SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aj na diaľnici používajte zipsovú jazdu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

to chceme vela

ked cakame od nasich vodicov, ze sa budu zipsovo zaradovat a este sa aj nepozerat na stroje.
Raz sme isli s kamaratom v autobuse okolo jednej dopravnej nehody. bola tam taka skupinka 18-19rocnych, a strasne sa museli dostat k oknu aby videli co sa stalo. kamarata to dozralo, nakoniec na nich skrikol:
Kukaj rychlo von, mozno uvidis krv...
Nuz je to aj o tom... ludia potrebuju senzaciu a ked ju nemaju v novinach tak vyuziju aspon nehody...
 
Hodnoť

zipsova jazda ?

v danom pripade zipsova jazda blbost
staci sa DISCIPLINOVANE vcas zaradit do priechodneho jazdneho pruhu a vylucit z hry dopredu sa tlaciacich chytrakov
 

 

Suhlas. Obvykle su znacky informujuce o zbiehani sa jazdnych pruhov umiestnene dostatocne vopred (najma na dialnici). Lenze poniektori su taki chytraci, ze do poslednej chvile sa este rutia lavym pruhom (tym, ktory konci) aby este stihli predbehnut dve-tri auta. Potom zabrzdia tesne pred zabranami ktore ukoncuju jazdny pruh, a pokusaju sa narvat nasilu vedla, do priechodneho jazdneho pruhu...
 

no vy dvaja ste amateri...

takych mam najradsej, co sa zacnu pri prvej navesti (400-1000 m) zaradovat, najlepsie prudkym brzdenim...
preto je to tak daleko dopredu oznacovane, aby sa plynule dalo spomalit na rychlost ostavajuceho pruhu, a aby ti ktori su v v tom ostavajucom pruhu mali moznost medz sebou vytvorit miesto pre dalsie vozidlo.
a zuzovany pruh sa ma opustit plynulou zipsovou metodou a nie panickym zaradovanim 400 metrov pred...
ano existuju exoti, ktori idu az 10 metrov pred zuzenie a potom sa vsackuju niekomu pred naraznik, ale to na mysli nemam...
 

 

absolutny suhlas, toto presne som mal na mysli aj v mojich prispevkoch nizsie, no ty si to vysvetlil najlepsie!
ak by to takto fungovalo, bolo by ovela menej kolon
 

vzdelavanie

dost casto sledujem cesku televiziu, na ktorej davaju pravidelne kratky magazin BEspecnosti SIlnicniho Provozu, ktory vychovava vodicov, pretoze spravne predpokladaju, ze mnohi vodici sa aj cele desatrocia nedostanu k novej vyhlaske.
pravdepodobne by k vyssej bezpecnosti prispelo, keby sa policia a ine kompetentne organy v spolupraci s mediami postarali o propagaciu dobrej veci

musime uz konecne prestat pouzivat to zname "Na Slovensku je to tak ..."
 

 

Nauc sa citat, ty profesionalny "inteligent"...
 

 

Suhlasim s moricko_s_dezinkom. Zaradovat sa ma az na konci, inac to vyzera tak ze niektori sa zacnu zaradovat hned, ini to potom vyuziju a idu az do konca pruhu.. cize priebezny pruh je v konecnom dosledku ovela pomalsi ako ten co konci..
 

NEZMYSEL

Pri zuzovani dvoch jazdnych pruhov do jedneho v pripade kolony maju vodici vyuzit celu sirku vozovky a na konci sa zipsovat - tej. vsetci normalne idu vo dvoch pruhoch a na konci ti v priebeznom zipsovym sposobom pustaju ostatnych;
Pokial sa najde co i len jeden debil ako ty co a JUST nepusti system je rozbity.
 

 

A este nieco. Aby sa dalo zipsovat, MUSIA dodrziavat aj danu rychlost. Teda musia ist vsetci tou predpisanou 60-tkou. Inak sa zipsovat neda.
Celkovo mi to vychadza tak, ze keby soferi jazdili tak ako maju, tak aj pri uzavreti jedneho pruhu nemoze vzniknut kolona. Proste len pribrzdis na 60 ale ides plynule dalej.
Tak isto, ked uz ludia pribrzdia na tych 60, tak sa vacsinou natlacia jeden na druheho a tak sa medzi nich zipsovat neda ....
 
