SME

Chevrolet Lacetti 1,4 SE Start

V druhej polovici minulého roka koncern GM rozhodol o zmene obchodného mena Daewoo na Chevrolet. Stalo sa tak v Európe a na vybraných svetových trhoch. Zmene názvu však predchádzali obrovské investície do vývoja nových modelov, aby značke Chevrolet zodpo

V druhej polovici minulého roka koncern GM rozhodol o zmene obchodného mena Daewoo na Chevrolet. Stalo sa tak v Európe a na vybraných svetových trhoch. Zmene názvu však predchádzali obrovské investície do vývoja nových modelov, aby značke Chevrolet zodpovedala aj kvalita a technická úroveň. Zaujímalo nás, či sa pod novým menom ukrýva kvalitnejšie a technicky vyspelejšie Daewoo. Skúške sme podrobili cenovo prijateľný rodinný hatchback s motorom objemu 1,4 l.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výborná práca Ital dizajn

Karoséria navrhnutá v talianskom štúdiu Ital Design má všetky vlastnosti pekného auta. Vyzerá robustne, športovo a my sme sa k tomuto dobre vyzerajúcemu vozidlu s hrdosťou priznávali, hoci je to "kórejec". Pri parkovaní sa nám osvedčili praktické výhody peknej karosérie, ako vyššie položený predný spojler a dobrý výhľad z miesta vodiča. Po otvorení batožinového priestoru objemu 275 l sme chvíľu ostali v rozpakoch, pretože na túto triedu by mohol mať o 70 litrov viac. Nálada sa nám zlepšila až po naložení detského kočíka. Pri jeho vykladaní nám však prekážala vysoká nakladacia hrana umiestnená až 18 cm nad dnom batožinového priestoru. Komu naozaj záleží na objeme batožinového priestoru, mal by sa zaujímať o Lacetti Station Wagon (kombi). Z menšieho objemu kufra ťaží posádka na zadných sedadlách, kde je miesta na rozdávanie. Ku komfortu sedenia prispieva príjemné čalúnenie a tvar sedadiel vpredu i vzadu.Druhým milým prekvapením bol tvar prístrojovej dosky, kvalitné materiály, slušné dielenské spracovanie a množstvo odkladacích priestorov, vrátane skrinky pred spolujazdcom a poličky pod stredovou konzolou. Naopak sklamali nás úzke odkladacie boxy v predných dverách. Privítali by sme aj krajšie a prehľadnejšie ciferníky rýchlomera a otáčkomera.

SkryťVypnúť reklamu

Interiéru dominuje priestor, príjemné materiály, množstvo praktických riešení a vzhľadom na cenu verzie 449 900 korún slušné vybavenie. V tejto cene je klimatizácia, čelné airbagy, antiblokovací systém ABS, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, autorádio s CD prehrávačom, elektricky ovládané predné okná, diaľkové centrálne zamykanie a delené zadné sedadlá. Chevrolet sa sústredil na nutný štandard triedy, ale vyhol sa zbytočnému preplateniu vozidla. Na hrane toho, čo by v aute nižšej strednej triedy malo byť, a čo nie, sú manuálne ovládané vonkajšie spätné zrkadlá. Elektrické spätné zrkadlá nie sú zbytočnosťou, ak sa za volantom denne striedajú osoby rôzneho vzrastu.

Dobrá a zlá správa

Zlou správou pre budúcich majiteľov Lacetti je chod radiacej páky. Na dnešné pomery sú dráhy radenia dlhé a nepresné. Podvozok si však zaslúži slová uznania, pretože Lacetti je primerane komfortné, dobre drží stopu a poskytuje stabilnú oporu pri brzdení z vysokej rýchlosti. V spolupráci s kvalitnými pneumatikami podvozok nezaostáva za športovým nábojom karosérie. Na šmykľavej ceste alebo na hranici svojich možností prechádza Lacetti do jemného pretáčavého šmyku, ktorý sa pomerne ľahko koriguje. Motory objemu 1,4 l zvyknú byť v nižšej strednej triede nutným zlom lacnejších verzií. Benzínový štvorvalec v Lacetti má však výkon 69 kW (94 k) a nie najhoršie dynamické vlastnosti. Aby sa však vypol k lepším jazdným výkonom, potrebuje vysoké otáčky. Svoje základné poslanie určite splní a môže sa stať rodinným miláčikom, ale len s priemernými vlastnosťami. Počas testu spotreboval v priemere 7,9 l/100 km, kým výrobca udáva 7,1 l/100km.

SkryťVypnúť reklamu

Presný zásah

Chevrolet Lacetti sa nehrá na nositeľa technologického pokroku, ale ponúka veľmi slušný štandard za priaznivú cenu. Najlepšie vozidlá v nižšej strednej triede majú stále viac techniky, komfortu, ale pôvodnej cenovej hladine sa na míle vzďaľujú. Vzniknutú medzeru vhodne zapĺňa práve model Lacetti. Pokrok v dizajne, priestore pre posádku a technike je markantný, navyše výrobca ponúka trojročnú záruku na mechaniku vozidla. So šesťročnou zárukou proti prehrdzaveniu karosérie však Lacetti za európskou konkurenciou výrazne zaostáva.

 

 

 Šírka v ramenách dosahuje 142 cm a miesto na nohy je tiež úctyhodné. Ideálnemu stavu prekáža iba vyšší stredový tunel a menej miesta nad hlavou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 582
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 947
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 441
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 403
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 127
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 110
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 919
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 593
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Prvý apríl ? Ibažeby nie
  2. Ján Škerko: Fico a Trump: Ako sa z náruče stalo clo
  3. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  4. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  5. Ondřej Havelka: Rastafariánství v plné nahotě
  6. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  7. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  8. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 183
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 068
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 956
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 573
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 663
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 300
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 854
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 747
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu