SME

Operatívny lízing by mal pomôcť pri rozvoji elektromobility

Vyššia obstarávacia cena elektromobilu v porovnaní s konvenčným motorom už v súčasnosti prestáva byť prekážkou.

Elektromobil REVAi G-Wiz.Elektromobil REVAi G-Wiz. (Zdroj: Flickr / CC Frank Hebbert)

BRATISLAVA. Automobilky z roka na rok ceny týchto vozidiel znižujú, na druhej strane prevádzkové náklady na elektromobil sú nižšie než v prípade áut so spaľovacím motorom. Vysokej vstupnej investícii sa dá vyhnúť prostredníctvom operatívneho lízingu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako uviedol na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave generálny riaditeľ Business Lease Slovakia Björn van den Berg, základom operatívneho lízingu je, že firma platí len dobu využívania vozidla, teda rozdiel medzi obstarávacou a zostatkovou hodnotou. Tým, že majú elektromobily vysokú zostatkovú hodnotu, mesačné platby sa dajú nastaviť rovnako ako pri bežných vozidlách. Impulzom pre rozvoj môžu byť podľa Berga aj komplexné riešenia elektromobility - zabezpečenie elektromobilu, nabíjacej stanice a súvisiacich služieb.

SkryťVypnúť reklamu

Slovensko má už dnes jednu z najhustejších nabíjacích sietí v Európe aj vo svete v prepočte na počet elektromobilov v krajine. Viac je to len v Estónsku a na Malte. Vodiči takýchto vozidiel môžu na Slovensku využívať vyše 50 verejne prístupných a bezplatných nabíjacích bodov, pričom táto sieť sa z roka na rok zhusťuje. Verejné nabíjacie body sú dôležité najmä pri rýchlonabíjaní, kde sa dá v závislosti od veľkosti batérie a výkonu stanice nabiť batéria na 80 % za 30 minút.

Väčšina známych automobiliek ako Tesla, BMW, Volkswagen, Nissan, Kia, Audi v súčasnosti ponúka modely áut s dojazdom od 150 do 420 kilometrov na jedno nabitie. Podľa štatistík pritom väčšina vodičov nenajazdí viac ako 100 km denne, čo zodpovedá dojazdu elektromobilov. Základom je návyk, aby si užívateľ pri každom odstavení elektromobilu na parkovacie miesto, doma alebo v práci, napojil vozidlo na zdroj nabíjania.

SkryťVypnúť reklamu

 

Elektromobily

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 091
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 132
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 974
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 667
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 026
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 447
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 875
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 2 736
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Weiss ml. - miesto trestu odmena . Takto sa nikdy nepoučí.
  2. Ján Valchár: Čerpacia ex-stanica vlastnená mafiou
  3. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Cesta k odchodu
  4. Simona Šramová: Prečo sa žena z humanitných vied púšťa do sveta umelej inteligencie
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Zoroslav Kollár ostal ticho, no iní sa prezradili sami. Reakcie bývalých tajných ukázali ich slabosť
  6. Iveta Grootová: Aj moje Tatry
  7. Róbert Mačej: „Pán prezident, ako sa máte?“
  8. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 16 475
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 759
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 251
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 953
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 048
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 259
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 138
  8. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 6 816
  1. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  2. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  3. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  4. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  5. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  6. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  7. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  8. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu