SME

Peugeot 206 RC

Marcus Gronholm získal dva tituly majstra sveta s vozidlom Peugeot 206 WRC (World Rally Car). Vďaka tomu sa stal najúspešnejší športový Peugeot v histórii značky snom mnohých pretekárov a fanúšikov rely. Špeciál Peugeot 206 WRC s výkonom 300 koní je však

pre hobby jazdcov v podstate nedostupný. Preto Peugeot našiel riešenie, ako tento sen aspoň čiastočne splniť a postavil Peugeot 206 RC - "súťažné" auto na každý deň.

Upravené už z výrobnej linky

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po úspechoch 206 WRC v športe sa roztrhlo vrece s vodičmi, ktorí si sériový Peugeot 206 vyzdobili doplnkami, aby sa čo najviac podobal športovému ideálu. Vonkajšie doplnky na karosérii testovaného modelu 206 RC sa nepodobajú na lacné gýče z burzy. Pozornosť a rešpekt budí aj modifikovaný predný nárazník so zabudovanými hmlovkami. Nové je aj veko palivovej nádrže z hliníkovej zliatiny. Základnú sadu spojlerov okrášľuje pochrómovaná koncovka výfuku. Veľmi efektne pôsobia disky kolies (17") a spätné zrkadlá z ultraľahkého materiálu (karbón).

SkryťVypnúť reklamu

Takmer pretekársky kokpit

Interiér je tiež mimoriadne bohatý na športovú symboliku a ušľachtilé materiály. Hlavica radiacej páky je z hliníkovej zliatiny a časti sedadiel, prístrojovej dosky a výplne dverí sú potiahnuté alkantarou (brúsenou kožou). Na niektorých miestach vrátane volantu nájdete aj klasickú kožu. Volant padne do rúk ako uliaty a aj odpor posilňovača riadenia (s premenlivým účinkom) je primerane tuhý s ohľadom na výkon auta. Najvýnimočnejšou časťou interiéru sú anatomické športové sedadlá s vynikajúcim držaním tela v zákrutách. Zvlášť sedák má vynikajúce bočné opory na stehná. Znižuje to síce komfort nasadania, prvoradý je však zážitok z jazdy a pohodlné sedenie. Komfort na palube zabezpečuje bohaté sériové vybavenie a do istej miery vyvažuje nadštandardne vysokú cenu malého Peugeotu 206 RC. V cene zákazník dostane automatickú digitálnu klimatizáciu, ovládanie autorádia pri volante, čelné, bočné a hlavové airbagy, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, bezpečnostné systémy ABS, ESP a palubný počítač. Športová atmosféra interiéru je zvládnutá výborne, pritom ostáva priestor na každodenné potreby motoristu - teda okrem predných sedadiel sú k dispozíci aj dobre tvarované zadné, veľká odkladacia skrinka pred spolujazdcom a batožinový priestor objemu 245 litrov. Pod jeho dnom nie je rezervné koleso ako obyčajne. Pre prípad defektu je v kufri špeciálny sprej na jeho opravu.

SkryťVypnúť reklamu

Správne naladený

Zadná náprava prešla takmer kompletnou rekonštrukciu. V priestore, kde inak býva rezervné koleso, pribudli pomocné ramená a stabilizátor. V interiéri sme našli mnoho kompromisov medzi športovým autom a vozidlom na každý deň. Podvozok už kompromisy nepozná. Tvrdé pruženie ešte zvýrazňujú nízkoprofilové pneumatiky. S takýmto podvozkom a obutím sa na dobrom povrchu ciest dajú stvárať divy, nevynímajúc jazdu kontrolovaným šmykom. Hrboľaté a poškodené slovenské cesty vyžadujú jazdu po špičkách, inak by na to mohli doplatiť disky alebo nízkoprofilové pneumatiky rozmeru 205/45 R17 W. Dvojlitrový benzínový motor s premenlivým časovaním ventilového rozvodu má ostrý zvuk už pri voľnobežných otáčkach. Na stlačenie plynového pedála reaguje okamžite a zvukom dáva svetu na známosť, že spolu s výfukom prešiel starostlivým ladením. Veď dostať z dvojlitra takmer 180 koní nie je maličkosť. Navyše motor výborne ťahá už od nízkych otáčok. Pretekárske harašenie sa začína pri dosiahnutí 4000 ot/min. Óda na radosť sa končí pri 7300 otáčkach zásahom obmedzovača. Pre menej skúseného vodiča môže byť horné spektrum otáčok doslova nebezpečné, pretože Peugeot 206 RC dosiahne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 225 km/h. Spotreba je priamo úmerná vyťaženiu motora a štýlu jazdy. Za celý test sme spotrebovali v priemere 10,4 litra, čo je viac ako priemer 8,6 litra udávaný výrobcom, ale bez problémov sme mimo mesta jazdili so spotrebou 7,6 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Pretekárska atmosféra na každý deň

Nazávisle od toho, či idete rýchlo alebo pomaly, s Peugeotom 206 môžete prežívať rýchlostnú skúšku majstrovstiev sveta každý deň. Na nasávanie atmosféry stačí dodržiavať povolenú rýchlosť. Podvozok a zvuk výfukového potrubia vytvoria to ostatné. K pretekárskemu zrýchľovaniu patria aj vysokoúčinné brzdy s vynikajúcim chladením a brzdovým asistentom. Laik má pocit, že Peugeot 206 RC vchádza do zákruty po koľajniciach, znalec však spozná, že takto jazdí pretekárske auto. Testovacích 870 km nám stačilo na to, aby sme cenu 819 900 Sk považovali za primeranú, hoci medzi malými autami nevídanú. Peugeot 206 RC vám urobí rovnakú radosť z jazdy ako legendárne športové autá, ibaže nestojí dva alebo tri milióny korún.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 152
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 771
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 640
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 636
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 715
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 3 093
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 909
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 227
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Péter Hunčík.

Zverstvá na sklonku vojny sa často vymykali logike.


33
Hráči Slovenska sa radujú z gólu v zápase základnej A- skupiny Slovensko - Slovinsko na MS v hokeji 2025.

Súpera mohli doraziť, namiesto toho si skomplikovali život.


17
Nataša Holinová

Fico sa chystá zastaviť šírenie nenávisti. Konečne.


50
Lev XIII.

Lev XIII. bol druhým najdlhšie žijúcim pápežom vo funkcii.


8

Neprehliadnite tiež

Škoda Enyaq Coupé RS

Športová verzia dostala upravené tlmiče.


8
Peugeot 309 bol prvým modelom značky, ktorý sa dal kúpiť v Tuzexe, biele GTI je však dovezené zo západu.

Bol prvým modelom značky, ktorý sa predával v Tuzexe.


Oliver Varchol 2
Ilustračné foto

Ktoré krajiny majú 10 dňovú diaľničnú známku?


22
Citroën nepoužije na Slovensku reklamu s medveďmi.

C3 Aircross značka nebude spájať so šelmami.


11
reklama
  1. Martin Šuraba: Chlapec, ktorý stratil zápalky XXVI
  2. Jozef Pivarník: Dánsko a Slovensko: Dve Európy, dva svety spokojnosti
  3. Miloš Majšík: 500. výročie prvej písomnej zmienky o obci Papradno
  4. Miroslav Daniš: Historický úspech súdruha precedu
  5. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia
  6. Naďa Serafínová: Kto je Sulíkov syn a prečo obťažuje ľudí.
  7. Ivan Čáni: Dokáže NR SR prijať uznesenie odsudzujúce cestu Roberta Fica do Moskvy?
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Nazvali po ňom policajnú akciu, viac ako 20 rokov pôsobil v zločineckej skupine, priznal sa k násilným činom. Ostal bez trestu
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 615
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 24 031
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 615
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 112
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 9 617
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 514
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 059
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 122
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťZatvoriť reklamu