odrbavac spotreby. ja mam 807 jazdim opatrne a snad aj usporne- ziadna blazniva akceleracia ani rychlosti nad 120 km za hodinu- ale na spotrebu svojho 2-litroveho hdi uvedeny v dokumentacii som sa nedostal- nechapem odkial maju tie cisla.
s Pe 206 1,4 HDi (výrobcom uvádzaný priemer 4,3l/100km) ako som sa snažil jemne narábať s plynom, udržiavať optimálne otáčky, nikdy som nedosiahol lepšiu spotrebu ako 4,8l, bežne som jazdil za 5-5,5l... Treba však objektívne podotknúť, že väčšina áut nedosahuje výrobcom deklarovanú priemernú (ideálnu) spotrebu.
Je to pekny a kultivovany motor, ale za tu cenu to bude mat 607-tka (kratko pred generacnou vymenou) dost tazke. Len pre porovnanie: . Mondeo (novy model!) s 2.0TDCi ("len" 140ps, 2.2-ka zatial nie je v ponuke) v plnej palbe (ghia/titanium) je za 30tisic euro (1mil sk). A to je uvadzacia cena novinky, bez akcie, ktora za pol roka padne aspon o 2-3tisic euro. Dat 400tisic sk navyse (+40%!) za P607 mi pripada premrstene... . Porovnatelna Mazda6 (CD143, 143ps, plna vybava) je este lacnejsia - 28000Euro. To su vsetko auta priblizne rovnakej triedy, takze cena tohto Peugeotu mi pripada vysoka, hoci ten motor je vykonnejsi...
Myslim ze je chybou brat auta podla toho, ako ich do tried zaraduje (alebo chce zaradovat) vyrobca. Ani cena nie je podla mna to, co by malo rozhodovat ci auto je "stredna", alebo "vyssia stredna". Meritkom su skor rozmery, a to najcastejsie rozchod a razvor osi naprav. Tak si skus porovnat tieto hodnoty...
tak ako pise Stano, ale inak tiez musim suhlasit, ze ten pezot je drahy a za tu cenu je to podla mna nepredajne. Najme ked pozriem na cenniky bmw triedy 5, kde 520d stoji 1,33mil + balik vybavy advantage za 100tis = 1,43mil Sk a si v aute, ktore je na mile vzdialene od pezota. A k tomu mas este aj 5r/100.000km servis v cene...
pezot asi bude dobry
také skúsenosti mám aj ja