Hodnoť

Zipsova jazda? (2)

Co je to zipsova jazda? Taky termin vo vyhlaske o cestnych komunikacia nie je. To je ako dogma o prednosti jazdca v neoznacenom kruhovom objazde.
 

toto je zipsová jazda:

§ 8 ods. 6 zákona č. 315/1996 Z.z. o premávke na pozemných komunikáciách:
"Ak je pri súbežnej jazde v niektorom jazdnom pruhu prekážka cestnej premávky, vodič vozidla idúceho vo voľnom jazdnom pruhu je povinný umožniť vodičovi prvého vozidla nachádzajúceho sa v jazdnom pruhu, v ktorom je prekážka, jej obídenie, ak ten dáva znamenie o zmene smeru jazdy. Vodič obchádzajúci prekážku pritom nesmie ohroziť vodiča jazdiaceho vo voľnom jazdnom pruhu."
 

 

Lenze toto u nas nechape 80% vodicov,a nielen to.
 

 

a 30 % chujov alebo negramotnych vodicov nie je schopnych dat znamenie o zmene smeru jazdy (smerovky)
 
Hodnoť

Zipsova jazda v praxi

V praxi to znamena ze ked vidim z dialky ze sa cesta zuzuje, zaradim sa a idem. Slusny vodic sa zaradi a ide. Magor v silnom aute (slusnych je viac) sa derie a nasilu snazi dostat do priechodneho pruhu. Co teraz ma urobit slusny vodic ak nechce zdrziavat? Ma pustit magora, alebo ma ist dalej? Minule som jednemu takemu somarovi v Mercedese M zablikal, a pan velkomozny mi este pohrozil, ze co si to ja plebs dovolujem zdrziavat ho v jeho spanilej jazde.
 

toto

je uplne normalne. Kazdy den chodim domov cez miesto, kde sa ma zipsovat. Su 2 druhy situacii:
- oba pruhy plne az po prekazku. Z pruhu z prekazkou sa neda zaradit, vzdy az taky desiaty ta pusti.
- niekolko aut sa zaradi este pred prekazkou, vznikne medzera medzi prekazkou a 1. autom v obmedzenom pruhu a toto veselo predbehne celu kolonu slusakov a potom sa tvari, ze ho maju pustit..
 

 

nechapem ta predsa je normalne prist az po prekazku a az potom sa radit, kolona slusakov ? myslis dementov co sa zaradia kedy sa im zachce a tvoria zapchu ?
 

kolona slusakov ? myslis dementov

Presne taki dementi ako ty robia kolony. Zaradim sa vtedy ked vidim znacku a nie 2 metre pred prekazkou.
 

 

nezmysel!! v zakone ktory tu bol citovany niked nie je napisane ze sa mas radit ked vidis znacku, ono je totiz uplne jedno kde sa budu auta radit, dolezite je aby respektovali ze raz ide z jedneho pruhu a potom z druheho - teda zipsovo
a najlogickejsie je robit to pred prekazkou a nenechavat zbytocne volny pruh ktory sa moze vyuzit
uplne suhlasim s ulukom - nie je vina vodica ktory je niekolky v poradi ze par dementov nepozna pravidla a radi sa kilometer pred prekazkou a potom vytvaraju zbytocne volny pruh
ich problem - ak som ja v takej situacii, v pohodke si dojdem az k prekazke a tam sa presne podla pravidiel zaradujem zipsovo
ak ma nejaky dalsi dement nechce pustit, natlacim sa mu tam na drzovku, ma poznat pravidla..
 

 

takze na drzovku

teraz mi povedz co je lepsie
vididim na znackach ze mi konci pruh, tak sa zaradim plynule do priebezneho pruhu bez toho aby som donutil vodica za mnou spomalit

alebo si to vo volnom pruhu preletiet k prekazke, a tam sa pchat na drzovku niekomu pred auto, ktory potom musi brzdit, a tym padom zbrzdis celu kolonu

dalsia kategoria su obzeraci.. potom to uz uplne tak vyzera, ze priebezny pruh ide pomaly, takze vsetci sa pchaju do toho na ktoreho konci je prekazka, tam zastanu a vyhodia smerovku.. great.. vodici vlavo nadavaju na tych v pravo, ti vpravo na tych vlavo, a debil je pritom niekde pri finiseri
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto