SME

Ford Focus 1,6 Ti-VCT Ghia

Pri pohľade na dizajn prvej generácie modelu Focus z roku 1998 mohol jeho názov evokovať alchymistický pokrik „hókus-pókus-focus“. Po minuloročnej premiére je jasné, že pokus sa vydaril a Ford postavil druhú generáciu modelu Focus na pevných základoch

Pri pohľade na dizajn prvej generácie modelu Focus z roku 1998 mohol jeho názov evokovať alchymistický pokrik „hókus-pókus-focus“. Po minuloročnej premiére je jasné, že pokus sa vydaril a Ford postavil druhú generáciu modelu Focus na pevných základoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do-re-mi-fa sol-la-si-Ghia

Nový Focus prišiel na trh aj v chudobnejšej výbave, ale celkom zaujímavej základnej cene trojdverovej verzie za 469 000Sk. V databáze motorov pre Focus sa objavil aj testovaný a už nie lacný agregát 1,6 Ti-VCT. Kombinácia nového motora a päťdverovej karosérie už výjde na 579 000 Sk. Komfortne ladená verzia Ghia navýši cenu na 669 000 Sk a stačí si priplatiť za dvojzónovú automatickú klimatizáciu, ESP, audiosystém Sony, metalízu , automatické zapínanie svetlometov a hliníkové disky kolies a cena sa vystupňuje na 741 800 Sk. Na obranu Forda , ktorý nieje v rozdávaní prvkov vybavenia až tak štedrý, treba priznať, že v takto vybavenom kompakte nám okrem vypínača spolujazdcovho airbagu v podstate nič nechýbalo. Interirér hrá najvyššiu ligu v rámci svojej triedy najmä pokiaľ ide o spracovanie, ergonómiu, a použité materiály. Možno by si však zaslúžil ešte lepšie odhlučnenie a výhrady máme aj k ťažšie čitateľnému displeju autorádia. Naopak, prístrojový panel je prehľadný s extrémne veľkými ciferníkmi meracích prístrojov. Na intuitívne ovládanie dvojzónovej klimatizácie si vodič zvykne pomerne rýchlo , hoci nemá klasické otočné ovládače ale iba tlačidlá. V detailne vypracovanom interiéri nás trochu zaskočili trčiace koľajničky sedadla (posuv).

SkryťVypnúť reklamu

Tradičný podvozok, lepší motor

Na odhlučnení podvozka a všetkých rušivých vplyvov cesty si dal Ford záležať určite viac ako na odhlučnení motora , ktorý sa nám pripomínal trochu drsným plechovým zvukom. Hlava valcov vybavená variabilným časovaním ventilov prináša motoru citeľnejší nárast výkonu vo vyšších otáčkach. Údajne lepšiu dynamiku v nízkych otáčkach v bežnej premávke ťažko spozorovať, nieto ešte hodnotiť. Dokonca maximum krútiaceho momentu 155 Nm leží pomerne vysoko až pri 4150 ot. /min. To iba potvrdzje náš dojem z motora, ktorý sa citeľne zlepšil vo vysokých otáčkach. S technológiou Ti-VCT sa po prekročení 4000 ot./min z nevýrazného agregátu stáva celkom čiperné žihadlo. Prínos variabilného časovania ventilov cítiť pri spotrebe v oboch smeroch. V nízkych otáčkach sa darí držať spotrebu aj v okolí 6,4 l/100 km a na druhej strane radosť z jazdy si vyúčtuje aj 9 l/100km. Výrobcom sľubovaný celkový priemer 6,4 l/100 km sme prekročili o jeden liter, teda výsledná spotreba testu bola 7,4 l/100 km. Motor 1,6 Ti-VCT považujeme za skok dopredu, pretože nemastná-neslaná kategória benzínových motorov 1,6 si inováciu zaslúžila. Podvozok Focusa je tradične vynikajúci a jediné čo by si zaslúžil je možno ostrejší nábeh bŕzd. Inak poskutuje veľmi zaujímavý pomer komfortu a presného držania stopy. Asi najviac nám imponovalo filtrovanie kmitov karosérie vo vysokých rýchlostiach. Od následovníka svojrázneho kompktného auta sme čakali viac originality, ktorú zrejme pohltili komerčné požiadavky na stavbu jedného z najlepších automobilov danej triedy.

