SME

Ako funguje Euro NCAP

Testy Euro NCAP pozostávajú z viacerých typov nárazu a ich vyhodnotenia. Najnovšie sa udeľujú body aj za pripomienkovač nezapnutých bezpečnostných pásov.

Testy Euro NCAP pozostávajú z viacerých typov nárazu a ich vyhodnotenia. Najnovšie sa udeľujú body aj za pripomienkovač nezapnutých bezpečnostných pásov. Porota hodnotí, kde je umiestnený a do akej miery prinúti pasažiera pripútať sa. Časy, keď sa dal pripomienkovač oblafnúť stlačením kotevnej spony bezpečnostného pásu, sú preč. Dnes auto nepríjemne kvíli, až kým sa vodič alebo spolujazdec nepripútajú. Niektoré automobily sú dokonca vybavené kotrolou pripútania na zadných sedadlách. Podmienky crash testov boli stanovené na základe analýzy skutočných nehôd. Okrem čelnej zrážky dvoch vozidiel so 40-percentným prekrytím čelnej plochy je v programe náraz do boku vozidla, bočný náraz do stĺpa a kolízia s chodcom. Špeciálnemu hodnoteniu podlieha ochrana dospelých, detí a chodcov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

 

Pri čelnom náraze vozidlo naráža do deformovateľnej prekážky predpísaného tvaru rýchlosťou 64 km/h. Bariéra simuluje druhé vozidlo (preto sa deformuje) a testovaný automobil naráža do prekážky necelou polovicou čelnej plochy.

 

 

 

 

 

 

Počas bočného nárazu testovaný automobil stojí a do boku mu rýchlosťou 50 km/h narazí špeciálny mechanizmus s deformovateľnou prednou časťou. Náraz je situovaný do "bodu R", teda do miesta, kde sa nachádzajú v 95 percentách bedrá pasažierov na predných sedadlách.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zrážka s chodcom prebieha pri rýchlosti 40 km/h v súlade s európskymi pravidlami. Schopnosť auta čo najmenej zraniť chodca sa hodnotí tromi slovami: dobre, slabo, úboho.

SkryťVypnúť reklamu

 

 

 

 

 

Bočný náraz do stĺpa patrí medzi najnebezpečnejšie. Skúška, pri ktorej auto na pohyblivom vozíku narazí do železného stĺpa rýchlosťou 29 km/h, núti výrobcov zaoberať sa montážou hlavových airbagov, ktoré majú stlmiť náraz hlavy alebo zabrániť jej vykloneniu z okna. Testovací stĺp má priemer 254 mm a vo zvislej polohe dokáže vniknúť hlboko do auta.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 355
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 521
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 698
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 606
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 128
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 557
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 379
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radoslav Medzihradský: Dva týždne v raji, teda v Háji
  2. Štefan Šturdzík: Robo
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: O oživenej pamäti kajúcnika od sýkorovcov
  4. Ján Šeďo: "Nie si vhodný pre prácu s robotníckou triedou", vyhodili ho !
  5. Vladimír Krátky: Kelňa Lupták - verzia 2 ?
  6. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  7. Adriana Karvaiová: Sedem dôvodov, prečo sa nestať muzikoterapeutom
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 656
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 345
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 167
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 110
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 10 854
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 321
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 890
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 823
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu