SME

Škoda ukázala modernizovanú Octaviu s dvojdielnymi svetlami

Modernizácia prinesie úspešnému modelu dvojdielne predné svetlá.

(Zdroj: Škoda)

Ešte poriadne neutíchla marketingová snaha Škody upozorňovať na SUV Kodiaq (prvú jazdu absolvujeme v novembri), ale už môžeme očakávať správy o ďalšej novinke z dielne českej automobilky. Octavia, jeden z jej najdôležitejších modelov, totiž prejde modernizáciou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Test: Škody Fabia a Rapid vo verzii ScoutLine do terénu nepatria Čítajte 

Päť miliónov predaných modelov za 20 rokov robí z Octavie najpredávanejší model značky. Dizajnéri pri návrhu najnovšieho počinu stavili na ešte ostrejšie línie, najmä v prednej časti.

Prvkom, ktorý udrie každému do očí, sú dvojdielne predné svetlá. Určite sa stanú rozpoznávacím znakom faceliftovanej verzie. V ponuke budú aj s technológiou Full LED. Škoda opisuje prednú časť ako štvorokú tvár kryštalického vzhľadu. Predok má pôsobiť mohutnejším a širším dojmom.

SkryťVypnúť reklamu

Vo vnútri sa Škoda zamerala na vylepšenie infotainmentu. Systém Columbus má teraz 9,2 palcový kapacitný displej. V ponuke je WLAN hotspot a na prianie aj s modulom pre SIM-kartu, podporujúcou LTE.

Automobilky dnes musia robiť pokrok aj v oblasti asistenčných systémov. Mnohokrát ich k tomu núti aj snaha získať päť hviezdičiek v testoch bezpečnosti Euro NCAP.

Systém Frontassist doplnila prediktívna ochrana chodcov. Nechýba monitorovanie slepého uhla a Octavia upozorní aj na prichádzajúce auto pri vycúvaní z parkovacieho miesta. Novinkou, zdedenou z ostatných koncernových áut, je asistent pre jazdu s prívesom. Ten pomáha šoférovi zvládnuť cúvanie s prívesom.

Pod kapotou nájdeme jeden z piatich benzínových motorov TSI alebo štyroch naftových TDI agregátov. Ich objem sa pohybuje od 1,0 l (trojvalec TSI) až po 2,0 l.

SkryťVypnúť reklamu

Výkon sa pohybuje v rozmedzí 63 kW až 135 kW. Okrem manuálnej prevodovky je v ponuke aj šesť alebo sedemstupňová prevodovka DSG. Pre najsilnejšie motorizácie nechýba ani pohon 4x4.

Tesne pred modernizáciou získala Octavia aj voliteľný režim podvozku, Dynamic Chassis Control. Ten umožňuje meniť charakteristiku riadenia a tlmičov v troch režimoch (Comfort, Normal a Sport).

Objednávanie modernizovanej verzie je možné už od konca tohto roka. Na cestách však uvidíme prvé vynovené Octavie až začiatkom roku 2017.

Načítavam video...

Škoda

Súvisiace témy: Škoda Octavia
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  5. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  6. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  7. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 17 326
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 6 923
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 5 619
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 274
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 641
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 2 312
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 084
  8. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 1 956
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Obřízky, šokující tradice a hluboká víra. Velká cesta mezi africké kulturní a náboženské tradice
  2. Patrícia Popovičová: Budúcnosť krajiny začína v školách – bez ohľadu na to, kto ich zriaďuje
  3. Ernest Klotton: Tonka, Tonička, naša sestra, drahá mamička a babka
  4. Dušan Piršel: Prebieha naša životná dráha lineárne, alebo je sínusoidou?
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém.
  6. Martin Fronk: Človek hodný inšpirácie
  7. Angelika Herčková: Ak ostávame ako zamestnanci v sociálnych službách, nesmieme zabúdať prečo
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Vydrník
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 24 315
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 14 087
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 13 956
  4. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 8 741
  5. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 478
  6. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 7 687
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 7 349
  8. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 6 861
  1. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  3. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  4. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  5. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  6. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
  7. Věra Tepličková: O sviniach, potkanoch a sokoloch
  8. Post Bellum SK: Známi aj menej známi hrdinovia SNP
SkryťZatvoriť reklamu