SME

Vynovený VW e-Golf je výkonnejší a ponúka o polovicu dlhší dojazd

Model dostal akumulátor s kapacitou 35,8 kWh. Z domácej zásuvky ho nabijete za menej ako šesť hodín.

Volkswagen e-GolfVolkswagen e-Golf (Zdroj: Volkswagen)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Nedávno sa svetu virtuálne prvýkrát ukázal Volkswagen Golf po medzigeneračnej modernizácii. Bolo len otázkou času, kedy nemecká automobilka predstaví aj vylepšenú elektrickú verziu tohto európskeho bestselleru. Stalo sa tak na práve prebiehajúcom autosalóne v Los Angeles.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oproti súčasnej verzii ponúkne inovovaný VW e-Golf o 50 percent dlhší dojazd aj vyšší výkon. Vďaka využitiu nových Li-ion batérií s kapacitou 35,8 kWh (terajšie disponujú 24,2 kWh) prejde na jedno nabitie 300 km podľa cyklu NEDC, resp. 200 km podľa reálnejšej americkej normy EPA.

SkryťVypnúť reklamu

Výrobca sľubuje, že akumulátor z domácej zásuvky nabijete za menej ako šesť hodín. S pomocou 40 kW rýchlonabíjačky trvá nabitie batérie na 80 percent kapacity približne hodinu.

Úpravy na elektromotore spôsobili nárast výkonu na 100 kW a krútiaceho momentu na 290 Nm. Došlo teda k zlepšeniu o 15 kW, resp. 20 Nm. Hatchback tak z nuly na stovku zrýchli za 9,6 s, čo je viac ako sekundové zlepšenie, a dosiahne maximálnu rýchlosť 150 km/h.

Facelift sa na vzhľade zovňajšku a výbave interiéru podpísal rovnakou mierou ako v prípade verzie so spaľovacím motorom. V exteriéri sa to prejavuje na decentne prepracovaných nárazníkoch či full-LED svetlách vpredu a vzadu.

Prečítajte si tiež: Pozrite si modernizovaný Golf, dostane nový motor Čítajte 

V kabíne je zas novinkou príplatkový digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3 palca a infotainment Discover Pro s 9,2-palcovou dotykovou obrazovkou a ovládaním gestami.

SkryťVypnúť reklamu

Volkswagen tiež vylepšil ponuku asistenčných systémov. Pribudlo poloautonómne riadenie v kolóne do rýchlosti 60 km/h a predkolízny systém auta spolupracujúci s autonómnymi brzdami dokáže rozpoznávať už aj chodcov.

Autá Volkswagen

Súvisiace témy: Elektromobily
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 091
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 112
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 973
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 666
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 017
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 446
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 896
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 2 774
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Cesta k odchodu
  2. Simona Šramová: Prečo sa žena z humanitných vied púšťa do sveta umelej inteligencie
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Zoroslav Kollár ostal ticho, no iní sa prezradili sami. Reakcie bývalých tajných ukázali ich slabosť
  4. Iveta Grootová: Aj moje Tatry
  5. Róbert Mačej: „Pán prezident, ako sa máte?“
  6. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  7. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  8. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 8
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 16 434
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 730
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 248
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 941
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 027
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 306
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 129
  8. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 6 946
  1. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  2. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  3. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  4. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  5. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  6. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  7. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  8. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
SkryťZatvoriť reklamu