SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Počítajte s horším účinkom ABS na štrku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

"Na štrkových cestách nechávajte väčší rozostup medzi autami a brzdite citlivo. To isté platí aj na horských cestách s rozbitým povrchom a rozsypanými drobnými kamienkami."

toto vseobecne "know-how" snad plati aj keby som tam ziadne abs nemal, nie?
 

ano

plati, ale stale pribuda pocet aut s ABS a tiez vodicov, ktori si myslia, ze ked maju ABS zabrzdia skor a uz nemusia dodrziavat klasicke zasady. . .
 

 

jasne, chapem, ale hlavne pribuda tych, co si myslia ze ABS skracuje brzdnu drahu na akomkolvek povrchu...
 

Nepribuda.

Vzdy boli. Volakedy to predajcovia dokonca tak ponukali. Ked mi kolegyna povedala, ze, citujem,"ma to ABS, takze zastavi rychlo aj na lade" ma takmer prekotilo.
 
Hodnoť

ked uz brzdit

tak na kvalitnych gumach a pokial mozno mat kotuce aj vzadu. Tato kombinacia mi parkrat zachranila kozu. Ono aj to ABS je len tak dobre, ako dobre gumy ma clovek obute a ako zjazdene brzdy ma.
 

 

nesuhlasim s tymi kotucmi - mal som octaviu I a II, oba nove vozy, oba 4x kotuc. Hlavne na tej prvej generacii (podla mna PRISERNE auto vo svetkych smeroch) boli brzdy nieco otrasne. zaroven som s tym vlastnil vikendovu japonsku "hracku" ktora mala paradoxne vzadu bubny ale brzdny ucinok sa nedal porovnat ani nahodou s tou oct. A to mala octa daleko vacsie kotuce, brzdice, hmotnost bolo vyssia len o cca 150 kg.
 

tak slo mozno o nastup brzdnej sily

mam Mondeo a to brzdi tak, kolko stlacam pedal. Ak tlacim malo, brzdi malo, ak dupem vela, brzdi vela. Pride mi to logicke, da sa s tym lahko zzit a clovek si vie presne nadavkovat brzdnu silu. Ak aj potrebujem nudzovo zabrzdit, tak viem, ze si to mozem dovolit, ze ma to auto nenecha v stichu. Paradoxne, v situaciach, kedy som bol nuteny vyslovene dupnut na brzdu, sa auto chovalo spravne a ABS hadam ani nezaplo. Plynule a prudko zabrzdil bez toho, aby ma dalo do smyku. Podotykam, nemam ESP. Co mi zatial zaplo ABS, tak vacsinou v smiesne malych rychlostiach a v situaciach, kedy by som to skor necakal.
.
ked som potom sadol do kolegovho Megana a len zaskulil na brzdovy pedal, hned som mal pasy zarezane riadne v ramene... velmi neprijemny zazitok, ked nevie clovek presne davkovat brzdy.
 

sam to vravis...

ze sa s tym musi clovek zzit. Ja som napriklad v inom aute (z pozicovne), ktore brzdilo ako tvoje mondeo, skoro parkrat nabural do auta predo mnou - lebo to nebrzdilo :) Az ked som poriadne stlacil pedal, potom hej :)
Je to otazka zvyku a davkovat sa da v oboch pripadoch.
 

vies

ale je rozdiel davkovat na aute, kde len posteklis pedal a uz mas plny brzdny ucinok ako ked ho mas plynuly. Neviem ako ty, ja ked soferujem auto, nepotrebujem este na pozadi mysliet na to, ako citlivo musim stlacit pedal, aby som zabrzdil tak ako potrebujem. Skratka je to o starost naviac.
.
ale moze byt, ze to len tento jeden Megan bol taky, ze ine to tak nastavene nemaju.
 

jo...

nie som nejaky skuseny auto-moto borec, ale je to len otazka zvyku - ak na silnej motorke pridas mnoho plynu, letis .... :)
 

protinoha

to co pises je podla mna nie celkom logicke, vzdy je to o zvyku na reakciu a nastup brzdneho ucinku. ja zase ked potrebujem prudko brzdit, tak nepotrebujem mat pedal z drahou 20cm len preto, aby som normalne vedel brzdit. uz som brzdil na roznych autach a po par brzdeniach som si zvykol na vsetko. najvacsie problemy mi robilo asi ked som pocas dvoch dni stale striedal favorita s primerou. musel som si zvyknut na ostry nastup brzdenia, ale to je v pohode. tiez nesuhlasim s tym, ze treba mat kotuce vzadu. favo ma vzadu bubny, a brzdny ucinok je v pohode. akurat niesu predne kotuce vetrane, tak je to nachylne na fading....
 


Najčítanejšie na SME Auto