SkryťVypnúť reklamu

Jazda s Focusom patrí určite k najpríjemnejším a najbezpečnejším v triede. Npariek tomu je stabilizačný systém ESP za príplatok (23 800 Sk) aj v najvyššom stupni vybavenia.

 

Zmena v kvalite plastov a spracovaní interiéru v provnaní s predchodcom prekonáva očakávania. Vzhľadom na konkurenciu by mohli mať lepšie prístupné a väčšie odkladacie boxy.

Šikmé zadné okno piatych dverí pôsobí efektne, ale zhoršuje maximálne využitie batožinového priestoru. Dizajn Focusu je rozhodne nadčasový.

Batožinový priestor má základný objem 385 l a po sklopení zadných sedadiel ponúka 1247 l. Šírka kufra medzi podbehmi je 105 cm a dĺžka úložnej plochy 93 cm resp. 159 cm po sklopení sedadiel. Výbornému batožinovému priestoru trochu prekáža vyššia nakladacia hrana (68,5cm) a rozdiel medzi nakladacou hranou a dnom kufra (20 cm).

SkryťVypnúť reklamu

Cestujúci na zadných sedadlách rozhodne nedostatkom priestoru netrpia. Vodičovi s krátkymi nohami môže prekážať dlhý sedák.

 

Kto chce mať Ford Focus musí si zvyknúť na atypické spúšťanie ostrekovača tlačidlom na páčke stieračov, namiesto jej pritiahnutia smerom k vodičovi ako to má väčšina ostatných automobilov.

 

 

V tak dobre vybavenom a bezpečnom aute chýbalo vypínanie airbagu spolujazdca. Predpríprava na montáž vypínača však existuje.

 

Boxy vo dverách veľký úspech nezožali, zvlášť keď niektorí konkurenti už ponúkajú aj miesto na 1,5l fľašu s nápojom. Focus si môže podať ruku s Astrou, ktorá má rovnako malé a zle prístupné boxy.

 

Zmysel pre detail dokumentuje odkladacia skrinka na vrchu palubnej dosky. Malý praktický pomocník motoristov je veľkým nepriateľom novinárov. Pri striedaní automobilov sú práve tieto skrinky najlepším miestom kde si zabudnúť okuliare, peňaženku alebo kľúče od bytu. Stálemu majiteľovi však odkladací priestor určite pomôže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Povrch prístrojovej dosky a použité materiály znamenajú výrazný posun vpred. Nový prístrojový panel je naozaj pôsobivý.

Rolety na zadných dverách sú čím ďalej, tým častejšie vo výbave vozidiel nižšej strednej triedy. Prečo nie?

 

 

 

 

Naše hodnotenie:

+ -

dizajn ESP za príplatok

vnútorný priestor nevypínateľný airbag spolujazdca

jazdné vlastnosti hlučnejší motor

batožinový priestor

dynamika motora

 

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 158
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 808
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 635
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 850
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 039
  6. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 864
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 501
  8. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 2 304
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Boršoš: Konkláve v STVR…
  2. Jakub Cipko: Ak nechcete Matoviča, treba začať robiť!
  3. Ivan Mlynár: Robo, panebožečoťatonapadlo ? Čo to bolo za zostavu v tom Kremli…...mamamia.
  4. Ivan Čáni: Robert Fico písal Kaji Kallasovej.
  5. Štefan Hrodek: Život v obchoďáku
  6. Julius Kravjar: Obmedzená suverenita alebo Kto chce biť, palicu si nájde
  7. Timotej Opálek: Mark Pritchard & Thom Yorke - Tall Tales
  8. Peter Štefãnik: Historické paralely a ich slabé miesta
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 805
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 747
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 392
  4. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 10 691
  5. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 9 064
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 676
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 927
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 816
  1. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  2. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  3. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  4. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  5. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  7. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  8. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
SkryťZatvoriť reklamu