SME

Chevrolet Lacetti 1,4 SE Start

V druhej polovici minulého roka koncern GM rozhodol o zmene obchodného mena Daewoo na Chevrolet. Stalo sa tak v Európe a na vybraných svetových trhoch. Zmene názvu však predchádzali obrovské investície do vývoja nových modelov, aby značke Chevrolet zodpo

V druhej polovici minulého roka koncern GM rozhodol o zmene obchodného mena Daewoo na Chevrolet. Stalo sa tak v Európe a na vybraných svetových trhoch. Zmene názvu však predchádzali obrovské investície do vývoja nových modelov, aby značke Chevrolet zodpovedala aj kvalita a technická úroveň. Zaujímalo nás, či sa pod novým menom ukrýva kvalitnejšie a technicky vyspelejšie Daewoo. Skúške sme podrobili cenovo prijateľný rodinný hatchback s motorom objemu 1,4 l.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výborná práca Ital dizajn

Karoséria navrhnutá v talianskom štúdiu Ital Design má všetky vlastnosti pekného auta. Vyzerá robustne, športovo a my sme sa k tomuto dobre vyzerajúcemu vozidlu s hrdosťou priznávali, hoci je to "kórejec". Pri parkovaní sa nám osvedčili praktické výhody peknej karosérie, ako vyššie položený predný spojler a dobrý výhľad z miesta vodiča. Po otvorení batožinového priestoru objemu 275 l sme chvíľu ostali v rozpakoch, pretože na túto triedu by mohol mať o 70 litrov viac. Nálada sa nám zlepšila až po naložení detského kočíka. Pri jeho vykladaní nám však prekážala vysoká nakladacia hrana umiestnená až 18 cm nad dnom batožinového priestoru. Komu naozaj záleží na objeme batožinového priestoru, mal by sa zaujímať o Lacetti Station Wagon (kombi). Z menšieho objemu kufra ťaží posádka na zadných sedadlách, kde je miesta na rozdávanie. Ku komfortu sedenia prispieva príjemné čalúnenie a tvar sedadiel vpredu i vzadu.Druhým milým prekvapením bol tvar prístrojovej dosky, kvalitné materiály, slušné dielenské spracovanie a množstvo odkladacích priestorov, vrátane skrinky pred spolujazdcom a poličky pod stredovou konzolou. Naopak sklamali nás úzke odkladacie boxy v predných dverách. Privítali by sme aj krajšie a prehľadnejšie ciferníky rýchlomera a otáčkomera.

SkryťVypnúť reklamu

Interiéru dominuje priestor, príjemné materiály, množstvo praktických riešení a vzhľadom na cenu verzie 449 900 korún slušné vybavenie. V tejto cene je klimatizácia, čelné airbagy, antiblokovací systém ABS, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, autorádio s CD prehrávačom, elektricky ovládané predné okná, diaľkové centrálne zamykanie a delené zadné sedadlá. Chevrolet sa sústredil na nutný štandard triedy, ale vyhol sa zbytočnému preplateniu vozidla. Na hrane toho, čo by v aute nižšej strednej triedy malo byť, a čo nie, sú manuálne ovládané vonkajšie spätné zrkadlá. Elektrické spätné zrkadlá nie sú zbytočnosťou, ak sa za volantom denne striedajú osoby rôzneho vzrastu.

Dobrá a zlá správa

Zlou správou pre budúcich majiteľov Lacetti je chod radiacej páky. Na dnešné pomery sú dráhy radenia dlhé a nepresné. Podvozok si však zaslúži slová uznania, pretože Lacetti je primerane komfortné, dobre drží stopu a poskytuje stabilnú oporu pri brzdení z vysokej rýchlosti. V spolupráci s kvalitnými pneumatikami podvozok nezaostáva za športovým nábojom karosérie. Na šmykľavej ceste alebo na hranici svojich možností prechádza Lacetti do jemného pretáčavého šmyku, ktorý sa pomerne ľahko koriguje. Motory objemu 1,4 l zvyknú byť v nižšej strednej triede nutným zlom lacnejších verzií. Benzínový štvorvalec v Lacetti má však výkon 69 kW (94 k) a nie najhoršie dynamické vlastnosti. Aby sa však vypol k lepším jazdným výkonom, potrebuje vysoké otáčky. Svoje základné poslanie určite splní a môže sa stať rodinným miláčikom, ale len s priemernými vlastnosťami. Počas testu spotreboval v priemere 7,9 l/100 km, kým výrobca udáva 7,1 l/100km.

SkryťVypnúť reklamu

Presný zásah

Chevrolet Lacetti sa nehrá na nositeľa technologického pokroku, ale ponúka veľmi slušný štandard za priaznivú cenu. Najlepšie vozidlá v nižšej strednej triede majú stále viac techniky, komfortu, ale pôvodnej cenovej hladine sa na míle vzďaľujú. Vzniknutú medzeru vhodne zapĺňa práve model Lacetti. Pokrok v dizajne, priestore pre posádku a technike je markantný, navyše výrobca ponúka trojročnú záruku na mechaniku vozidla. So šesťročnou zárukou proti prehrdzaveniu karosérie však Lacetti za európskou konkurenciou výrazne zaostáva.

 

 

 Šírka v ramenách dosahuje 142 cm a miesto na nohy je tiež úctyhodné. Ideálnemu stavu prekáža iba vyšší stredový tunel a menej miesta nad hlavou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 827
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 502
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 549
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 434
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 354
  6. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 332
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 272
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 017
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  2. Peter Slamenik: Černák
  3. František Kukura: Vízia upadnutia Slovenska do bezvýznamnosti
  4. Ján Chomík: Blázni
  5. Jozef Foltýn: Netanjahu je vojnový zločinec, terorista a fašista v jednej osobe
  6. Anna Miľanová: Myslím, mladí ľudia myslia kriticky, ale sú nepochopení, neakceptovaní
  7. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  8. Jaroslav Furman: Ospravedlnenie
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 26 999
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 161
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 199
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 257
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 816
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 324
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 986
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 5 779
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu