SME

VW predstavil elektrický mikrobus I.D. Buzz s výkonom vyše 370 koní

Koncept vzhľadom odkazuje na legendárny Bus.

Volkswagen I.D. BuzzVolkswagen I.D. Buzz (Zdroj: Volkswagen)

DETROIT, BRATISLAVA. Elektrická rodina I.D. modelov značky Volkswagen sa na detroitskom autosalóne rozrástla o druhého člena. Po štúdii päťdverového hatchbacku, predstavenom na minuloročnom autosalóne v Paríži, sa tento raz nemecká automobilka pochválila konceptom elektrického mikrobusu I.D. Buzz, ktorý svojim vzhľadom odkazuje na legendárny VW T1.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oba futuristické koncepty radu I.D. sú postavené na modulárnej platforme MEB (Modular Electric Drive Kit), avšak mikrobus ju má o niečo predĺženú, aby ponúkol dostatok priestoru pre ôsmich pasažierov. Vozidlo tak meria na dĺžku 4942 mm, na šírku 1976 mm a na výšku 1963 mm, pričom rázvor kolies má 3300 mm.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Automobil poháňa dvojica elektromotorov s celkovým výkonom 275 kW (374 koní). Umiestnené sú na prednej a zadnej náprave. Koncept vďaka nim zrýchli na stovku za päť sekúnd. Jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.

Batérie umiestnené v podlahe majú celkovú kapacitu 111 kWh, čo vo výsledku prináša dojazd až 600 km (merané metódou NEDC). Na 80 percent kapacity sa vraj s pomocou rýchlonabíjačky nabijú za približne 30 minút.

Volkswagen však uvažuje aj nad menej výkonnou a lacnejšou alternatívou modelu. Tá by disponovala zadným pohonom, elektromotorom s výkonom 200 kW a akumulátorom s kapacitou 83 kWh.

Minimalistický interiér sa vyznačuje vysokou variabilitou usporiadania. Prejavuje sa v ňom prítomnosť plne autonómneho riadenia I.D. Pilot, po ktorého zapnutí sa netradičný multifunkčný volant zasunie do palubnej dosky a vodič môže svoje sedadlo otočiť k ostatným pasažierom. Ambíciou automobilky je technológiu I.D. Pilot uviesť na trh do roku 2025.

SkryťVypnúť reklamu

Nápadným prvkom kabíny je prenosný tablet, prostredníctvom ktorého sa ovláda infotainment či klimatizácia. Systém User-ID zas prispôsobí klimatizáciu, ambientné osvetlenie a iné funkcie auta konkrétnemu vodičovi.

Prvé sériové verzie modelov z rodiny I.D. sa majú na trhu objaviť v roku 2020. O päť rokov neskôr už chce Volkswagen predávať milión elektromobilov ročne.

Autá Volkswagen

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  2. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  3. V strednej Európe nemajú obdobu. Ako sa v Kolárove melie múka?
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  2. V strednej Európe nemajú obdobu. Ako sa v Kolárove melie múka?
  3. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  4. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  5. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  8. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 785
  2. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 8 129
  3. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 029
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 853
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 4 482
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 4 219
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025 3 333
  8. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 2 518
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Samuel Križan: Mediácia alebo súd: dve cesty k spravodlivosti
  2. Martin Fronk: Kachľová pec vysoká ako „dedinská kostolná veža“
  3. Irena Šimuneková: Havránok – keltské srdce Liptova ukryté nad vodami priehrady
  4. Pavol Kéri: Náš výlet do Prahy
  5. Zuzana Pelaez: O túrach v Kolumbii: O strieľaní, mileniáloch v kríze a insta-pózach.
  6. Ľuboslava Šusteková: Malý Horeš - miesto na východe, kde nič nie je, ak tomu uveríš...
  7. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie
  8. Igor Vojtek: Vplyv generatívnej umelej inteligencie na životné prostredie - prvá časť
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 13 383
  2. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 568
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 8 548
  4. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 7 693
  5. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 7 387
  6. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 584
  7. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 5 797
  8. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 5 237
  1. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
  2. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou?
  3. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  4. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  6. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  7. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  8. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
SkryťZatvoriť reklamu