SME

Audi A3 Sportback 2,0 TDI

Automobilka Audi tohto roku rozšírila svoj modelový rad A3 o päťdverovú verziu A3 Sportback, ktorá sa stala samostatným modelom svojej vlastnej triedy. Audi A3 Sportback sa totiž líši od trojdverovej verzie dĺžkou karosérie, dizajnom, vútorným priestoro

Ani ryba ani rak ale Sportback
Vonkajší imidž modelu A3 Sportback nemožno hodnotiť inak ako pozitívne, pretože nová tvár Audi s rozmerným chladičom vyzerá naozaj dobre. Realizačný tím mladých dizajnérov dokázal dobre skĺbiť športový profil auta s požiadavkami na vnútorný a sportback zadokbatožinový priestor. Prírastkom dĺžky (+6,8 cm) v porovnaní s trojdverovou karosériou zaradil Sportback niekde medzi kompaktný hatchback, športové kombi a kupé. Takto zrejme vyzerá predstava mladých ľudí o imidžovom aute, ktoré nesmie vyzerať ako kombi pre starších manželov, ale musí spĺňať isté úžitkové vlastnosti. Zmeny interiéru sú v porovnaní s trojdverovým modelom nepatrné a vypracovanie detailov na tradične vysokej úrovni. Okrem dobre zvládnutej ergonómie nás zaujalo citlivé farebné zladenie čiernej a béžovej farby. Jediným diskutabilným miestom interiéru môže byť spojenie stredovej konzoly a tunela akousi vzperou kvôli kolenu vodiča. A3 Sportback 2,0 TDI má v základnom prevedení dvojzónovú automatickú klimatizáciu, ABS, ESP, čelné a bočné airbagy i brzdový asistent. Výrobca zrejme predpokladá individuálne zostavenie výbavy zákazníkom, preto sme autorádio, hlavové airbagy a ďlašie drobnosti našli až v zozname príplatkového vybavenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Skrytá sila nafty
Jedným z najžiadanejších motorov v A3 Sportback bude naftový agregát 2,0 TDI, ktorý sme vyskúšali v redakčnom teste. Technologicky vyspelý motor neostane športovému imidžu auta nič dlžný i napriek tomu, že je diesel. S výkonom 140 k a krútiacim momentom 320 Nm uspokojí veľmi náročného motoristu bez ohľadu na to, či je v meste, v kopcoch alebo na diaľnici. V prospech motora dopadlo konečné účtovanie spotreby, pretože v teste dlhom 781 km sme spotrebovali 52,3 l nafty, čo znamená priemernú spotrebu 6,7 l/100km. Silný motor by však mohol mať kultivovanejší zvuk a lepšie odhlučnenie. Daný agregát 2,0 TDI bude vhodný pre ženy, ktoré nemilujú vysoké otáčky a chcú, aby ich motor nezradil pri predbiehaní, hoci si nepodradia. Manuálna šesťstupňová prevodovka radí presne a ľahko ale napriek tomu odporúčame siahnuť po sekvenčnej prevodovke DSG. Riadenie s variabilným účikom elektromechanického posiľňovača v závislosti od rýchlosti iba vylepšuje pohodlné ovládanie auta. Jazdné vlastnosti Audi A3 Sportback a pôžitok z detailov sú síce v cene ale na veľmi vysokej úrovni. Spokojní sme boli aj s prenosom výkonu na stabilnú prednú nápravu pri vypnutej trakčnej kontrole.
Plnohodnotné Audi
Najlacnejšie Audi A3 Sportback s motorom 1,6 stojí necelých 900 000 Sk. Cena verzie s motorom 2,0 TDI a mechanickou šesť stupňovou prevodovkou začína tesne za hranicou jedného milióna korún. Audi A3 Sportback je v podstate veľké Audi zabalené do kompaktnej karosérie, pričom spĺňa nároky kladené na väčšie vozidlá značky. Model A3 Sportback nepovažujeme iba za druhé Audi do rodiny ale aj za samostané rodinné vozidlo. Vzhľadom na to možno cenu považovať za primeranú.

SkryťVypnúť reklamu

jazdapodvozokVyvážené jazdné vlastnosti v nás vyvolali pocit ideálneho podvozka s neutrálnou charakteristikou. Bežnému vodičovi poskytne A3 Sportback potrebnú istotu vo vysokých rýchlostiach, ale športovo založeným vodičom odporúčame k sterilnému podvozku nízkoprofilové pneumatiky alebo športový podvozok verzie Ambition, aby lepšie „cítili“ cestu.

 

 

 

sedenie vzaduinteriérS komfortom sedenia a priestorom vo všetkých smeroch budú spokojní aj urastení cestujúci, hoci nastupovanie dozadu sťažujú vysoké prahy robustnej karosérie. Okrem pohodlného sedenia nás príjemne prekvapil dobre využiteľný batožinový priestor (370 l).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 033
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 629
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 546
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 506
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 118
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 897
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 844
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 219
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Enyaq Coupé RS

Športová verzia dostala upravené tlmiče.


7
Peugeot 309 bol prvým modelom značky, ktorý sa dal kúpiť v Tuzexe, biele GTI je však dovezené zo západu.

Bol prvým modelom značky, ktorý sa predával v Tuzexe.


Oliver Varchol 1
Ilustračné foto

Ktoré krajiny majú 10 dňovú diaľničnú známku?


22
Citroën nepoužije na Slovensku reklamu s medveďmi.

C3 Aircross značka nebude spájať so šelmami.


11
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Igor v Kyjeve.
  2. Viktor Pamula: Tvorí sa nová Európa
  3. Eva Gallova: Pred koncom vojny nemecké velenie vybralo 23 budovy, ktoré zničia v Banskej Bystrici na námestí a priľahlých uliciach
  4. Anton Kaiser: Medzinárodná fotografická výstava
  5. Timotej Opálek: Arcade Fire - Pink Elephant
  6. Eva Bachletová: Pre mamy
  7. Milan Buno: Čo keby ste si vybrali inak? Ako by potom vyzeral váš život? | 7 knižných tipov
  8. Radovan Čipka: Vnútený izolacionizmus alebo kam nás vedie vláda Róberta Tisa-Orbánsona
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 528
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 962
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 571
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 953
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 10 982
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 341
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 047
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 372
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťZatvoriť reklamu