V druhej polovici minulého roka koncern GM rozhodol o zmene obchodného mena Daewoo na Chevrolet. Stalo sa tak v Európe a na vybraných svetových trhoch. Zmene názvu však predchádzali obrovské investície do vývoja nových modelov, aby značke Chevrolet zodpo
V druhej polovici minulého roka koncern GM rozhodol o zmene obchodného mena Daewoo na Chevrolet. Stalo sa tak v Európe a na vybraných svetových trhoch. Zmene názvu však predchádzali obrovské investície do vývoja nových modelov, aby značke Chevrolet zodpovedala aj kvalita a technická úroveň. Zaujímalo nás, či sa pod novým menom ukrýva kvalitnejšie a technicky vyspelejšie Daewoo. Skúške sme podrobili cenovo prijateľný rodinný hatchback s motorom objemu 1,4 l.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Výborná práca Ital dizajn
Karoséria navrhnutá v talianskom štúdiu Ital Design má všetky vlastnosti pekného auta. Vyzerá robustne, športovo a my sme sa k tomuto dobre vyzerajúcemu vozidlu s hrdosťou priznávali, hoci je to "kórejec". Pri parkovaní sa nám osvedčili praktické výhody peknej karosérie, ako vyššie položený predný spojler a dobrý výhľad z miesta vodiča. Po otvorení batožinového priestoru objemu 275 l sme chvíľu ostali v rozpakoch, pretože na
túto triedu by mohol mať o 70 litrov viac. Nálada sa nám zlepšila až po naložení detského kočíka. Pri jeho vykladaní nám však prekážala vysoká nakladacia hrana umiestnená až 18 cm nad dnom batožinového priestoru. Komu naozaj záleží na objeme batožinového priestoru, mal by sa zaujímať o Lacetti Station Wagon (kombi). Z menšieho objemu kufra ťaží posádka na zadných sedadlách, kde je miesta na rozdávanie. Ku komfortu sedenia
prispieva príjemné čalúnenie a tvar sedadiel vpredu i vzadu.Druhým milým prekvapením bol tvar prístrojovej dosky, kvalitné materiály, slušné dielenské spracovanie a množstvo odkladacích priestorov, vrátane skrinky pred spolujazdcom a poličky pod stredovou konzolou. Naopak sklamali nás úzke odkladacie boxy v predných dverách. Privítali by sme aj krajšie a prehľadnejšie ciferníky rýchlomera a otáčkomera.
Interiéru dominuje priestor, príjemné materiály, množstvo praktických riešení a vzhľadom na cenu verzie 449 900 korún slušné vybavenie. V tejto cene je klimatizácia, čelné airbagy, antiblokovací systém ABS, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, autorádio s CD prehrávačom, elektricky ovládané predné okná, diaľkové centrálne zamykanie a delené zadné sedadlá. Chevrolet sa sústredil na nutný štandard triedy, ale vyhol sa zbytočnému preplateniu vozidla. Na hrane toho, čo by v aute nižšej strednej triedy malo byť, a čo nie, sú manuálne ovládané vonkajšie spätné zrkadlá. Elektrické spätné zrkadlá nie sú zbytočnosťou, ak sa za volantom denne striedajú osoby rôzneho vzrastu.
Dobrá a zlá správa
Zlou správou pre budúcich majiteľov Lacetti je chod radiacej páky. Na dnešné pomery sú dráhy radenia dlhé a nepresné. Podvozok si však zaslúži slová uznania, pretože Lacetti je primerane komfortné, dobre drží stopu a poskytuje stabilnú oporu pri brzdení z vysokej rýchlosti. V spolupráci s kvalitnými pneumatikami podvozok nezaostáva za športovým nábojom karosérie. Na šmykľavej ceste alebo na hranici svojich možností prechádza Lacetti do jemného pretáčavého šmyku, ktorý sa pomerne ľahko koriguje. Motory objemu 1,4 l zvyknú byť v nižšej strednej triede nutným zlom lacnejších verzií. Benzínový
štvorvalec v Lacetti má však výkon 69 kW (94 k) a nie najhoršie dynamické vlastnosti. Aby sa však vypol k lepším jazdným výkonom, potrebuje vysoké otáčky. Svoje základné poslanie určite splní a môže sa stať rodinným miláčikom, ale len s priemernými vlastnosťami. Počas testu spotreboval v priemere 7,9 l/100 km, kým výrobca udáva 7,1 l/100km.
Presný zásah
Chevrolet Lacetti sa nehrá na nositeľa technologického pokroku, ale ponúka veľmi slušný štandard za priaznivú cenu. Najlepšie vozidlá v nižšej strednej triede majú stále viac techniky, komfortu, ale pôvodnej cenovej hladine sa na míle vzďaľujú. Vzniknutú medzeru vhodne zapĺňa práve model Lacetti. Pokrok v dizajne, priestore pre posádku a technike je markantný, navyše výrobca ponúka trojročnú záruku na mechaniku vozidla. So šesťročnou zárukou proti prehrdzaveniu karosérie však Lacetti za európskou konkurenciou výrazne zaostáva.

Šírka v ramenách dosahuje 142 cm a miesto na nohy je tiež úctyhodné. Ideálnemu stavu prekáža iba vyšší stredový tunel a menej miesta nad hlavou.