SME

Širšia zimná pneumatika je vraj lepšia

Spoločnosť Dunlop sa rozhodla prekonať dlhodobo zaužívaný mýtus, že v zime je lepšie použiť užšiu pneumatiku, ako širšiu. Dôvodom na používanie úzkych zimných pneumatík bola doteraz skutočnosť, že užšia pneumatika sa lepšie prereže snehom, lebo má vysoké

Spoločnosť Dunlop sa rozhodla prekonať dlhodobo zaužívaný mýtus, že v zime je lepšie použiť užšiu pneumatiku, ako širšiu. Dôvodom na používanie úzkych zimných pneumatík bola doteraz skutočnosť, že užšia pneumatika sa lepšie prereže snehom, lebo má vysoké plošné zaťaženie. Nový typ širokého dezénu má viac lamiel, a tak lepší záber na snehu. Odporúčanie širších zimných pneumatík stojí na poznatku, že s narastajúcou šírkou dezénu plošné zaťaženie klesá iba nepatrne, ale nárast dĺžky záberových lamiel je markantný. Okrem toho sa podľa vývojárov Dunlopu na širšom behúni dajú vytvoriť lepšie figúry a odtokové kanáliky. Širší dezén sa tak zaobíde bez negatívneho vplyvu na odolnosť proti aquaplaningu alebo v zime obávaného slushplaningu (odvod snehovej kaše). Nová teória neplatí pre všetkých výrobcov a typy pneumatík, nehovoriac o lacných zimných plášťoch vyrobených bez použitia lamiel a prísady siliky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

So širokými zimnými plášťami pre rýchle automobily má skúsenosti aj spoločnosť Continental, ktorá vsadila nielen na asymetrický dezén, ale aj použitie rôznej zmesi gumy na tej istej pneumatike. O nový typ dezénu na pneumatike ContiWinterContact TS 810 prejavila záujem aj automobilka Porsche, ktorá ho zároveň odporučila pre svoje automobily. Majitelia športiakov sa doposiaľ sťažovali, že zimné pneumatiky ich výborne "držia" na snehu, ale na suchej, prípadne mokrej ceste nápor výkonu nevydržia. Preto má vnútorná strana pneumatiky TS 810 Sport mäkkú zmes pre jazdu po snehu, ale vonkajšia strana plášťa, o ktorú sa automobil opiera pri rýchlom prejazde zákruty na asfalte, je vyrobená z tvrdšej zmesi.

Vysokorýchlostné zimné plášte pre rýchle automobily má vo svojom programe už aj slovenský Matador. Široké zimné pneumatiky popredných výrobcov zrejme úspešne nabúrajú doterajšiu teóriu o úzkom behúni. Týka sa to však najmä vodičov luxusných a športových automobilov, pretože s pribúdajúcou šírkou pneumatiky rastie aj cena. Úzkym zimným plášťom ostane jeden primát: "čím užší, tým lacnejší".

SkryťVypnúť reklamu
skúška širokých pneumatíkPo napadnutí prvého snehu sme vyskúšali vysokorýchlostnú pneumatiku Matador MP 58 Silika v "širokom" prevedení 225/45 R17 91 H. Pri danej šírke nám poskytla veľmi slušnú oporu vo vysokej rýchlosti na suchej ceste i pri brodení snehom. Skúšobné vozidlo Audi dosahovalo výkon 250 k a maximálnu rýchlosť 250 km/h.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  2. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  3. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  4. Ľuboš Fellner otvorene
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  1. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  2. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  3. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  4. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  5. Ľuboš Fellner otvorene
  6. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  7. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  8. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 24 703
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 24 595
  3. Ľuboš Fellner otvorene 7 514
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 175
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 990
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 897
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 3 271
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky 3 076
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Andrea Podešvová: Klamstvo je tichý zlodej, alebo prečo pravda bolí menej než lož
  2. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika.
  3. Vladimír Bilohuščin: Prepúšťanie úradníkov je mýtus, ministerstvá šetriť nevedia
  4. Martin Šuraba: Pražská električka (1/2)
  5. Martin Pollák: Nějaký Vica Noha
  6. Stop alibizmu: Prečo naše školy neučia žiakov rozoznávať zločineckú ruskú propagandu a ruských trólov?
  7. Martin Zielosko: Thunderbolts*
  8. Jaroslav Liptak: "Udržateľnosť je len trend a mňa nezaujíma"
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 88 775
  2. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 980
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 16 991
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 283
  5. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 572
  6. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 428
  7. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 281
  8. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 235
  1. Věra Tepličková: A je to tu: Mars útočí
  2. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Čerenkovovo žiarenie v ľudskom tele.
  4. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  5. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  6. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  7. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  8. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
SkryťZatvoriť reklamu