SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Spomienky - Škoda Favorit má 20 rokov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

143.500,- Kcs?

Mne sa zda, ze prve Favority neboli o moc drahsie ako posledne Skody 130, teda, ze stali 80-85.000,- Kcs, mozno 90.000,- Kcs. To myslim roky 1988 a 1989. Potom cena rastla a rastla :)
 

 

az narastla na 143.500 :-)) v 1994
 

 

vtedy ale uz nebola priemerna vyplata 3000 :-)
 

1. jula bolo prd dvadsiatimi rokmi?

"Pred dvadsiatimi rokmi, 1. júla 1987..."

ja teda neviem, ale povedal by som, ze 1. jula bolo pred dvadsiatimi rokmi 1. jula, nie 29. jula...
 

 

Faborit stal okolo 80 000 KCS, dopre si to pamatam..
 

cena

ja si tiez pamatam, ze zacinala na cene 84tisic a nieco
 

 

vies ze nas favorit stal rok vyroby 1994, s motorom, ktory uz mali felicie neskor 220 000,-
 

87.600,- Kcs

Tuzili sme po novom Favorite ked ho zacali vyrabat, no bol s cenou 87.600,- Kcs nedostupny. Kupili sme ho neskor, ojazdeny, 7-rocny, za 120.000,- Sk. Aka ironia! :)
 
Hodnoť

Neviem kde autor nabral

tu cenu spominanu v clanku. My starsi si to pamatame trocha inak. Pociatocna cena Skody Favorit 136L s motorom 46 kW (karburator Pierburg) bola 84900.- Kcs. Ceny zacala Skoda zvysovat az po pade cervenych spolu s miernymi upravami auta (katalyzator, jednobodove vstrekovanie, etc) a ku koncu predaja dosiahla az takmer 300000 Sk, cize 3.5 nasobok. Tento fakt - extremne zvysenie ceny s len s malymi upravami vyrobku je na vine tomu, ze osobne Skodu nemusim a nekupil by som ziaden z jej vyrobkov ani keby som byval v krajine kde su dostupne.
 

Neviem kde si ty nabral cenu 300.000,- Sk

Ku koncu predaja stál Faforit okolo 150.000,- Sk. Niekde som mal aj nejaký časopis z cenami, len ho teraz neviem nájsť. Za 300 tis. si v tej dobe (cca okolo roku 1993 až 1995) mohol kúpiť už poriadne auto a nie škodovku. Skúsim pohľadať nejaký dôkaz a dám ho sem.
 

takze takto: oktober 1994 oficialny cennik

Favorit LXi - 215.321,-
s motorom 50 kW - 220.484,-
Favorit GLXi - 238.992,-
s motorom 50 kW - 244.154,-
Favorit GLXi Silver Line III - 280.127,-
Favorit Special Line - 217.985,-
Favorit Comfort Line - 242.974,-
Favorit Solitaire - 284.603,-
Forman LXi - 256.649,-
s motorom 50 kW - 261.811,-
Forman GLXi - 288.173,-
s motorom 50 kW - 293.335,-
Forman GLXi Silver Line III - 328.621,-
Forman GLXi Solitaire - 334.800,-
Forman LXi Special Line - 259.312,-
Forman GLXi Comfort Line - 292.155,-
Forman LXi Van - 246.818,-
s motorom 50 kW - 251.981,-
Forman LXi Van Plus - 269.720,-
s motorom 50 kW - 274.882,-
Forman LXi Plus Sanita - 272.740,-
s motorom 50 kW - 277.903,-
LXi Pick Up - 232.292,-
s motorom 50 kW - 237.454,-

To je oficialny cennik prebraty z Autokatalogu na rok 1995. Ceny platne k oktobru 1994. Pre porovnanie ceny niektorych normalnych aut:
Mazda 323 LX 1,5i 4dv. - 539.000,-
Renault Clio RL 1,2 5dv. - 433.171,-
Peugeot 306 XN 1,4 5dv. - 504.500,-
Toyota Corolla 1,4 XLi 4dv. - 565.000,-
Opel Corsa City 1,2i 5dv. - 402.200,-

a najdrahsie:
BMW 850 CSi - 4.731.928,-
Porsche 928 GTS - 4.414.600,-
Jaguar XJ220 - 23.000.000,-
 

Pekny prehlad,

chyba ti vsak najdolezitejsi akcny model - Skoda Favorit Henline :)))
 

ganz neues Schoda Henlein..

http://www.youtube.com/watch?v=dlt4YS0CJSQ

:D
 

takze steev

najprv si over fakty, az potom pis bludy ;)
 

 

no ale az tak vekmi zase neuletel: Forman GLXi - 288.173,-
s motorom 50 kW - 293.335,-
 

reagoval som na Steev-a

ktory tvrdil, ze stal 150000...
 
Hodnoť

 

ja som mal uplne posledneho favorita (1994) a bol som s nim spokojny, lacne opravy, spolahlivy... az na to, ze to trochu viac hrdzavelo, ale to som ho kupoval az ako 6-rocneho...
 

 

Lacne opravy su super, ale nie az tak ako ziadne opravy (najma ked je tych lacnych vela). ;)
 

 

v podstate okrem tych klasickych ako je vymena olejov, ziaroviek a pod. sa mi stala len jedna 'vaznejsia' porucha a to bol pokazeny imobilizer. oprava vysla nejak do tisicky, ale dobre 3 tyzdne to trvalo, kym zistili, co to je.
 

...

tiez som mal favorita 1994, prakticky prve auto po tom, ako som si urobil vodicak, pekny, parizska modra :)
velmi v pohode vozik, dobra spotreba. mal som neskor este viacej aut, ale asi k ziadnemu som nemal taky srdecny vztah...
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto