SME

Toyota Camry sa po pätnástich rokoch vracia na náš trh, dostane motor z Lexusu

K dispozícii bude iba ako hybrid.

(Zdroj: Peter Kálmán)

NITRA. Hlavným lákadlom stánku Toyota na nitrianskom autosalóne bol veľký sedan Camry, ktorý sa u nás začne opäť predávať po 15-ročnej prestávke. S ukončením výroby modelu Avensis, prišiel čas ponúknuť náhradu.

Slovenské zastúpenie Toyoty do Nitry síce doviezlo aj novú Corollu, ale bola tak dobre ukrytá, že najväčšiu pozornosť si vyslúžilo práve Camry.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predávať sa začne až v máji 2019, ale pozrieť si ho mohli návštevníci autosalónu už teraz. Podobne, ako pre zvyšok Európy, sa bude vlajková loď vyrábať v americkom Kentucky.

SkryťVypnúť reklamu

Nové Camry meria 4 880 milimetrov a stojí na modulárnej podvozkovej platforme TNGA (Toyota New Global Architecture), ktorú dostane aj nová Corolla a zatiaľ ju využívajú modely C-HR a Prius.

Vo vnútri je kráľovsky veľa priestoru, z dizajnu aj spracovania prístrojovej dosky trochu cítiť, že nešlo primárne o Európsky trh. Nič to nemení na tom, že vďaka veľkému centrálnemu trojuholníku s infotainmentom pôsobí moderne.

Prečítajte si tiež: Výroba Toyoty Avensis sa skončila Čítajte 

Kufor pri novom Camry už tak veľa priestoru neponúka, má iba 427 litrov. Pre porovnanie, najväčší konkurent - Škoda Superb, má 625 litrov priestoru.

Namiesto objemu kufra bude veľký sedan japonskej značky vynikať skôr spotrebou. Tá je vďaka hybridnej technológii iba 4,6 litra.

Zatiaľ čo v zámorí sa už nová generácia nejaký čas predáva, a to aj so šesťvalcom, u nás bude k dispozícii jedine s 2,5-litrovým benzínovým štvorvalcom s hybridnou technológiou. Rovnaký motor používa Lexus ES. Má výkon 215 koní a na stovku má zrýchliť za 8,3 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Cenu zastúpenie Toyoty zatiaľ neprezradilo, no britské médiá predpokladajú, že pre Európu pôjde o vyššie stupne výbavy s hybridom za približne 29 000 eur.

Toyota Camry sa prvýkrát objavila v roku 1982. O dva roky neskôr sa dostala aj na európsky trh, ale na Slovensku bola známa až tretia generácia zo začiatku 90. rokov.

Spolu so štvrtou a piatou si získala imidž reprezentatívneho sedanu obľúbeného medzi podnikateľmi vrátane taxikárov. Predávať sa prestala v roku 2004, takže šiestej generácie sa už zákazníci v Európe nedočkali.

Toyota

Ilustračné foto

Predaj vozidiel sa zvýšil na 2,82 milióna kusov z 2,63 milióna v predchádzajúcom roku.


TASR
Súvisiace témy: Sedany, Japonské autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  2. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  3. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  5. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  6. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 11 212
  2. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 4 690
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 4 054
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 653
  5. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 840
  6. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 602
  7. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 2 329
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 2 259
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Zielosko: Superman
  2. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Akú lekciu nám dáva druhý pilier tento rok?
  3. Róbert Mačej: Titanik ako autoimunitné ochorenie v kontexte slovenskej koalície
  4. Andrea Podešvová: Zle si sa vydala? Tak sa aspoň dobre rozveď!
  5. Štefan Šturdzík: Zakrádal sa pomaličky no dokázal zničiť skoro všetko na čo siahol.
  6. Monika Albertiová: Kotlár je drahý šašo slovenskej politiky. My kukuričné hlavy!
  7. Ján Valchár: Zaujímavé info o ruskom rafinačnom sektore
  8. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi"
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 57 045
  2. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 26 517
  3. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 20 529
  4. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil. 7 855
  5. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 7 291
  6. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 6 727
  7. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 479
  8. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 5 427
  1. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  2. Věra Tepličková: Vláda prstom: ty-ty-ty a Šaško robí audity
  3. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov
  4. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  5. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  6. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  7. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
  8. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
SkryťZatvoriť reklamu