SME

VW je najčistejší, aj tak dvojnásobne prekročí emisné limity

Automobilky majú problém reálne splniť emisné limity s naftovými motormi.

VW ilustračné fotoVW ilustračné foto (Zdroj: Volkswagen)

Aféra Dieselgate vypukla pred rokom a odvtedy dostáva Volkswagen jeden úder za druhým. Dnes sa ukazuje, že reálne splniť papierové požiadavky na znižovanie emisií, je minimálne veľmi náročné.

Až do minulého roku sme si v Európe mohli gratulovať, ako sa nám v tomto smere darí, na papieri. Ciele, ktoré boli vytýčené, automobilky plnili a všetci boli spokojní. Akurát motorista tankoval častejšie, ako podľa papierovej spotreby očakával.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový merací cyklus odhaľuje realitu

Dnes sa ukazuje, že so splnením emisných limitov, známych pod názvom Euro 6, je veľký problém pre všetky automobilky.

SkryťVypnúť reklamu

Už o rok má totiž nahradiť súčasný testovací cyklus NEDC (New European Driving Cycle) nový, menej od reality odtrhnutý cyklus RDE (Real Driving Emission).

V praxi to znamená, že pokiaľ pri starom cykle NEDC dokázali automobilky splniť normu Euro 6, pri novom cykle majú k tomu ešte poriadne ďaleko. Ukazuje to aj štúdia skupiny Transport & Environment.

Podľa jej dát by najhoršie dopadli naftové vozidlá značky Fiat a Suzuki. Emisie NOx by prekročili až 15-krát. Len o málo lepšie sú na tom dieselové motory aliancie Renault-Nissan so 14-násobným prekročením limitov. Na opačnej strane rebríčka je práve Volkswagen, hoci aj on prekračuje limity a to dvojnásobne.

Naftové motory emisie nesplnia

Skupina Transport & Environment analyzovala vo svojej štúdii približne 230 naftových áut. Dáta zozbierala z vyšetrovania, vedeného britskou, francúzskou a nemeckou vládou.

SkryťVypnúť reklamu

Zástupcovia automobilového priemyslu už vopred avizovali, že nedokážu splniť emisné limity naftových motorov 2020. Európska komisia im aj preto stanovila prechodné obdobie.

Medzi rokmi 2017 a 2019 môžu automobilky prekročiť limit emisií dvojnásobne. Pre roky 2019 až 2021 bol stanovený koeficient pre povolené prekročenie limitov 1,5.

Ako prekračujú emisné limity naftové motory jednotlivých automobiek podľa Transport & Environmet, si môžete pozrieť tu.

 

Autá Volkswagen

Súvisiace témy: Dieselgate
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  7. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 12 447
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 6 014
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 5 295
  4. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 4 720
  5. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 2 498
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 268
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 1 902
  8. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins 1 663
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Ako cyklisti ohrozujú vodičov
  2. Peter Hroško: Prečo sa mi nedarí vo vzťahu?
  3. Juraj Droppa: Na papieri a v realite
  4. Soňa Fröhlichová: Grand Tour of Switzerland, etapa číslo 2, kantón Ticino (Bellinzona, Ascona, Lugano, Locarno i hora Monte Generoso)
  5. Monika Albertiová: Kabaret moci: Vedci sú ako blázni na pranieri, kto vie, kto bude ďalší?
  6. Jozef Foltýn: Vyznamenanie eštebáka Banáša je urážkou všetkých obetí komunizmu
  7. Jozef Huljak: Na vojenskej prehliadke po boku Putina a Kim Čong-una.
  8. Andrea Podešvová: Slovenská vedecká tragédia: viac obhajoby, menej práce
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 59 307
  2. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 24 484
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 18 255
  4. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil. 8 168
  5. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 7 952
  6. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 7 650
  7. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi" 5 793
  8. Ján Valchár: Zaujímavé info o ruskom rafinačnom sektore 4 821
  1. Radko Mačuha: Chránime Slovanov, sme Brat za Brata.
  2. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  3. Věra Tepličková: Vláda prstom: ty-ty-ty a Šaško robí audity
  4. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov
  5. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  6. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  7. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  8. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
SkryťZatvoriť reklamu