SME

Prvá jazda: Santana PS 10

Výroba terénnych automobilov vlastnej konštrukcie sa na území Španielska začala v roku 1956. Odvtedy sa značka Santana venuje vývoju a výrobe "pracovných" automobilov 4x4. Aktuálny model Santana PS 10 sa vyrába od roku 1998 a nedávno sa objavil  i na

santana ps10Pri pohľade na Santanu si každý musí uvedomiť, že toto auto je pracovný nástroj a podľa toho aj vyzerá. Márne by sme hľadali vo vybavení airbagy, ABS prípadne iné cestné doplnky. Proporcie karosérie sú čisto funkčné a bez prikrášľovania. Jediné, čo môže ozdobiť základný model, je doplnkové vybavenie navijakmi počnúc a strešným stanom končiac.  Výnimočne krátky predný previs karosérie zlepšuje nájazdový uhol prednej nápravy do strmého kopca. Strecha z polyesteru a sklolaminátu je viacvrstvová, s vloženou tepelnou izoláciou, aby neprepúšťala teplo a zimu do kabíny. Strohý interiér opäť rešpektuje podmienky pracovného nasadenia v teréne. Podlahy sú ľahko umývateľné a v nákladnom priestore je použitý hliník. Podľa prvej praktickej skúsenosti so Santanou si myslíme, že predné sedadlá mohli mať výraznejšie tvarovanie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na rozdiel od mnohých iných terénnych vozidiel súčasnosti, Santana ostala pri podvozku umiestnenom na oceľovom ráme. Predný aj zadný diferenciál dostal 100-percentnú úzávierku vypínateľnú na prístrojovej doske a kyvné nápravy. Na bežných cestách jazdí Santana s pohonom zadnej nápravy, predný pohon sa dá zapnúť pri akejkoľvek rýchlosti. Pre servoriadenie s obehom guľôčok je príznačná presnosť, ale nevýhodou je veľký polomer otáčania. Na to si musí vodič zvyknúť. Naopak, zvykať si netreba na motor Iveco, ktorý ťahá od voľnobežných otáčok stále rovnako a v teréne podrží aj menej zdatného vodiča. Maximálny výkon 125 k a krútiaci moment 275 Nm dokážu Santanu na ceste rozbehnúť na 140 km/h. Rovné cesty a diaľnice nie sú santana ps 10  klesanievšak ani zďaleka miestom, kde by Santana vynikala. Jednoznačným miestom určenia je ťažký terén. Absencia elektroniky bežnej aj v terénnych automobiloch má svoj význam, pretože zložitá elektronika trpí vyššou pravdepodobnosťou poruchy ako mechanické systémy. Jednoduchá technika by mala znamenať jednoduché a nenáročné opravy. Santana schopná odviezť náklad s hmotnosťou tisíc kíl existuje aj v prevedení N1 ako malý úžitkový automobil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  3. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  5. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  8. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 16 484
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 263
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 915
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 375
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 888
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 759
  7. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 316
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 178
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  2. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  3. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  4. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  5. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  6. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 105. /
  7. Martin Turčan: Manifest občianskej bezmocnosti
  8. Tomáš Karľa: Mikael Stanne: Príbeh hlasu Dark Tranquillity
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 584
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 43 751
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 309
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 17 565
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 292
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 194
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 907
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 482
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu