spolocne. A Octavia je v podstate rodinny sedan ktory urobili rychlym pridanim silneho motora. Netajim sa tym ze Skodu mam rad, ale toto je naozaj zial neporovnatelne a predpokladam ze kazdy kto si tie auta mal moznost vyskusat by mi dal za pravdu... Opat, prosim, nepochopte ma zle, Octavia RS je samozrejme rychle auto so skvelym podvozkom, no ju by som sa neodvazil nazvat hrackou. Pricom Civic s Cliom si privlastok hracky zasluzia v plnej miere.
 

Sorry Tomas,

u mna tieto cuda maju velmi daleko k sportovym autam. Hrabu na zlom konci a pre mna to tym konci. Neviem s tym jazdit (teraz myslim jazdit, nie cestovat) aj napriek tomu, ze som s predohrabom najazdil zhruba 0.5 mil km. Sportiak jednoducho vzdy hrabe vzadu. Navyse ryza je u mna big no-no a s povestou ktoru "nadupane" Civicy v Kanade maju...
Pre mna ta otazka bola aj tak len akademicka, Type R je v Kanade nedostupny, takisto Skoda a Renault (vsetky modely)
 

 

Niekedy dokaze predohrab priniest viac zabavy ako zadokolka... A nech sa za toto moje vyjadrenie nikto nehneva, ale s cliom to bolo zatial asi najzabavnejsie co som mal tu moznost za moju kratku, no podla mojho skromneho nazoru pomerne bohatu testovacsku karieru zazit. To auto je sportovejsie ako minimalne polovica americkych pseudoaut, aspon tolko moj nazor... Ale Ameriku som nikdy nemal rad.
Ide ale o osobne preferencie, ja rozpravam o beznych cestach kde sa predny nahon ci nebodaj stvorkolka dokaze vyrovnat, ak nie prekonat jazdnymi vlastnostami zadny nahon... Na okruhu a hladkych asfaltkach je to samozrejme ine.
 

Suhlas,

tu ide presne o osobne preferencie. Ako som uz napisal, je proste s predohrabom neviem jazdit, stale mam pocit nedostatocneho ovladania zadnej napravy. Konieckoncov, vyrastol som v ere zigulikov a skodoviek. Napokon, mozeme mat aj iny nazor na pozitok z jazdy, jazda po asfalte ako po kolaji mi akosi nevonia, naopak, sotolina, tuha zadna naprava a 440 cu-in large block by zhruba predstavovali moje preferencie.
 

v8

takeho uja klementa by som posadil do skalky s laliami a nie za volant a s big blokmi na neho nechod, to by mu smrdelo a jeho deti by sa toho bali
 

:D lol

Porovnavas sportovy hot hatch a "sportovu" RS, srandujes?
Porovnavas n/a motor z turbomotorom, srandujes?
Najprv si nastuduj (ked uz nevies) nieco o autach a potom tu davaj mudre rady toho, co by si si kupil:) Potom kazdy kto jazdi na RS si mysli, ze ako ma super delo.....
 

 

Ale jasne ze sranduje, ak oktavka, tak jedine TDI! ;)
 

presne tak

najlepsia je KOKTAVKA RS TDI :-)))))))))))))
 

A ty si kto?

Karl Benz osobne? Viem o autach svoje, napriklad aj to, ze auta sa kupuju ako vino - podle osobnej chuti a penazenky. Rady nedavam nikomu, jednoducho som vyjadril svoj nazor. Kup si ryzu za melon ak chces, je to tvoje pravo.
K tej technike; na RS nejazdim, neda sa tu kupit. Teraz dokazem svoju nevedomost este dalej. Nastupca mojej sofistikovanej kosacky (2 x OHC, 4 ventily na valec, VVT) bude obycajny lowlife OHV. (ss sa mi teraz vysmeje ze to ma len 330 hp zo 6 litrov)
 

to je v poriadku tomcat

Zub len chcel povedat, ze porovnavat hot hach (aj ked ja osobne za hot hatch clio ani civic nepovazujem) a koktavku nie je moc koser...

samozrejme , koktavka RS moze mat v celku dobre jazdne vlastnosti - v kazdom pripade to nikdy nebude take HOT ako opel astra OPC , ci Focus ST - o impreze wrx STI ani radsej nehovorit...
 

 

jasne ze to nikdy nebude astra opc lebo civic je podstatne lepsi
 

 

HOt hatche sa tahaju od80tych rokov a clio tam rozhodne patri a patrilo uz prvou ostrou verziou 1.8 16V. tak isto ako Peugeot svojou 205 GTI, ci 306 S16, Astra OPC nikdy nedosiahne kvalit francuzkych hot hatchov, na to je to auto prilis nepresne a nudne. Francuzy veedia stavat predokolky na asfalty velmi dobre, co dokazuju aj naj hothatche 90tych a 80 tych rokov ako 205 GTi, ci saxo VTS - kto sa vozil vie a chape, kto nie mal by skusit a pochopi. Uz clio RS verzie II bolo viac nez vyrovnanym superom CTR na okruhoch hoci malo slabsie motory, tu o5 francuzy dokazali ze vedia postavit funkcne a zabavne auto
 

nevysmejem, neboj:)

ja len aby si neporovnaval dve odlisne auta:) A OHV 6L, pekneee;) to mi "smrdi" nejakou amerikou:)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto